شنبه 16 تیر 1397 - 08:48:07

آموزش رژگونه زدن حرفه ای

برجسته کردن گونه با رژگونه 

ترفند های رژگونه زدن

 

 

خیلی از خانم ها هر روز از رژگونه استفاده میکنند بدون اینکه اطلاعات خاصی در مورد آن داشته باشند. طبق تحقیقات حدود 47 درصد خانم های آمریکایی به صورت روزانه از رژگونه استفاده میکنند. با این حال خیلی از خانم ها هنوز روش صحیح استفاده از رژگونه برای داشتن گونه ایی برجسته و جذاب را نمیدانند و رژگونه زدنشان تنها منجر به برافروخته نشان دادن چهره میشود. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب سعی کرده ایم تا تمام نکاتی که باید در مورد رژگونه و نحوه ی استفاده صحیح از آن بدانید را ذکر کنیم.

 

 هدف از زدن رژگونه چیست؟

هدف از زدن رژگونه اضافه کردن رنگ ملایمی به گونه است است به نحوی که چهره را شاداب تر نشان دهد . استفاده از رژگونه برای کسانی که چهره رنگ پریده دارند یک نکته آرایشی "واجب" است. اگر چشم و ابروی شما قهوه ایست و گونه و لب های بی رنگی دارید حتما باید استفاده از رژگونه را در نظر بگیرید. اما اگر به صورت طبیعی چهره قرمز و صورتی دارید و لب های شما قرمز یا صورتی است نیازی ندارد هر روز حتما از رژگونه استفاده کنید.

 

 چه رژگونه ای برای شما مناسب تر است؟

رژگونه برخلاف باور عمومی فقط به صورت پودری وجود ندارد بلکه رژگونه کرمی و رژگونه ژلی نیز این روزها در بازار آرایشی به وفور پیدا میشود. رژگونه کرمی روی اکثر پوست ها خوب جواب میدهد به ویژه پوست های خشک. این نوع رژگونه بسیار نرم و روان است و به راحتی رو ی پوست ترکیب میشود اما افرادی که پوست چرب و جوشدار دارند کاندید مناسبی برای استفاده از رژگونه کرمی نیستند.

برای پوست های چرب رژگونه پودری بهترین انتخاب است. البته رژگونه ژلی و مایع هم انتخاب های مناسبی برای پوست چرب هستند. ولی متاسفانه این نوع رژگونه ها خیلی روان و ترکیب پذیر نیستند.

بعضی از خانم ها ترجیح میدهند که رژگونه کرمی و پودری را با هم ترکیب کنند که باعث میشود رژگونه مدت طولانی تری روی پوست دوام بیاورد. برای اینکار باید اول رژگونه کرمی را بزنید و سپس رژگونه پودری را روی آن بزنید.

این نکته را به خاطر داشته باشید که رژگونه ژلی به سرعت خشک میشود و باید حتما زیر آن از مرطوب کننده استفاده کنید.

 

 انتخاب رنگ رژگونه مناسب پوست

اکثر مارک های رژگونه رنگ های متفاوتی را ارئه میدهند که از صورتی و هلویی کمرنگ تا قرمز و جگری.

راز انتخاب بهترین رژگونه استفاده از رنگ طبیعی پوست است. به رنگ طبیعب پوستتان وقتی ورزش کرده اید یا هوا گرم است و پوستتان ملتهب شده نگاه کنید. برای همه افراد این رنگ یکسان نیست اما این رنگ بهترین رنگی است که میتوانید بار رژگونه خود انتخاب کنید. خانم هایی که رنگ پوست طبیعی آن ها زمینه صورتی دارند بهتر است از رژگونه صورتی و خانم هایی که ته رنگ پوست آنها زرد یا زیتونی است بهتر است از رنگ هلویی استفاده کنند. پوست های تیره با رنگ نانجی، صورتی و پررنگ و حتی قرمز فوق االعده میشوند. توصیه همیشگی ما این است؛ قبل از خریدن امتحان کنید. اصولا همیشه رنگی که در بسته بندی میبینید با رنگی که روی پوست شما نشان داده میشود متفاوت است. برای اینکه بهترین رنگ ممکن را انتخاب کنید قبل از خریدن کردن ابتدا یک گونه ی خود را به آرامی نیشگون بگیرید و سپس روی گونه ی دیگر رنگ نزدیگ به آن را پیدا کنید.

 

 آموزش رژگونه زدن به سبک آرایشگران حرفه ای

وقتی حرف رژگونه در میان است این نکته را به خاطر داشته باشد که "هرچه کمتر بهتر"  بنابراین با یک لایه بسیار سبک از رنگ شروع کنید و در صورت نیاز به مرور رنگ مورد نظرتان را به وجود بیاورید. برخی از میکایپ آرتیست ها برای اینکه آرایش را طبیعی تر کنند رژگونه را قبل از فاندیشن به پوست میزنند.

شکل صورت خود را در نظر بگیرید. به خاطر داشته باشید که برای رژگونه زدن حتما باشد فرم و هندسه صورت خود را در نظر بگیرید.

خانم هایی صورت کشیده دارند بهتر است رژگونه زدن را از سیب صورت شروع کنند و به آرامی به سمت خط رویش مو بروند.

خانم هایی که صورت مربعی یا گرد دارند با ید رژگونه خود را به صورت هلالی بزنند. به این صورت که رژگونه را زیر خط استخوان گونه بزنند تا نزدیگ لب بیاورند. رژگونه را از زیر استخوان گونه تا روی لپ بزنید و یک هلال ملایم روی صورت ایجاد کنید.

برای اینکه صورت را برنزه نشان دهید میتوانید مقداری از پودر برنزر را به دو طرف پیشانی، بینی و چانه خود بزنید و سپس سراغ رژگونه بروید.

برای زدن رژگونه از یک براش نرم و پهن استفاده کنید و دست خود را کاملا شل بگیرید و به هیچ وجه به پوست فشار وارد نکنید.

اگر از رژگونه ژلی استفاده میکنید از با انگشت وسط به صورت بزنید. در آخر از هایلایتر در بالاترین نقطه گونه استفاده کنید تا گونه ای برجسته و زیبا بدست بیاورید.

 

رژگونه زدن صحیح 

 

 

 مراحل زدن رژگونه

1. براش را به مقداری پودر یا کرم رژگونه آغشته کنید سپس پودر اضافه را با ضربه بتکانید یا کرم اضافه را به پشت دست بزنید.

2. به آینه نگاه کنید لبخند بزنید. این کار کمک میکند تا مکان سیب گونه و خط گونه را پیدا کنید.

3. سپس در صورتی که از رژگونه پودری استفاده میکنید رژگونه را به سیب گونه زده و همیشه براش را فقط به یک سمت بکشید. سپس به آرامی براش را به سمت گوش بکشید.

4. اگر احساس کردید که مقدار رژگونه بیش از حد شده است میتوانید با مقداری پنکیک از شدن آن کم کنید یا با حرکات ضربه ای دستمال کاغذی رنگ اضافی را بردارید. اما در مورد رژگونه ی مایع تنها راه استفاده از مقداری مرطوب کننده روی رژگونه و پخش کردن یا شستن آن است.

5. در انتها مقداری هایلایتر به قسمت بالای گونه بزنید.

رژگونه یک وسیله آرایش بسیار ناپایدار است برای بالاتر برند دوام آن میتوانید از مقداری پودر فیکساتور روی ان استفاده کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 26 تیر 1397 - 17:04:31
خوبه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: