سه شنبه 23 مرداد 1397 - 13:46:23

ویتامین مضر است یا مفید ؟

سلامت بدن

انواع ویتامین های ضروری

مقدار مصرف ویتامین ها
آیا می دانستید همه ویتامین ها مفید نبوده و ممکن است استفاده بیش از حد آنها مضر باشد ؟ در ادامه مطلب به جدول نیاز روزانه بدن به ویتامین ها و مضرات قرص جوشان ویتامین c و عوارض مصرف زیاد قرص جوشان ویتامین سی می پردازیم.


نیاز روزانه بدن به ویتامین ها
در ابتدا باید بدانید به چه ویتامینی نیاز دارید و باید مصرف کنید و به چه ویتامینی نیاز ندارید .کمبود برخی ویتامین ها را می توان با رژیم غذایی مناسب جبران کرد . در اینجا به برخی ویتامین های شایع می پردازیم :

قرص مولتی ویتامین
نیازی به مصرف این قرص نیست زیرا با رژیم غذایی می توان این ویتامین را دریافت کرد .

ویتامین D

از آنجائیکه دریافت این ویتامین از رژیم غذایی مشکل است و بندرت می توان مصرف کرد قرص آن را مصرف کنید . این ویتامین برای استحکام استخوان ها مفید می باشد زیرا به جذب کلسیم در بدن کمک می کند . همچنین یکی از روش های دریافت این ویتامین آفتاب گرفتن می باشد .

کمبود برخی ویتامین ها را می توان با رژیم غذایی مناسب جبران کرد . برای مشاوره و تعیین وقت قبلی با مطب دکتر خورشیدی متخصص کودکان با شماره 88574116 تماس بگیرید . برای ارتباط با دکتر به اینستاگرام مراجعه کنید .
آنتی اکسیدان

آنتی اکسیدان ها همان ویتامین A ,E, C می باشدکه در میوه ها و سبزیجات یافت می شود.جالب است بدانید مصرف این ویتامین ها به پیشگیری از سرطان کمک می کند اما اگر بیش از حد مصرف شود ، عوارض زیادی از جمله ابتلا به سرطان را دارد بنابراین مصرف بیش از حد آن توصیه نمی شود .

ویتامین A

این ویتامین در میوه ها و سبزیجات به وفور یافت می شود اما مصرف روزانه آن برای افراد سیگاری توصیه نمی شود . طبق بررسی های انجام شده مصرف بیش از حد ویتامین A در افراد سیگاری در طولانی مدت خطر ابتلا به سرطان ریه را افزایش می دهد .

ویتامین C

بنابر تصور اغلب افراد مصرف قرص ویتامین C می تواند از فرد را در مقابل ابتلا به سرماخوردگی مصون دارد. باید گفت این تصور اشتباه است و این قرص تاثیری در سرماخوردگی ندارد . طبق تحقیقات انجام شده مصرف روزانه قرص ویتامین C به طور مداوم می تواند خطر ایجاد سنگ کلیه را افزایش دهد . بنابراین توصیه می شود برای دریافت این ویتامین از مرکبات مانند توت فرنگی استفاده کنید .

ویتامین B3

از قرص این ویتامین مصرف نکنید و برای جبران آن می توانید از رژیم غذایی مناسب استفاده کنید . این ویتامین در چغندر ، تن ماهی ، ماهی قزل آلا یافت می شود . البته توصیه می شود میزان مصرف این ماده به مقدار مناسب باشد زیرا مصرف بیش از حد آن عوارضی را به همراه دارد.شایع بود که مصرف این مکمل ها از ابتلا به آلزایمر جلوگیری کرده و به عملکرد قلب کمک می کند . براین اساس تحقیقی انجام شد و نتایج حاکی از آن بود که مصرف این مکمل ها نه تنها به عملکرد قلب و بهبود آلزایمر کمک نکرده بلکه مصرف بیش از اندازه آنها باعث بروز عفونت ، خونریزی داخلی ، مشکلات کبد منجر شده است .

پروبیوتیک

این ویتامین به بهبود سلامت فرد کمک می کند . از آنجائیکه این ویتامین در لبنیات مخمر شده و ماست یافت می شود در برنامه غذایی خود حتما از ان استفاده کنید . قرص این ویتامین بسیار گران می باشد و تاثیر آن یکسان نیست در برخی موارد تاثیر دارد و در برخی موارد بی تاثیر می باشد .

زینک

این مکمل را حتما مصرف کنید زیرا به پیشگیری از سرماخوردگی جلوگیری می کند .

ویتامین E

قرص این ویتامین را مصرف نکنید زیرا خطر ابتلا به سرطان هایی از جمله پروستات در افرادی که بیش از حد از آن استفاده می کنند دیده شده است . بهتر است برای جبران این ویتامین اسفناج بخورید .

اسید فولیک

اسیدفولیک نوعی ویتامینB است که به ساخت سلول در بدن کمک می کند . این ویتامین بخصوص در بارداری توصیه می شود . به زنان باردار توصیه می شود روزانه 400 میکروگرم اسید فولیک مصرف کنند .


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (3)

شنبه 10 شهریور 1397 - 13:47:11
میشه مطلبشوبرام دوباره بفرستید
شنبه 03 شهریور 1397 - 22:25:50
ممنون از راهنماییهاتون
پنجشنبه 25 مرداد 1397 - 13:34:43
خیلی مفید بود ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: