پنجشنبه 31 خرداد 1397 - 23:32:49

9 دلیل جوش زدن صورت که نمیدانستید

علت جوش زدن

درمان جوش صورت با طب سنتی

 

1. استفاده از کرم های مخصوص دست و بدن روی صورت

کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب بدن برای پوست صورت مناسب نیستند و برخی به اشتباه کرم ضد آفتاب بدن را به صورت هم میزنند که اینکار منجر به جوش زدن میشود. دیلی این اتفاق این است که در کرم ضد آفتاب مخصوص بدن از روغتهای معدنی استفاده شده که استفاده آن روی پوست صورتبا بستن منافذ ریز صورت موجب جوش زدنمیشود.

 

2. نرم کننده مو

شاید برایتان عجیب باشد اما اگر در اطراف صورت و نزدیک به موهایتان جوش میزنید ممکن است مشکل از نرم کننده مو باشد. گاهی ممکن است پوست شما به مواد خاصی واکنش نشان داده و جوش بزند. اگر پزشکتان مصرف ماده خاصی را برای پوستتان منع کرده حتما پیش از خرید شامپو و نرم کننده روی بسته بندی آن را بخواندی تا حاوی آن مواد نباشد. برخی از این مواد شامل: موم عسل، تالک، روغن معدنی، روغن پاستیلاتوم، روغن نارگیل، لانولین و ایزوپروپیل میستاست است.

 

3. براش و پد آرایشی

استفاده از براش و پد آرایشی کثیف و شسته نشده است. پد و براش آرایش شما بیش آنچخ در تصور شما بگنجد باکتری و آلودگی حما میکند و به علت مرطوب بودن محل فوق العاده ای برای رشد و تکثیر باکتری است. اگر براش و پد آرایش را زود به زود نشورید در حقیقت کوهی از باکتر یرا روی صورتتان میکشید و اصلا عجیب نیست اگر صورتتان پر از جوش شود. هر چقدر وسایل آرایش شما تمیز تر باشد پوس سما هم تمیز و بدون لک و جوش خواهد شد.

 

4. لایه برداری بیش از حد

اگر عدت دارید در حمام روی پوستتان چند دور لیف و کیسه بکشید بهتر است دست از این کار بردارید. استفاده بیش از حد از کرم لایه بردار یا لایه برداری فیزیکی نه تنها کمکی به بهبود شرایط پوستی شما نمیکند. با این کار شما آلودگی و چربی را به عمق پوستتان هدایت میکند. بهتر است حد اکثر هفته ای سه بار به صورت ملایم لایه برداری انجام دهید.

 

5. درست نشستن صورت

اگر ابزار شست و شوی شما تمیز نباشد عملکرد آن کاملا برعکس شده و باعث ایجاد جوش و حساست بیشتری میشود بنابر این پیش از استفاده از دستگاه شست و شوی صورت سری آن را به دقت تمیز کنید. همچنین گاهی علیرغم آبکشی صورت برخی نقاط مهم را روی پوست جا میگذارید یا به درستی نمیشویید اطراف بینی و نقاطی کهخ چین خورگی دارند از جمله این نقاط هستند. مطمئن شوید هیچ ردی از لوازم آرایشی روی پوستتان باقی نمانده است.

 

6. روبالشی کثیف

حد اقل هر دوهفته یکبار روبالشی خود را بشویید و هر هفته بالش را برگردانید و از روی تمیز آن استفاده کنید. باکتری هایی که روی سطح بالش پخش میشوند میتوانند به راحتی تکثیر شده و به پوست شما منتقل شود.

 

7. مدل موی چتری

البته این مثئله ارتباط مستقیمی به مدل مو ندارد بلکه این مدل مو بدترین مدلی است که در صورت چرب بودن مو باعث ایجاد جوش میشود. اگر دوس دارید موهایتان را روی صورت و اطراف آن بریزید باید این نکته را در خاطر داشته باشید که حتما مراقب چرب شدن مو باشید. همچنین دست زدن به مو و ور رفتن با موی روی صورت با دستان کثیف از دیگر عوامل تکثیر و تولید جوش است.

 9 دلیل مهم برای جوش زدن و درمان آن

 

8. کثیف بودن گوشی موبایل

به این فکر کنید که هر دفعه که گوشی را برمیدارید تا با آن صحبت کنید چه مقدار میکروب را به پوست حساس صورت انتقال میدهید. برای پیشگیری از این اتفاق هر روز با دستمال میکروفایبر و چند قطره الکل گوشی خود را تمیز کنید اما با وجود این بهتر است با هندزفری صحبت کنید چرا که گوشی در طول روز باز هم محل تجمع میکروب های فراوانی میشود.

 

9. فشار دادن جوش

به حس خوبی که بعد از فشار دادن جوش و تخلیه آن دارید غلبه کنید و به هیچ وجه این کار را انجام ندهید. فشار دادن جوش باکتری های موجود در آن را به اطراف منتشر میکند و تنها سود این کار مقداری جوش بیشتر است. برای تخلیه جوش صورت به متخصص پوست مراجعه کنید.

 

موارد زیر هم جزو علت های پنهان جوش زدن هستند:

کمبود ویتامین D

کافئین

بیخوابی

استفاده بیش از حد از لوازم آرایش

شکر

تغییر مداوم مارک لوازم آرایشی

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: