شنبه 10 شهریور 1397 - 09:15:51

آموزش رنگ کردن مو با فویل

تکنیک رنگ کردن مو با فویل
تقسیم کردن مو برای هایلایت با فویل

 

در این روش رنگ کردن مو نحوه جدا کردن مو به دلخواه مشتری انجام میشود. به این ترتیب که موی رنگ شده به صورت یکی در میان  یا برشی درون فویل قرار میگیرد تا علاوه بر منظم کردن تکه های رنگ شده با افزلیش حرارت در فویل مدت زمان رنگ کردن کاهش میابد و مانند روش مش کلاهی کنده شدن و آسیب مو کاهش میابد.  در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب انواع روش های تقسیم بندی و رنگ کردن مو با فویل را آموزش خواهد دید.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                              

 

آموزش تقسیم بندی مو برای رنگ کردن مو با فویل


در ابتدا تقسیم بندی با فویل را به این شکل که یک مستطیل بالای سر و در بغل های گوش 2 تا مستطیل دیگر جدا می کنید. یک لایه نازک از قسمت میانی مو را روی یک فویل قرار دهید و موها را از جایی که می خواهید رنگ موی مجزایی داشته باشد، مشخص کنید و بعد از آن رنگی که می‌خواهید، بر روی فویل قرار دهید را انتخاب کنید. تکه انتخابی مو باید رنگی جدا از دیگر قسمت‌های سر داشته باشد.


تقسیم بندی مو به روش بافت قبل از رنگ کردن مو


ابتدا آن دسته از موهایی که می خواهید رنگ کنید را جدا کرده چرا که جدا کردن موها به شما کنترل بیشتری داده و برای این کار کافیست از شانه و گیره هایی که از قبل آماده کرده بودید، استفاده کنید. بقیه مو را به حال خود بگذارید و قسمت مورد نظر خود را که روی فویل روی آن قرار گرفته است را رنگ کنید. بعد از انجام این مراحل تاثیر طبیعی آن را خواهید دید.


تقسیم بندی مو از پشت سر قبل از رنگ کردن مو


یکی از مزایای روش تقسیم بندی و انتخاب تکه‌های میانی مو این است که می توانید‌ قسمت‌های میانی از موی سر را جدا از قسمت های آزاد مو انتخاب و رنگ مورد نظر خود را روی آن قرار دهید. یک لایه آزاد جدا می کنیم و 2 یا سه تکه از لایه‌های انتخابی داخل فویل قرار دهید. به تجربه ثابت شده است که از سمت بغل گوش قسمت راست سر شروع به مش کنیم نتیجه مطلوب تری می دهد تا مثل قدیم که از پشت سر شروع به کار می کردیم.

 


تقسیم بندی مو به روش تک تک


در این تکنیک شما می توانید 2 تکه یا 3تکه مو را پشت هم داخل فویل قرار بدهیم. بعد از سفت شدن فویل بر روی سر، شما می‌توانید از رنگ موی جدید برای رنگ کردن استفاده کنید. بعد از انجام این مراحل به سراغ گوشه‌های سر می‌رویم و به صورت عمودی از بالای سر تا نقطه مرکزی گردن، مو را به 2 قسمت و از بلندی گوش هم باز موها را به 2 قسمت تقسیم می کنیم. فویل را به صورت مثلثی قرار دهید و همان مراحلی  را  که برای قسمت‌های بالایی سر به کار بردید را بر روی تکه‌های کنارنیز اعمال کنید. و مو را برای رنگ کردن لا به لای فویل قرار دهید.

 


تقسیم بندی مو


قبل از شروع تقسیم بندی مو در هایلایت به شکل T، باید مشاوره کامل در مورد رشد مو و رنگ آن به مشتری داده شود چرا که این نوع مشاوره می تواند به نحوه  تقسیم بندی مو تاثیر بگذارد. موی سر را به 4 قسمت مساوی تقسیم کرده یکی بخش تاج مو و دوتا هم کناره های گوش و دیگری قسمت پایینی آن.
سعی کنید موی سر را به تکه های کوچکی تقسیم کنید و لایه های نازک را برای کار در نظر بگیرید. در ضخامت تکه باعث می شود که ما با ریشه فاصله ی زیادی بگیریم و همچنین باعث می شود که حتما نشت کند چون مو سنگین می شود و فویل ما به سمت پایین هدایت میشود. هم  می توانید با شانه مخصوص مش تکه ای مو را جدا کنید، هم با دم شانه به صورت زیک زاکی مو را جدا کرده و درون فویل قرار دهید.

 

 

 

آموزش هایلایت فویلی


لایه های آزاد


ضخامت لایه‌ی آزاد شما باید با ضخامت تکه هایی که داخل فویل قرار گرفته یکسان باشد.این نکته هم قابل ذکر هست که ما هر چه تکه هایمان را ظریف تر داخل فویل بگذاریم زودتر به پایه می رسد. وقتی سمت راست و سمت چپ کنار سر که به اتمام رسید می توانیم قسمت جلوی سر را شروع به کار کنیم، اگر مشتری شما تمایل داشته باشد از جلوی سرش باشد شما می توانید قسمت اول را به حالت زیگزاکی داخل فویل قرار بدهید. یک لایه آزاد جدا می کنیم و لایه های بعد را 4 تکه داخل فویل قرار داده و به اندازه ضخامت آن 3 تکه، یک لایه آزاد جدا کنید. از زمانی که پودر دکلره و اکسیدان ترکیب می شود باید توجه بکنید که 45 دقیقه پودر شما کارآیی دارد و بعد از آن پودر کار نمی کند ولی اکسیدان کار می کند و همین عامل سوختن مو می شود. بنابراین زمان در دکلره های ما بسیار حائز اهمیت است.


هایلایت مو به صورت کامل


قبل از شروع به کار، مو را به 9 قسمت مساوی تقسیم می کنید. دو بخش در مرکز پشت، دو قسمت در کنار گوش، یک قسمت فقط بالای گوش و دو بخش در پایین مو که به همان اندازه، دو قسمت بالایی مو نیز جدا کنید. برای شروع کار از قسمت پایینی آغاز کنید. قسمت پایین مو را با شانه جدا کنید. از قسمت پایین مو یک لایه ریخته و لایه بعدی را با کمک شانه دم باریک به صورت زیگزاکی جدا  کنید.
سپس لایه را که با دم شانه جدا کرده اید را با دست بگیرید و اول ریشه آن لایه را با رنگ بپوشانید. بعد از آن با برس رنگ کل مو را رنگ می کنید. با استفاده از شانه، بقیه قسمت ها را انتخاب می کینم و با همان روش قبلی رنگ می کنیم و بعد از آن فویل را بر روی سر سفت کرده تا به طور کامل رنگ در همه جا پخش شود. توجه داشته باید که فویل
را خیلی به صورت صاف و مسطح بر روی مو  سفت نکنید چرا که ممکن است نتیجه خوبی را به دست نیاورید. زمانیکه قسمت های پایین را انجام دادیم به سراغ قسمت های بالایی مو رفته و همن کار ها را بر روی مو انجام دهید. این روند را برای تمامی قسمت های سر انجام دهید تا نتیجه کار حاصل شود. این روند را ادامه می دهیم تا تنها قسمت های بالای سر باقی بماند. زمانی که به قسمت بالای موی مشتری رسیدید، تاج مو را جدا کرده و از آنجا شروع به رنگ کردن مو می کنیم .

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: