شنبه 23 تیر 1397 - 11:04:30

اصول استفاده از اکسیدان در رنگ کردن مو

روش ترکیب اکسیدان با رنگ مو

تکنیک ترکیب اکسیدان و رنگ مو

پیش از اینکه سراغ خریدن رنگ مو و اکسیدان بروید،  بهتر است با روش ترکیب رنگ مو و اکسیدان آشنا شوید. اینکه چه اکسیدانی برایه چه پایه رنگ مویی مناسب است و اساسا چرا از اکسیدان در رنگ مو استفاده میکنیم. پاسخ تمام سوالات شما در مورد اکسیدان را در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب داده ایم

 

رنگ موهای دایمی به تنهایی داخل ساختمان مو نفوذ نمیکنند و زمانی وارد ساختمان مو میشوند که با پراکسید هیدروژن ترکیب شوند. در رنگ موهای موقت و نیمه دایمی امتزاجی بین رنگ دانه های طبیعی موها قرار میگیرد. زمان شست و شو از همان راهی که وارد ساختمان مو شده اند خارج میشوند.

آمونیاک موجود در رنگ مو PH  قلیایی داشته و زمانی که با رنگ مو تماس پیدا کند، مو ها را ضخیم کرده و پولک مو باز میشود. در این زمان رنگدانه مصنوعی وارد ساختمان مو شده با رنگدانه ها ی طبیعی موها ترکیب شده و بعد از مکث لازم رنگ دلخواه را ایجاد میکند. تاثیر آمونیاک بر پیوند سولفور مو و قدرت رنگ پذیری مو ها است اما زمانی که آمونیاک بیش تر از حد مجاز باشد به مو صدمه میزند. یکی از عوامل مهم در فعال شدن این ترکیب پراکسید است.

 

انواع اکسیدان

اکسیدان یا همان پراکسید در انواع محتلفی وجود دارد .

پراکسید کرمی

اکسیدان کرم آب اکسیژنه تثبیت شده است که کرم محافظ نیز دارد و به همین علت مقداری گرانتر است. از خشکی و شکنندگی موها جلوگیری میکند. پراکسید کرم در سه شماره به طور معمول و در 6 شماره به طور تخصصی به بازار ارائه میشود. اکسیدان کرم داراری اکسید برای پایدار نمودن، مواد تیره کننده و همچنین مواد تلغیظ کننده است. بسته به حجم  اکسیدان کرم قدر تعیین میشود و هرچه اکسیدان بیشتر باشد قدرت کرم برای نفوذ رنگ بیشتر است.

 

پراکسید مایع

اکسیدان مایع در حقیقیت فرمول آب اکسیژنه است و استفاده نکردن از کرم محافظ در برابر آب اکسیژنه سبب خشکی مو میشود. اصولا اکسیدان مایع در ظرف مات عرضه میشود و باید در محل خشک و خنک و دور از نور از آفتاب نگه داری شود.

 

 

چگونه اکسیدان را با رنگ مو ترکیب کنیم؟

 

حجم و در صد اکسیدان

  • اکسیدان ولوم  10 اکسیدان استاندارد برای رنگ کردن مو روی پایه معمولی بدون تغییر دادن پایه رنگی است. این اکسیدان باعث میشود که یک لایه رنگدانه جدید به پایه رنگ موی فعلی اضافه شود.
  • اکسیدان 20 کمی رنگ مو را باز کرده و میتواند تا 2 پایه رنگ مو را روشن تر کند. برای مثال اگر مو 50 درصد سفیدی دارد با استفاده از اکسیدان شماره 20 کاملا سفیدی ها را پوشانده و تیره میکند.
  • اکسیدان ولوم  30 این اکسیدان شبیه به اکسیدان ولوم 20 عمل میکند و میتواند مو را یک پایه روشن تر کند و تا 3 پایه رنگ مو را بالاتر ببرد. فقط زمانی که میخواهید رنگ مو را روشن کنید از اکسیدان ولوم 30 استفاده کنید.
  • اکسیدان ولوم 40 قوی ترین اکسیدان است و برای تغییرات قابل توجه و اساسی تولید شده است. این اکسیدان برای بلوند کردن مو به ویژه بلوند های روشن و پلاتینه مناسب است. این اکسیدان برای دکلره کردن هم استفاده میشود اگرچه باید در استفاده از آن به شدن احتیاط کنید چون به راحتی باعث سوختن و از بین رفتن مو میشود.

 

 

تکنیک ترکیب اکسیدان با رنگ مو

برای رنگساژ بعد از دکلره و برای رنگ ابرو از اکسیدان 5% 3% یا ولوم 10 میتوانید استفاده کنید.

برای روشن نمون موهای نرم و نازک و تیره کردن مو و همچنین ترکیب با رنگ جهت پوشاندن تار های سفید از اکسیدان 6% یا ولوم 20 میتوان استفاده کرد.

برای مخلوط کردن با رنگ مو روشن روی موی زبر و خشن و همچنین دکلره کردن مو های نرم و نازک از اکسیدان 9% یا ولوم 30 استفاده میکنیم.

برای انجام کار دکاپاژ، رنگ کردن موهای فوق العاده روشن، مخلوط رنگ های کنتراست و هم چنین دکلره کردن موهای زبر و خشن برای روشن نمودن 4 الی 5 درجه از اکسیدان 12 % یا ولوم 40 استفاده میکنیم.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: