پنجشنبه 18 مرداد 1397 - 08:50:44

10 مواد غذایی مفید برای افزایش وزن

 
10 مواد غذایی پرکالری و سالم
برای افزایش وزن این مواد غذایی را بخورید

 



این روزها چاقی معضل خیلی از افراد است اما هنوز هم افراد زیادی هستند که مایلند اندکی وزن خود را اضافه کنند و برعکس جریان جامعه لاغر هستند. شاید فکر میکنید افزایش وزن کار آسانی و کافی است روزی چند دونات بخورید اما کار به این آسانی نیست. خوردن بی رویه مواد مضر مانند دونات که سرشار از چربی و شکر است حتی برای لاغر ترین افراد هم مضر است. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب 20 ماده غذایی صد در صد سالم اما پرکالری را معرفی کرده ایم که با استفاده روزانه آنها بدون آسیب رساندن به بدنتان میتوانید وزن اضافه کنید.



1. تخم مرغ

 


در هر100 گرم تخم مرغ، 143 کالری
هر لیوان، 347 کالری
هر تخم مرغ، 71 کالری وجود دارد

یک تخم مرغ کامل سرشار از مواد مفید برای بدن است. تخم مرغ تمام مواد لازم برای به وجود آوردن و یک موجود زنده را در خود جا داده است و بیش از هر چیزی در سفیده آن پروتئین وجود دارد که به ساختن عضلات کمک میکند ( به جای چربی اضافه عضله سازی کنید) به علاوه در زرده تخم مرغ چربی، ویتامین A, C, B, D,E  وجود دارد که هورمون های بدن را کاملا نتظیم میکند، عملکرد سلول ها را تقویت میکند و جرم استخوان را افزایش میدهد و استخوان ها را قوی و محکم میکند. میتوانید به صورت معمول روزی 2 عدد تخم مرغ بخورید و افرادی که بدن سازی میکنند میتوانند تا روزی 6 عدد تخم مرغ بخورند. اگر ورزش نمیکنید و فعالیت بدنی ندارید نباید هفته ای بیش از 4 الی 5 عدد تخم مرغ بخورید. خوردن تخم مرغ در وزن گرفتن کودکان کمک به سزایی میکند و برای رشد قد و استحکام استخوان کودکان ضروری است.

 


2. پنیر

 


هر 100 گرم پنیر، 402 کالری
هر لیوان  پنیر، 455 کالری
1 قاشق غذاخوری پنیر، 68 کالری

پنیر یکی از مشتقات شیر است که در طول هزاران سال در گوشه گوشه جهان به سبک و سیاق مختلفی درست شده و انواع بیشماری دارد. پنیر چدار، خامه ای، فتا، موتزارلا، ریکوتا، پارمزان و لیقوان سرشار از پروتئین و کلسیم هستند که به ساختن عضله و پرشدن بدن کمک میکند به علاوه استخوان ها را محکم میکند و از تحلیل رفتن آنها در سنین بالا جلوگیری میکند.

 



3. شیر پرچرب

 


هر 100 گرم شیر پرچرب، 60 کالری
هر لیوان  شیر پرچرب، 146 کالری
یک قاشق غذاخوری شیر پرچرب، 9 کالری دارد


برای افزایش وزن باید از چربی های مفید استفاده کنید و تا حد ممکن دور چربی های مضر و پالم دار را خط بکشید اگر میتوانید شیر تازه پیدا کنید و بخورید که بهترین انتخاب است در غیر این صورت میتوانید از محصولاتی که به آنها اطمینان دارید شیر پرچرب تهیه کنید و با اطمنیان کامل در عین حفظ سلامت بدن شیر بنوشید. ترکیب شیر با موز یا توت فرنگی میتوانید پیش غذای مناسبی برای قبل از ورزش باشد.
 


4.  سینه مرغ

 


هر 100 گرم، 195 کالری
هر لیوان  سینه مرغ، 231
نیم کیلو سینه مرغ، 86


سینه مرغ یکی از منابع غنی پروتئین است که کمک میکند بتوانید حجم عضلاتتان را افزایش بدهید اگر به دنبال افزایش وزن هستید میتوانید با خیال راحت مقداری از پوست مرغ را هم بخورید. زیر پوست مرغ لایه ای از چربی است که به افزایش وزن کمک میکند.
 


5. موز

 


هر 100 گرم موز، 200 کالری
هر لیوان موز، 89 کالری

موز سرشار از فیبر، پتاسیم، پروتئین، ویتامین A و C  و چربی های مفید است. خوردن 1 الی 2 عدد موز در طول روز سطح انرژی بدن را بالا برده و موجب افزایش طبیعی و سالم وزن میشود. برای دشاتن یک صبحانه مقوی و پرکالری یک لیوان شیرموز را بت مقداری آجیل اعم از پسته و گردو ترکیب کنید تا یک معجون انرژی زا برای آغاز روز داشته باشیدو قبل از آغاز ورزش میتوانید همین ترکیب را به صورت اسموتی بخورید و حتی با خود به باشگاه ببرید.

 

 

بهترین تغذیه قبل از باشگاه


6. کره بادام زمینی

 


هر 100 گرم کره بادام زمینی، 588 کالری
هر لیوان کره بادام زمینی حاوی، 1518 کالری
هر قاشق غذاخری کرده بادام زمینی، 94 کالری

اگر شما هم عاشق طعم و عطر بینظیر بی نظیر کره بادام زمینی هستید این مژده را به شما میدهیدم که این ماده مفید حاوی مقادیر بالای کالری است و میتواند موجب افزایش وزن شود. در کره بادام زمینی 20 نوع آمینو اسید وجود دارد که برای ساختن بلوک های پروتئینی بدن ضروری است و به این طریق بدن عضله سازی میکند. به علاوه چربی های مفید موجود در کره بادام زمینی وجب افزایش وزن مورد نیاز شما میشود. 

 


7. مغز ها


هر 100 گرم آجیل و مغز حاوی 607 کالری انرژی است
هر لیوان مغز و آجیل 149 کالری


مغز ها و آجیل شامل انواع چربی های مفید است که در کمتر مواد خوراکی یافت میشود. مغز ها حاوی ویتامین E, K  و تیامین هستند همچنین فیبر موجود در آجیل و مغز ها به هضم غذا کمک میکند. سایر مواد موجود در آجیل از جمله پتاسیم، منگنز، مس و آنتی اکسیدان است. به علاوه کالری موجود در آجیل به افزایش وزن طبیعی و سالم کمک شایانی میکند.
 


8. ماهی چرب


هر 100 گرم ماهی، 206 کالری
نصف فیله ماهی، 367 کالری

ماهی های چرب یا روغنی شامل قزل آلا، تن و شاه ماهی سرشار از اسید های چرب مفید هستند که بدن را در برابر بیماری های قلب و عروق مصون میکند. از دیابت و چاقی بی حد جلوگیری میکند. گوشت ماهی حاوی حجم بسیار بالایی پروتئین است.  که میتواند با عضله سازی موجب افزایش وزن طبیعی شود.


 
9.  برنج


هر 100 گرم برنج حاوری 130 کالری
هر لیوان برنج، 205 کالری

برنج منبع غنی از کربوهیدرات، ویتامین و مواد معدنی است. کربوهیدرات موجود در برنج به ترتیب به ذخیره گلوکز و گلیکوژن در خون / سلول ها و عضلات کمک می کند. همین امر باعث میشود که شما کمتر احساس خستگی کنید و در روز بتوانید فعال باشید. دانشمندان با آزمایش روی موجودات زنده مختلف دریافتند که مصرف برنج میتواند به سرعت منجر به افزایش وزن مفید شود.

 


10.  میوه خشک

 


هر 100 گرم میوه خشک 359 کالری
میوه های خشک شامل خشکبار، میوه هایی از جمله نارگیل خشک، سیب و انجیر خشک سرشار از کالری هستند. میوه های خشک شده حاوی پروتئین، قند و چربی مفید هستند. میتوانید از میوه ای خشک در تغذیه قبل از باشگاه خود استفاده کنید یا برای افزایش وزن در ظرف صبحانه یا اسموتی خود مقداری میوه خشک بریزید .




سایر نکات افزایش وزن


  قبل از هر کاری آزمایش هورمونی دهید و سطح هورمون های خون خود را بررسی کنید. هورمون های مختلف نقش تعیین کننده در در افزایش یا کاهش وزن دارند. اگر هرچه میخورید هیچ وزنی اضافه نمیکنید و در طول روز گرسنه هستید بهتر است که در این زمینه با پزشک مشورت کنید.

  اگر میخواهید حجم عضلات خود را با وزنه زدن بالا ببرید پیش از هر حرکتی با مربی متخصص در این زمنیه مشورت کنید و خودتان در منزل دست به کار نشوید. اگر تحت نظر یک مربی زبده باشید میتوانید طی چند ماه افزایش وزن و حجم عضله محسوسی در خود مشاهده کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: