شنبه 18 آذر 1396 - 14:02:14

مدل موی مناسب هر چهره

کدام مدل مو مناسب شماست؟

چه مدل مویی برای شما مناسب است؟

مدل مو

 


مدل مویی که مناسب هر نوع صورت باشد باعث زیبایی صورت و اعتماد به نفس بیشتر می شود. برای انتخاب مدل موی مناسب باید به شکل صورت توجه کرده و با توجه به آن مدل موی مناسب را انتخاب کرد.
در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب اشکال مختلف صورت و مدل موهای مناسب و غیر مناسب آن آورده شده است.

 

 انتخاب مدل موی مناسب با توجه به چهره

در اصل 7 شکل صورت داریم:

بیضی

گرد

کشیده

قلبی

مثلث برعکس

الماس مانند

دانستن شکل صورت به شما کمک می کند تا بتوانید با مدل موی مناسب طول یا عرض بیش از اندازه صورت را در نظر گرفته و با توجه به آن موهای خود را درست کنید.

 


 نحوه تشخیص شکل چهره

برای تشخیص شکل صورت، کافیست یک عکس از خودتان که از روبرو بوده و موهایتان در آن عکس کاملا از روی صورتتان کنار رفته را انتخاب کرده و روی آن عکس متوجه شکل صورت خود شوید. در ادامه نحوه تشخیص اشکال مختلف صورت و پیشنهاداتی که برای  مدل موی مناسب چهره داده می شود آورده شده است.


 مدل موی مناسب چهره بیضی

برای یک خانم داشتن صورت بیضی مناسب ترین شکل چهره است، زیرا بهترین تناسبات را دارد. این نوع صورت نه خیلی کشیده است و نه خیلی پهن. در این نوع چهره طول صورت یک و نیم برابر عرض آن بوده و چانه گرد بوده و پیشانی از چانه عریض تر است. اگر شما از آن دسته افراد خوش شانسی هستید که این شکل صورت را دارید می توانید همه نوع مدل مویی را امتحان کنید. شما می توانید موهای خود را کوتاه کوتاه کرده و یا حتی آن ها را بلند و فر کنید.

 مدل موی مناسب: باب، موهای بلند حالت دار، موهای لایه ای تا روی شانه
مدل موی نامناسب: 
هیچ چیز
 

 

 

 مدل موی مناسب چهره گرد

شکل گرد در صورت به معنی داشتن طول و عرض یکسان در صورت است. در این نوع چهره خط فک بیرون آمده ای وجود نداشته و چانه گرد و گونه ها گوشتالو هستند. در این شکل چهره، باید گردی صورت با موهایی که در کنار سر قرار می گیرند گرفته شود. در کل برای این مدل صورت امتحان مدل های بلند و متوسط توصیه می شود ولی شما می توانید مدل موهای کوتاه را نیز امتحان کنید.

 مدل موی مناسب مدل باب بلند با فرق کج داخل صورت، دم اسبی کنار سر، موهای بلند لایه ای
مدل موی نامناسب: باب با چتری های روی پیشانی، پیکسی با موهای کنار سر، موهای متوسط فر
 


 

 مدل موی مناسب چهره مربعی

این مدل چهره بیشتر حالت مردانه دارند اما این دلیل نمی شود که کسانی که این نوع چهره را دارند، زیبا نباشند. بسیاری از بازیگران مطرح و زیبای هالیوودی این سبک چهره را دارند. در این مدل از صورت، خط فک تقریبا با عرض صورت برابر بوده و چانه نیز به همان صورت است و فاصله پیشانی و چانه تقریبا برابر است. کسانی که این سبک چهره را دارند بهتر است مدل موهایی را انتخاب کنند که به صورت آن ها کمی نرمی و لطافت ببخشد. موهای آزاد حالت دار و فرهای درشت مناسب این مدل صورت هستند. از طرفی مدل موی باب تا روی چانه و باب بلند نیز روی این صورت ها فوق العاده می شوند. در این نوع چهره داشتن چتری توصیه نمی شود. زیرا داشتن چتری صورت را پهن تر از آن چه که هست نشان می دهد. دادن موها به عقب نیز مربع بودن چهره شما را بیشتر نشان داده و توصیه نمی شوند.

 مدل موی مناسب موهای بلند لایه ای با موهای کنار سر، موهای بلند فر، باب تا روی چانه
مدل موی نامناسب: موهای کوتاه با چتری، دم اسبی بالای سر، باب با چتری

 

 

 مدل موی مناسب چهره کشیده

یک صورت کشیده مشابه صورت بیضی است با این تفاوت که طول آن کمی بلندتر بوده و عرض آن از چیزی که باید کمتر است، همچنین صورت باریک تر بوده و زاویه خاصی ندارد. توصیه هایی که برای صورت های کشیده می شود کاملا متضاد صورت های گرد و چتری است. در این نوع از چهره باید مدل موهایی انتخاب شود که حجم موها به جای بالای سر در کنار صورت بوده و لایه ای شدن موهایتان از کنار گونه هایتان شروع شود. همچنین می توانید از چتری های کاملا افقی استفاده کرده و از مدل موهای بلند با فرهای بزرگ و فر های کوچک نیز می توانید استفاده کنید.

مدل موی مناسب موهای بلند فر با چتری، موهای متوسط فر با چتری، موهای متوسط حالت دار
مدل موی نامناسب:موهای بلند صاف با چتری های کنار سر، موهای گوجه ای در بالای سر، پوش دادن جلوی موها

 


 

 مدل موی مناسب چهره قلبی  یا مثلث برعکس

این مدل از صورت بسیار دلنشین بوده و در آن پیشانی بلند و گونه های برجسته به یک چانه نوک تیز ختم می شوند. در این نوع دو مدل از صورت، موهای بلند با فر درشت توصیه می شود. زیرا وقتی موها در پایین سر فر شوند از نوک تیزی چانه کاسته و پهنای پیشانی نیز در آن کمتر به نظر می رسد. در این نوع  صورت به بالای موها حجم ندهید زیرا بزرگی پیشانی را بیشتر نشان می دهد.

 

مدل موی مناسب موهای فر بلند با چتری کنار سر، موهای صاف با انتهای نوک تیز، دم اسبی فر در کنار سر
مدل موی نامناسب:موهای کوتاه پر حجم، دم اسبی پایین با چتری، مدل باب با موهای پرپشت


 

 

 مدل موی مناسب چهره الماسی شکل

صورت های قلبی و الماسی مانند هم هستند با این تفاوت که خط رویش مو در صورت های الماسی کوتاه تر است. در این نوع از صورت گونه ها کاملا برآمده هستند. از آنجایی که کسانی که صورت های الماسی دارند می توانند آن را با خیال راحت به نمایش بگذارند برای این مدل از صورت می توانند مدل موهایی را انتخاب کنند که موها به عقب برده شده و یا در کنار سر جمع شوند. برای کوتاهی نیز مدل موهای لایه ای برای این مدل صورت مناسب است.

 

مدل موی مناسب موهای متوسط لایه ای، موهای پیکسی زاویه دار، مدل باب  لایه ای بلند

مدل موی نامناسب:موهای کوتاه با حجم زیاد بالای سر، شینیون بالای سر با پوش در جلوی آن، موهای کوتاه با چتری


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: