شنبه 22 دی 1397 - 14:04:53

اکسیدان مو

معرفی انواع اکسیدان

انتخاب اکسیدان مناسب

اکسیدان



عاملی که باعث تغییر رنگ موها و روشن کردن آن ها می شود، اکسیدان است. اکسیدان می تواند در رنگ کردن موها تاثیر زیادی داشته باشد وبه همین دلیل انتخاب آن از اهمیت بالایی برخوردار است. 
در این مقاله از سایت رژلب به بررسی دقیق تر این ماده شیمیایی و نحوه استفاده صحیح از آن پرداخته شده است.


 

اکسیدان چیست؟

اکسیدان ترکیبی از هیدروژن پراکسید، آب و چند ماده شیمیایی دیگر است که هیدروژن پراکسید روی موها اکسیده شده و باعث تغییر رنگ آن ها می شود. فرایند اکسیداسیون برای تغییر رنگ حیاتی بوده و این فرآیند به تدریج باعث تغییر رنگ ساقه مو می شود.همچنین اکسیدان رنگ اصلی موها را روشن کرده و باعث روشن شدن آن ها می شود. به همین دلیل نوع اکسیدان استفاده شده و درصد اکسیژن موجود در آن میزان روشنی موها را تعیین می کند.




 


 

انواع اکسیدان 

انواع اکسیدان

 

 


اکسیدان ها در انواع مختلفی وجود داشته و با میزان اکسیژن و پروکسید موجود در آن ها دسته بندی می شوند که بعضی از اکسیدان ها قوی تر و بعضی ضعیف تر عمل می کنند. به طور کلی اکسیدان ها به صورت زیر طبقه بندی می شوند:


• اکسیدان  (3%) با حجم 10
• اکسیدان  (6%) با حجم 20
• اکسیدان  (9%) با حجم 30
• اکسیدان  (12%) با حجم 40


اکسیدان 10

اکسیدان 10 برای تونینگ، تیره کردن موها و یا هر کار دیگری که در آن به مقدار زیادی نیاز به روشن کردن رنگ موها نباشد، به کار برده می شود.

 

اکسیدان 20
اکسیدان 20 برای مصارف متنوع تری به کار برده می شود. ولی هدف اصلی در استفاده از این اکسیدان هنگامی است که موها باید به اندازه 1 تا 2 پایه روشن شوند. این اکسیدان معمولا روی موهایی که به راحتی تیره نمی شوند به کار برده می شوند تا موهای روشن تر یا سفید، تیره شوند.

 

اکسیدان 30
اکسیدان 30 برای سه نوع روشن کردن موها به کار برده می شود و برای تونینگ و روشن کردن موها نباید به کار رود. زیرا این اکسیدان قوی تر از دو اکسیدان قبلی است و به کار بردن آن روی موهای سفید و یا موهای آسیب دیده باعث می شود که صدمات جبران ناپذیری به موها وارد شود. ولی برای روشن کردن و بلوند کردن موها معمولا از این اکسیدان استفاده می شود.

اکسیدان 40
اکسیدان 40 قویترین اکسیدان موجود برای رنگ کردن موهاست و استفاده از آن محدودیت دارد. این اکسیدان با هر برند رنگ مویی هم به کار نرفته و بسیاری از برندهای رنگ مو ترکیب این اکسیدان بسیار قوی با رنگ موی خود را توصیه نمی کنند.
همچنین این اکسیدان را نباید برای دکلره کردن موها به کار برده و در به کار بردن آن دقت داشت تا موها و  کف سر آسیب نبینند. این اکسیدان می تواند 3 تا 5 پایه رنگ موها را تغییر دهد و با وجود آسیب های احتمالی گفته می شود که استفاده از آن  از دکلره کردن موها بهتر است.

 

اکسیدانهای دیگر
گرچه اکسیدان های نام برده رایج ترین نوع اکسیدان ها هستند ولی استانداردهای دیگری هم برای دسته بندی انواع اکسیدان وجود دارد. این نوع دسته بندی به برند اکسیدان وابسته بوده و حتی برخی سالن های آرایشی از اکسیدان های ساخت خود استفاده می کنند.در برخی موارد نیز اکسیدان های زیر حجم 10 مشاهده شده و این نوع اکسیدان ها برای رنگ های نیمه دائم به کار می روند. اکسیدان هایی که حجم زیر 10 دارند بسیار ملایم هستند و به همین دلیل نسبت به انواع دیگر اکسیدان ها آسیب های کمتری به موها وارد می کنند.

 

 

تلفن فروش محصولات رنگ مو واکسیدان وال وار

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام

انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 04 اسفند 1397 - 23:05:29
شادلین تاج هستم سلام. سازنده انواع تاج و اکسسوری های مو. این هم لینک کانال تلگرام @shadlintaj
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: