چهارشنبه 31 مرداد 1397 - 09:00:58

سم زدایی پوست در 5 مرحله


سم زدایی کامل پوست

روش های سم زدایی پوست



1. ماساژ پوست با براش

سم زدایی پوست با ماساژ براش


هر روز با براش های بدن که مخصوص همین کار تهیه شده پوست را ماساژ دهید. این براش شبیه به برس مو است که موهای طبیعی یا نایلونی دارد و روش کار این است که هر روز صبح از پا شروع کنید و روی پوست خشک برس بکشید. این کار گردش خون را زیر پوست بالا میبرد به علاوه مو های زیر پوستی را از بین میبرد و کشیدن این برس روی صورت ورم پوست را کاهش میدهد. ماساژ پوست با براش پوست مرده را از بین میبرد و باعث تولید پوست جدید و جوانسازی پوست میشود. این کار را باید حداقل سه ماه به صورت مداوم و صبح بعد از خواب باید انجام دهید. حرکات شما باید بسیار ملایم باشد و به صورت دورانی به سمت قلب حرکت کنید.
کار را از ناحیه پا شروع کنید سپس به سمت دست حرکت کنید. سپس پشت و شکم را در خلاف جهت عقربه های ساعت ماساژ دهید.
بعد از اینکه که کار ماساژ پوست با براش به اتمام رسید پوست را با یک نوع روغن بدن خوب ماساژ دهید.



2.  هر روز پوست را با یک پاک کننده سم زدایی کننده تمیز کنید

سم زدایی پوست با شست و شو


حتما محصولات شوینده ای را خریداری کنید که برچسب طبیعی و ارگانیک داشته باشند و در آنها هیچگونه مواد شیمیایی به کار نرفته باشد و پی اچ آن مناسب پوست بدن باشد. از مصرف صابون های شیمیایی یا اسکراب های قوی بپرهیزید. اگر هر روز بدنتان را میشویید از این پاک کننده طبیعی استفاده کنید و در غیر این صورت هر روز صورت خود را با پاک کننده طبیعی و ارگانیک شست و شو دهید.
 


3.  ماسک خاک رس برای سم زدایی

سم زدایی پوست با ماسک صورت

 


2 الی 3 مرتبه در هفته از ماسک خاک رس یا همان خاک رس فرانسوی استفاده کنید. ماسک خاک رس با سم زدایی پوست سطح پوست را پاک کرده و برای تولید سلول های پوستی جدید فضایی فراهم میکند. اگر به اندازه کافی خاک داشتید میتوانید این ماسک را به کل بدن بزنید در غیر این صورت ماسک خاک رس را به ناحیه صورت و گردن بزنید و بعد از 15 دقیقه بشویید.

 


چگونه پوست را سم زدایی کنیم؟

 


4.  مصرف شکر را کاهش دهید

سم زدایی پوست با کاهش مصرف شکر


مصرف شکر باعث تولید ماده ای به نام AGE در بدن میشود و این ماده به کلاژن و الاستین  در بدن صدمه میزند. شکر برای بدن و به ویژه پوست صدمات زیادی دارد. بنابراین به شکر دریافتی خود توجه کنید و هر چیزی را به راحتی نخورید. به علاوه به شکر پنهان در غذا ها و خوراکی های آماده دقت کنید و هر بار قبل از خوردن کیک و شیرینی به میزان شکر در هر 100 گرم آن توجه کنید. از خوردن مواد غذایی که در آنها از شربت ذرت استفاده شده است بپرهیزید. شربت ذرت برای شیرین کردن نوشیدنی ها مانند نوشابه، نان های بسته بندی و شیرینی های کارخانه ای یافت میشود.



5. برای سم زدایی پوست غذاهای قلیایی بخورید

سم زدایی پوست با مواد غذایی

 


مواد قلیایی مانند کلسیم، پتاسیم و منیزیم موادی هستند که سلامت پوست، مو، دندان و استخوان را تضمین میکند. اگر تغذیه شما بیش از حد حاوی مواد اسیدی است باید در نوع تغذیه خود تجدید نظر کنید. جذب مواد غذایی قلیایی به سم زدایی بدن کمک میکند. برخی از مواد غذایی قلیایی شامل:
کلم بروکلی
کلم
گلابی

سیب
اسفناج
موز

هندوانه

همچنین باید هر روز 8 الی 10 لیوان آب بنوشید. نوشید آب مهم ترین نکته برای سم زدایی بدن است.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 09 شهریور 1397 - 19:44:26
مرسی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: