سه شنبه 07 اردیبهشت 1395 - 13:29:15

سلامت ناخن

مراقبت صحیح از ناخن ها
سلامت ناخن

سلامت ناخن

 


بسیاری از متخصصین بر این باورند که سلامت بدن از ناخن ها شروع می شود و اگر فردی ناخن های سالمی داشته باشد، بدن سالمی نیز دارد. اما متاسفانه برخی از خانم ها نه تنها به اندازه کافی به ناخن های خود توجه نمی کنند بلکه با انجام مانیکور و کاشت های متداوم، سلامت ناخن ها و در نتیجه سلامت بدن خود را به خطر می اندازند.
در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع پرداخته شده و نحوه مراقبت و سلامت ناخن ها و روش های مناسب انجام این کار ارائه شده است.

1. مصرف ویتامین
سه ویتامین بیوتین، آهن و B12  از ویتامین هایی هستند که مصرف آن ها برای بدن لازم بوده و برای تضمین سلامت ناخن ها نیز ضروری هستند. این ویتامین ها  به استحکام، شفافیت و زیبایی ناخن ها کمک کرده و از بروز التهاب و پوسته شدن اطراف ناخن ها جلوگیری می کنند.

2. نجویدن ناخن ها

مراقبت ناخن



یکی از کارهایی که بسیاری از افراد مضطرب همیشه انجام می دهند، جویدن ناخن ها و پوست اطراف ناخن هاست. اما از آن جایی که دست ها بیشتر از هر عضو دیگری از بدن در معرض آلودگی های مختلف قرار دارند این عادت بسیار خطرناک بوده و حتی ممکن است بیماری های مختلفی را منتقل کند.

3. لک لاک
یکی از مشکلات رایجی که پس از زدن لاک و پاک کردن آن روی ناخن ها مشاهده می شود، لک شدن و زرد شدن ناخن هاست که این زردی ناخن ها را ضعیف کرده و باید به سرعت برای بهبود ناخن ها اقدامات لازم را انجام دهید.

4. درمان پوست خشک اطراف ناخن ها
پوست اطراف ناخن ها نباید خشک و آویزان بوده و در صورتی این اتفاق می افتد که پوست خشک شده و رطوبت خود را از دست بدهد. پس سعی کنید دستان خود را همیشه مرطوب نگه داشته و از آب کافی استفاده کنید.

5. مانیکور
اگر همیشه پس از مانیکور کردن از لاک استفاده می کنید، بهتر است برای یک بار هم که شده از این کار صرف نظر کرده و تنها به مانیکور ناخن های خود بسنده کنید. این کار به شما کمک می کند تا ناخن های سالم تر  و زیباتری داشته باشید.

6. مرطوب کننده
در فصل سرما پوست بیشتر خشک شده و خشکی می زند. پوست اطراف ناخن ها نیز بیشتر در معرض آب و هوای سرد قرار گرفته و خشک و حساس می شوند. به همین دلیل می بایست از روش های مختلفی چون آب لیمو و روغن داغ که قبلا در همین سایت ارائه شده است، استفاده کرده و سلامت بدن و ناخن های خود را حفظ کنید.

7. حفاظت از ناخن ها

حفاظت ناخن 



درست است که کارهای خانه هیچ گاه تمامی نداشته و همیشه باید از دستان خود برای گردگیری، لباس شستن، غذا پختن و یا ظرف شست استفاده کرد. ولی برای حفظ ناخن ها از قرار گرفتن بیش از اندازه در آب و عدم تماس با مواد شیمیایی می توان از دستکش کمک گرفت.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

جمعه 13 اسفند 1395 - 10:58:12
خیلی مفید بود
سلام میشه اگر کسی نیاز به وردست داره با من تماس بگیره ممنوم 09190936823 قاضی
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: