دوشنبه 02 اردیبهشت 1398 - 14:24:16

همه چیز درباره ماسک صورت خانگی

انواع ماسک های خانگی

نکاتی در مورد مصرف ماسک های خانگی

 

همه چیز درباره ماسک صورت خانگی


امروزه یکی از بهترین روش ها برای حفاظت از پوست و حفظ شادابی و طراوت آن، استفاده از ماسک صورت خانگی می باشد. مهم ترین مزایای ماسک های خانگی را می توان در غیر شیمیایی و ارزان بودن آن خلاصه کرد. شما به راحتی می توانید با کمترین امکانات، آرامش و شادابی را به پوست خود هدیه داده و از آن محافظت کنید. در مطلب همه چیز درباره ماسک صورت طبیعی قصد داریم به انواع ماسک های طبیعی و مزایای آن بپردازیم. با رژلب همراه باشید.


انواع ماسک طبیعی خانگی


ماسک های طبیعی و خانگی برای مرطوب کردن پوست و همچنین آبرسانی بسیار مفید واقع می شود. تنها 20 دقیقه زمان کافیست تا با استفاده از ماسک های طبیعی، شادابی و درخشندگی را به پوست خود بازگردانید. ماسک می تواند به یکی از مراحل مراقبت از پوست شما تبدیل شود. لازم نیست هر روزه از این ماده استفاده کنید؛ گذاشتن ماسک روی صورت برای زمان های خاص مانند وقتی که می خواهید به پوست تان رسیدگی کنید، می تواند موثر باشد.
برای درست کردن ماسک صورت خانگی، ابتدا لازم است که نوع پوست خود را شناسایی کنید. سپس پوست خود را به خوبی تمیز کنید تا عاری از هر گونه آلودگی و آرایش قدیمی شود. اگر ماسک خانگی خود را از مواد طبیعی و ارگانیک تهیه کنید، تاثیر به سزایی خواهد داشت. انواع مختلفی از ماسک ها نظیر ماسک آبرسان، ماسک دور چشم، ماسک پوست خشک و چرب، ماسک جوانسازی پوست و ... وجود دارد که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت.


ماسک صورت خانگی برای انواع پوست ها


به طور کلی، سه نوع پوست داریم که در دسته های خشک، چرب و مختلط قرار می گیرند. در مقالات قبلی سایت رژلب، به نحوه تشخیص نوع پوست پرداخته ایم که جهت آشنایی می توانید مورد مطالعه قرار دهید.

ماسک صورت خانگی برای پوست خشک

یکی از بهترین گزینه ها برای از بین بردن خشکی بیش از حد پوست، عسل است. دو قاشق غذاخوری عسل را همراه با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری شیر ترکیب کرده و روی پوست قرار می دهیم. برای کسب نتیجه بهتر می توان عسل را کمی حرارت داد تا رقیق شود. اگر قصد دارید مقدار بیشتری از ماسک فوق را تهیه کنید، نسبت آن را به هم نزنید تا غلظت ماسک درست باشد. اجازه دهید ماسک فوق حدود 10 تا 15 دقیقه روی پوست بماند و سپس با آب ولرم شستشو دهید.

 

آموزش ماسک پوست خشک

 

ماسک صورت خانگی برای پوست چرب

بهتر است ابتدا پوست خود را لایه برداری کنید. آب یک عدد لیمو تازه را همراه با 3 قاشق غذاخوری شکر و یک قاشق غذاخوری گلاب ترکیب کرده و روی پوست بزنید. سعی کنید تا دانه های شکر ترکیب نشدند، ماسک فوق را روی صورت بزنید و به خوبی ماساژ دهید. لیمو پوست را تنظیم کرده و گلاب خاصیت ضد عفونی کننده دارد.

 

آموزش تهیه ماسک پوست چرب

 

ماسک صورت خانگی برای پوست مختلط

همان طور که می دانید، بخش هایی از پوست مختلط چرب هستند و سایر نقاط، دهیدراته می باشند. در نتیجه ماسکی که برای پوست های مختلط به کار می گیریم، باید هر دو کار را با هم انجام دهد. یک قاشق غذاخوری ماست یونانی، نصف قاشق غذاخوری زردچوبه، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق چای خوری آلوئه ورا را با هم ترکیب کرده و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه روی صورت بماند. عسل و ماست یونانی، عمل آبرسانی را انجام می دهند. زردچوبه خاصیت ضد التهابی داشته و آلوده ورا ضد باکتری است.

 

ماسک خانگی پوست مختلط

ماسک روشن کننده پوست


تیره شدن پوست می تواند علل مختلفی داشته باشد که تولید بیش از حد رنگدانه ها، یکی از آن ها می باشد. پوست های تیره دارای ملانین بیشتری نسبت به پوست ها روشن است. اگر به هر دلیلی دوست دارید از میزان تیرگی پوست خود بکاهید، پیشنهاد می کنیم ادامه مطالعه این بخش را از دست ندهید.
برای تهیه ماسک روشن کننده پوست کافیست یک عدد تخم مرغ را به خوبی هم بزنید تا کف کند. سپس به مدت 15 الی 20 دقیقه روی صورت قرار دهید و بگذارید خشک شود. در نهایت با آب ولرم صورت خود را شستشو دهید. روش دیگیر نیز برای روشن کردن پوست وجود دارد و آن ماسک لیمو، گوجه فرنگی و خیار است. ابتدا گوجه فرنگی و خیار را در مخلوط کن بریزید تا ترکیب شل و یکدستی حاصل شود. سپس آبلیمو طبیعی را به آن اضافه کرده و روی صورت قرار دهید تا کاملا خشک شود. سپس صورت خود را با آب بشویید و به صورت آهسته با حوله آب اضافی آن را بگیرید.

 

ماسک روشن کننده پوست


ماسک صورت مفید در درمان جوش


تا جای ممکن سعی کنید جوش های خود را دست نزنید و از ترکاندن آن خودداری کنید. پیش از قرار دادن ماسک روی پوست خود، ابتدا صورت تان را بشویید و به خوبی خشک نمایید. سپس جوش های خود را با استفاده از محلول ضد عفونی کرده و گوش پاک کن، ضد عفونی کنید. یک قرص آسپیرین و آبلیموی تازه را با هم ترکیب کنید و روی مناطق دارای جوش بزنید. این ترکیب، جوش ها را به سرعت خشک می کند.
روش دیگری نیز برای از بین بردن جوش های صورت وجود دارد و آن استفاده از تخم مرغ و لیموترش است. لیمو را از وسط به دو نیم تقسیم کرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. ترکیب به دست آمده را روی پوست تمیز قرار دهید و اجازه دهید شب تا صبح روی صورت تان بماند. مراقب باشید که ماسک به درون چشم ها یا لب تان نفوذ نکند. صبح روز بعد، ماسک را با آب ولرم از روی صورت تان بشویید. این ماسک قادر است جوش ها را از بین برده و سلول های مرده پوست را از بین ببرد.

 

آموزش ماسک ضد جوش


ماسک صورت مفید در درمان جای جوش


یکی از ساده ترین ماسک هایی که می توان برای درمان جای جوش تهیه کرد، ماسک گوجه فرنگی و آلوئه ورا می باشد.2 قاشق سوپ خوری از آب گوجه فرنگی را با 1 قاشق غذاخوری ژل آلوئه ورا ترکیب کرده و روی پوست تمیز قرار دهید. اجازه دهید ماسک فوق حدود 15 دقیقه روی صورت بماند و یک بار با آب گرم و یک بار با آب سرد، پوست خود را آبکشی نمایید.
روش دیگری نیز برای از بین بردن جای جوش وجود دارد و آن ماسک سرکه سیب است. برای این کار، به یک قاشق غذاخوری سرکه سیب، پنج قاشق غذاخوری شکر، یک قاشق چای خوری چای سبز و سک قاشق چای خوری عسل نیاز خواهید داشت. ابتدا سرکه سیب را در یک کاسه بزرگ ریخته و چای سبز را به آن اضافه کنید. ترکیب را به خوبی هم زده و آرام آرام شکر و عسل را به آن اضافه کنید. مواد را به خوبی هم بزنید تا ترکیب یک دستی حاصل شود. مخلوط به دست آمده را با یک پد تمیز روی پوست بزنید. اجازه دهید ماسک فوق حدود 15 دقیقه روی صورت بماند و در این مدت پوست را به آهستگی ماساژ دهید. سرکه سیب قادر است پوست شما را لایه برداری کند و چای سبز از خاصیت آنتی باکتریال برخوردار است.

 

ماسک مفید برای درمان جای جوش


بهترین ماسک دور چشم خانگی


در ادامه مقاله قصد داریم به مراقبت از ناحیه دور چشم بپردازیم. از آنجایی که پوست دور چشم از حساسیت بالایی برخوردار است، توجه و مراقبت بسیاری را نیاز دارد. چروک های دور چشم، پف چشم و تیرگی از جمله مواردی است که اکثر افراد با آن دست و پنجه نرم می کنند.
دو عدد چای سبز کیسه ای را در آب جوش انداخته و پس از آن به مدت 3 دقیقه در فریزر قرار دهید. کیسه ها را به عنوان ماسک به مدت 5 الی 10 دقیقه روی چشم ها قرار دهید و سپس آبکشی نمایید. این ماسک در کاهش پف و تیرگی دور چشم ها بسیار موثر است.
برای کاهش تیرگی دور چشم می توانید از سیب زمینی استفاده کنید. سیب زمینی را به صورت حلقه ای برش دهید و به مدت 10 دقیقه روی چشم ها قرار دهید. این کار را هفته ای چند بار انجام دهید. علاوه بر این می توانید آب یک عدد خیار را گرفته و با استفاده از پنبه، روی قسمت های تیره دور چشم ماساژ دهید. پس از گذشت 15 الی 20 دقیقه صورت خود را آبکشی نمایید.

 

ماسک مفید برای درمان تیرگی دور چشم


ماسک خانگی مفید برای منافذ باز پوست


برای بستن منافذ باز پوست می توانید یک کاسه بادام را در آب خیس دهید و صبح روز بعد آن ها را بکوبید. سپس مقداری آب به آن اضافه کرده و خمیر یکدستی تهیه کنید. این خمیر را به مدت پانزده دقیقه روی پوست تمیز قرار دهید و با آب گرم بشویید. ماسک فوق درمان مناسبی برای جوش ها بوده و منافذ باز پوست را می بندد.
یک ماسک دیگر برای منافذ باز پوست وجود دارد که در آن از ترکیب پودر قهوه، پودر کاکائو و کمی آب استفاده می شود. مخلوط نیمه جامد فوق را روی پوست زده و بعد از پانزده دقیقه با آب گرم بشویید. کاکائو و قهوه علاوه بر لایه برداری و شفافیت پوست، موجب بسته شدن منافذ باز پوست می شود.

 

ماسک مفید در درمان منافذ باز پوست


انواع ماسک های مفید برای جوانسازی پوست صورت


پنج حبه انگور قرمز را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل طبیعی ترکیب کرده و در مخلوط کن بریزید تا با فت یکدستی حاصل شود. ماسک فوق را روی پوست صورت قرار داده و بگذارید حدود 15 دقیقه بماند. سپس صورت خود را با آب گرم بشویید. این ماسک علاوه بر خاصیت جوانسازی، یک مرطوب کننده قوی نیز به حساب می آید.
تخم مرغ نیز در جوانسازی پوست بسیار مفید است. روش استفاده از این ماده بدین صورت است که ابتدا سفیده را از زرده جدا کرده و به خوبی هم می زنیم تا کف کند. کف به دست آمده را روی پوست صورت قرار دهید و روی آن را با دستمال کاغذی بپوشانید و کمی صبر کنید تا خشک شود. دستمال ها را از روی صورت بردارید و با آب ولرم شستشو دهید. تخم مرغ در تحریک کلاژن سازی و جوانسازی پوست بسیار مفید است.

 

ماسک جوانسازی پوست


انواع ماسک های آبرسان پوست صورت


خشکی پوست در افزایش روند پیری پوست و بروز چین و چروک بسیار تاثیرگذار است. جهت مقابله با این مسئله و کاهش روند پیری پوست می توان ماسک طبیعی و خانگی را تهیه کرد. برای این کار به فلفل سیاه و ماست نیاز خواهید داشت. فلفل سیاه حاوی ویتامین های A، K، املاح معدنی و آنتی اکسیدان های مفید است که در درمان خشکی پوست بسیار مفید واقع می شود.
یک قاشق فلفل قرمز آسیاب نشده را رنده کرده و با دو قاشق غذاخوری ماست مخلوط کنید. مخلوط فوق را به مدت 2 الی 3 دقیقه روی پوست قرار دهید. طی این مدت می توانید ترکیب را به آرامی ماساژ دهید و سپس صورت خود را با آب سرد فراوان بشویید. در انتها از کرم مرطوب کننده روی پوست صورت خود بزنید.
آووکادو یک میوه استوایی است که در آبرسانی پوست بسیار مفید واقع می شود. برای تهیه این ماسک کافیست یک قاشق آووکادو له شده را با یک قاشق ماست کم چرب و یک قاشق چای خوری چای سبز ترکیب کنید. ماسک فوق را به مدت 10 دقیقه روی پوست قرار دهید و سپس آبکشی نمایید.

 

ماسک آبرسان پوست


نکاتی در خصوص استفاده از ماسک صورت


- ماسک صورت نباید چند بار در یک روز استفاده شود
- به منظور اثربخشی ماسک های خانگی، بهتر است مصرف آن به صورت مداوم انجام شود.
- بهتر است در تهیه ماسک های طبیعی از مواد ارگانیک استفاده شود.
- پیش از مصرف ماسک های خانگی، حتما آن را روی قسمتی از پوست دست تست کرده و سپس مورد استفاده قرار دهید.
- سعی کنید از آلودگی و استرس به دور باشید.
- استفاده از ماسک صورت بزرگسالان برای کودکان و حتی نوجوانان ممنوع است.
- پوست خود را همواره هیدراته نگه داشته و برای این منظور 8 لیوان آب در طول روز مصرف کنید.
- برای داشتن پوستی زیباتر و شفاف، موقع حمام کردن از آب ولرم استفاده کنید.
- طرز خوابیدن و مدت زمان آن در شادابی پوست اهمیت بالایی دارد.
- اگر به دنبال یک لایه بردار خوب برای پوست خود هستید، مصرف خاک رس بسیار پیشنهاد شده و حتی جوش های ناشی از چربی را نیز از بین می برد.

 

در مقاله همه چیز درباره ماسک صورت خانگی که مقابل رویتان است، به معرفی و نحوه انواع ماسک های خانگی و طبیعی پرداختیم. چنانچه شما هم تجربه جدیدی از ماسک های خانگی دارید، آن را با ما و سایر کاربران وب سایت رژلب از طریق قسمت نظرات در میان بگذارید.


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: