یکشنبه 11 فروردین 1398 - 23:17:53

انتخاب مدل مو

اساس کوتاهی مو

نکات مهم در کوتاهی مو

 

انواع مدل مو

 

برای دستیابی به یک کوپ یا کوتاهی ایده آل، فاکتورهای زیادی باید در نظر گرفته شود. به طور مثال باید نوع چهره فرد، رنگ، حالت و نوع موهای وی مورد بررسی قرار گرفته و سپس در مورد مدل مو و یا تکنیک مورد نیاز برای حالت دادن آن تصمیم گرفته شود. گاهی اوقات نیز موها تنها باید مرتب شده و نباید از اندازه آن ها کاسته شود که این خود نیاز به تکنیک های درست و مناسبی دارد. به همین دلیل در این مقاله از وب سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و اطلاعاتی در مورد نکات ضروری انتخاب مدل مو بیان شده است. با ما همراه باشید.

 

نکات مهم درانتخاب مدل مو


در انتخاب مدل مو و نوع کوپ باید به چند نکته مهم توجه کرد: اول این که مدل موی انتخابی باید چهره را به بهترین شکل ممکن حالت دهد. دوم این که مدل موی انتخابی باید با توجه به سبک و شیوه زندگی فرد در نظر گرفته شود؛ این به معنی آن است که برخی افراد مدت زمان بیشتری صرف مراقبت از موهای خود می کنند و تعداد دفعات بیشتری به سالن های زیبایی مراجعه می کنند. این در حالی است که برخی افراد به دنبال مدل موهایی هستند که به سادگی حالت گرفته و مدتی پس از کوتاهی و در حین بلند شدن موها، کوپ انجام شده و شکل و مدل اولیه خود را از دست ندهد.

دومین نکته مهم در انتخاب مدل مو این است که مرتب کردن موهای کوتاه یا بلند، مدت زمان متفاوتی دارد. به طور مثال موهای کوتاه را بهتر است هر 4 تا 6 هفته مرتب کرد. این در حالی است که برخی از مدل موهای بلند نیاز به مرتب کردن نداشته و می توان هر 8-10 هفته این موها را مرتب کرد.

 

اساس کوتاهی مو

یکی از موارد مهم در انتخاب مدل مو، دانستن نحوه صحیح کوتاهی مو است. در ادامه مقاله با نکات مربوط به این امر مهم آشنا خواهید شد.

اندازه و کنترل قد مو

درست کوتاه کردن و اندازه  قد موها، زاویه انگشتان، درست گرفتن قیچی و ... همه ی این موارد بستگی به اساس و پایه کوتاهی مو دارد. همچنین تمام کسانی که در این کار تخصص دارند می دانند که باید قوانین کوتاهی را به درستی انجام دهند تا موجب هیچ خطایی نشوند و نتیجه خوبی را به دست آورند. برای هر آرایشگری مهم است که با تمام قوانین و اصول کوتاهی آشنا شوند و سطح  خود را بالا ببرند.

قد و اندازه مو چیست؟

قد و اندازه مو همان حرکات عمودی مو است که هنگام تقسیم بندی می توانیم موها را از هر قسمت عمودی و افقی و یا حتی مورب جمع کنیم و به بخش های متعدد تقسیم کنیم.

 

اساس کوتاهی مو

 

نقش اندازه و ارتفاع مو

تغییر اندازه قد و ارتفاع مو به صورت عمودی است. اینکه چگونه حجم مو را کم  و یا زیاد کنید همگی بستگی به اندازه و قد مو و تقسیم بندی که شما هنگام کوتاهی انجام میدهید دارد.

کوتاه کردن موها در حالت طبیعی

هنگامی که موها به سمت پایین در حالت عادی شانه می شود، روش خوبی برای کوتاه کردن اندازه و قد آن است و تعادل مناسبی بین قد و حجم موها برقرار می شود. هنگام کوتاهی قد بهتر است که موها را به سمت بالا بلند و کوتاه نکنیم.

کم کردن حجم و تراکم دور مو

برای کم کردن حجم مو از دور مو  بهتر است که موها را به صورت عمودی از قد کوتاه کنیم. بهتر است که موها را یا در زاویه 90 درجه نگهداشته و کوتاه کنیم یا در حالت عادی عمودی کوتاه کنیم.

کوتاهی موها از دور

وقتی که موها را در زاویه 90 درجه گرفته و کوتاه میکنیم نه قد زیادی از دست می دهیم و نه حجم موها بیش از اندازه از بین می روند. این روش، روش بهتری نسبت به کوتاه کردن موها از بالاست. در این تکنیک موها در حالی که خشک هستند از هر طرف به صورت عمودی از پایین کوتاه می شوند و می توانید به راحتی به اندازه دلخواه قد موهایتان را کوتاه کنید.

 

نکاتی برای کوتاهی و کم کردن حجم مو


روش ها و مدل های مختلفی برای منظم کردن و اندازه دادن به حجم موها وجود دارند. این موارد جزء دسته مواردی هستند که همه ما علاقه داریم هنگام کوتاهی مو آنها را تغییر دهیم. برای ایجاد این تفاوت ها و تغییرات می توانیم با قیچی های پیتاژ و یا قیچی های معمولی کات، کار خود را شروع کنیم. البته قیچی های پیتاژ که به تازگی روی بورس آمده اند این کار را راحت کرده اند و زمان را هم برای مشتری و هم برای آرایشگر خریده اند.

استفاده از قیچی های پیتاژ برای نتیجه بهتر

برند Sam Villa  از سری قیچی های اساسی و اصلی خود مدل پیتاژ را ارائه داده است:
قیچی حرفه ای پیتاژ با لبه دو رو دارای 42 دندانه بهم پیوسته است. هر دندانه حالت V شکل دارد. این قیچی مقدار قابل توجهی از حجم موها را کم و کوتاه می کند. همچنین با این قیچی مدل های زیبایی را می توان به موها داد، بدون این که روی موها خط قیچی باقی بماند. قیچی های پیتاژ سری اصلی با لبه دو رو دارای 30 دندانه هستند و مدل v شکل از قسمت آنها حذف شده است. این قیچی ها انتخاب خوبی برای مدل دادن به موها هستند. همچنین برای کسانی که می خواهند حجم کمی از موهایشان را از دست بدهند بهترین گزینه انتخابی می باشد.
هر دو مدل قیچی دارای دو قسمت برای جا به جایی و راحتی انگشتان است. این قیچی ها موارد به صرفه دارند، هر دو قیچی دارای سری دو گانه و دو رو هستند و به حالت پشت و رو میتوان از آن استفاده کرد. وقتی دندانه های قیچی به سمت بالا باشند با کشیدن قیچی به سمت خود، موها به راحتی کوتاه و از قیچی جدا میشوند و اگر دندانه های قیچی به سمت پایین باشند موها به سمت خود سر، حالت داده می شوند.

 

نکات کوتاهی مو

 

کم کردن حجم موها بدون اینکه خط قیچی روی سر باقی بماند

کم کردن و کوتاه کردن حجم موها در قسمت هایی که موهای کوتاه تری دارند مثل چتری ها و قسمت های کناری سر و همچنین قسمت خط گردن بسیار راحت تر از دیگر قسمت هاست، چه بهتر که از قیچی ها و تکنیک های درست برای این قسمت استفاده کنید. این سری جدید قیچی های پیتاژ Sam Villa مدل invisiblend یکی از بهترین گزینه ها برای کوتاهی این قسمت ها است و بیشتر برای کوتاهی هایی که دارای جزئیات هستند، استفاده می شود. مخصوصا برای مدل های لیر یا موهایی که اکستنشن هستند و می خواهند کوتاه شوند. این قیچی دارای لبه هایی با تیغه های صاف است، هنگام کوتاهی مو فقط لبه تیغ دار قیچی موها را کوتاه میکند.

مزیت این قیچی چیست؟

این تیغه ها بهم پیوسته اند و وقتی که روی موها قرار می گیرند هر شاخه از مو روی قسمت های قوس دار تیغ دار قرار گرفته و کوتاه می شوند بدون اینکه خط یا ردی از قیچی روی موها قرار گیرد.
هنگام کوتاهی و کم کردن حجم قسمت هایی که دارای موها و حجم زیادی هست مثل چتری های موهای پرپشت خط کوتاهی و قیچی برجا می ماند اما در این سری جدید قیچی های برند Sam villa  شما دیگر از این مشکل راحت خواهید شد. برای کوتاهی این قسمت ها بهتر است که به حجم و اندازه مو دقت داشته باشید بهتر است که اندازه ی کوتاهی چتری حداقل نیم اینچ از خط پیشانی باشد یا همان نیم اینچ با پیشانی فاصله  داشته باشد. بهتر است هنگام تقسیم بندی برای کوتاهی از پوست سر جدا کنید. برای کوتاهی هر قسمت  کافی است تیغه ها یا همان قیچی پیتاژ را باز و بسته کنید. برای کوتاهی قسمت هایی مثل چتری یا قسمت هایی در بالای سر بهتر است بهتر است که موها را به همان شکل کوتاه کنید. نگران جا ماندن قسمت های کوتاه سر و خط انداختن قیچی رو موها نباشید.

3 راه برای استفاده از قیچی پیتاژ برای موهای بلند

تا این قسمت از مقاله ما در مورد موهای کوتاه با حجم های کم صحبت کردیم؛ اما سوال در این قسمت این است که برای موهای بلند از چه تکنیک و روشی استفاده کنیم؟ اما به هرحال قیچی های Sam villa بهترین گزینه انتخابی هستند.
این قیچی ها دارای دو حلقه برای جایگاه انگشتان ما می باشد و به راحتی دست اهمیت زیادیداده شده است. این حالت از قیچی به ما اجازه می دهد که به راحتی موهای بلند را در حالت های مختلف کوتاه کنیم و حالت پیتاژ را روی آنها انجام دهیم. مزیت این قیچی به حالت و روش قیچی هاست که شما میتوانید از آنها در جهت رشد مو استفاده کنید.

حالت های مختلف در کوتاهی

زمانیکه حالت و حرکت دندانه با سمت بالا باشد

زمانی که یک قسمت از مو را روی قیچی قرار داده، با باز و بسته کردن تیغه های قیچی برش هایی روی موها ایجاد شده و مو بریده می شود. دیگر قسمت هایی که برید نشده اند از داخل تیغه ها در آمده و دست نخورده باقی خواهند ماند.

دندانه ها و تیغه ها به سمت پایین

در این حالت تمام مو میتواند به راحتی در حالتی پراکنده کوتاه شود.

داشتن حالت تیغ اصلاح

این قیچی ها حالت تیغ اصلاح را هم دارند و میتوانید برای مهمانان خجالتی خود استفاده کنید. این قیچی ها بهترین انتخاب برای کوتاهی قسمت های مشخص شده است.

 

کوتاهی مو با محصولات سام ویلا

 

طرز کوتاهی و کم حجم کردن موها


قسمت مورد نظر را بین انگشت شست و اشاره خود بگیرید. تصمیم بگیرید از کدام قسمت میخواهید حجم مو را کم کنید. قیچی را اساسا بر اساس محور خودش باز کنید. باز و بسته کردن تیغه ها به سمت پایین باشد. با انجام این حرکات شما میزان کنترل بیشتری نسبت به کوتاهی موهایتان دارید.

 

کوتاه کردن و خرد کردن چتری کج (چتری یکطرفه)


این مدل چتری یک مدل زیبا و پرطرفدار است که می توان گفت برای اکثر چهره ها مناسب است. هنگام کات کردن قیچی و تیغه ها به حالت پایین باشند، این مدل مو در یک طرف صورت و پیشانی قرار می گیرد. می توان گفت در اکثر صورت ها در سمت چپ قرار می گیرد. از مزایای این مدل این است که شما حجم و قد زیادی از مو را از دست نمی دهید و دل مشتری را به راحتی به دست خواهید آورد. چرا که حجم زیادی از موهای او را کوتاه نکرده اید. هنگام کوتاهی در قسمتی بایستید که می خواهید حالت مو به همان سمت باشد. سپس مو را به سمت بالا برده و کمی به حالت اریب و در سمت راست بگیرید. سپس تیغه را مستقیما در بین موها قرار دهید. چندین بار قیچی را بیرون برده و دوباره داخل مو قرار دهید و هنگامی که داخل موها قرار می دهید چندین بار تیغه ها را باز و بسته کنید. همچنین این روند حجم زیادی از مو را هم کوتاه نمی کند و می توانید با خیال راحت به کار خود ادامه دهید.

 

انواع روش های کوتاهی مو

 

انواع روش های کوتاهی مو

 

به طور کلی برای کوتاهی موها 4 سبک مختلف وجود دارد: مدل موهای با زاویه 0 درجه، 45 درجه، 90 درجه و مدل موهایی که با زاویه 180 درجه به دست می آیند که در ادامه به شرح هر یک خواهیم پرداخت.

• زاویه 0  درجه به این معنی است که زاویه موهای با سر صفر درجه باشد. از این روش برای کوپ های مدل باب و یا کوپ های با انتهای صاف استفاده می شود.
• زاویه 45 درجه نیز برای کوپ هایی که به شکل مثلث هستند به کار برده شده و به موها چنین حالتی می دهند.
• زاویه 90 درجه برای کوپ های لایه ای و یا به اصطلاح لیر استفاده می شود. زیرا این روش روی موها اندازه های کوتاه و بلند و مختلفی به وجود می آورد.
• زاویه 180 درجه برای مرتب کردن موهای بلند به کار برده می شود.

 

چگونه یک مدل موی زیبا و مناسب داشته باشیم؟


همان طور که گفته شد، برای داشتن مدل موی مناسب باید به عواملی همچون حجم موهای مراجعه کننده، نوع موها، و شکل صورت وی توجه کرد. لازم به ذکر است که حجم و حالت موها در انتخاب کوپ از اهمیت بالایی برخوردار است.
در صورتی که فردی موهای فر داشته باشد، موها باید کمی از اندازه مورد نظر بلند تر کوتاه شوند. در صورتی که موها پر پشت باشند نیز باید به توجه به حالت چهره، از برخی مدل موها پرهیز کرد. پیش از این به مدل موهای مناسب انواع چهره ها در وب سایت رژلب اشاره کرده ایم که می توانید مورد مطالعه قرار دهید. به خاطر داشته باشید که تجربه زیاد نقش مهمی در انتخاب مدل مو داشته و گاها از بروز اشتباهات بسیاری جلوگیری می کند. همچنین برای کوتاه کردن موها باید توجه داشت که روی موها هیچ گونه محصولات آرایشی مانند ژل و اسپری مو وجود نداشته و ازبه کار بردن قیچی های کند خودداری کرد.

 

انتخاب مدل موی مناسب

 

در مقاله انتخاب مدل مو به بررسی اساس کوتاهی مو و روش های مختلف آن پرداختیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شود. چنانچه تجربه جدید از کوتاهی مو داشتید، در صورت تمایل می توانید آن را با ما و سایر کاربران از طریق قسمت نظرات درمیان بگذارید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: