دوشنبه 19 شهریور 1397 - 15:00:42

انتخاب بهترین مواد وکس و کاهش درد وکسینگ

 بهترین مارک وکس بدن

فرق وکس با موم

 

 

 

انتخاب مواد وکس چه تاثیری در کاهش درد وکسینگ دارد؟


 انتخاب مواد وکس یکی از موضوعات مهم و اثر گذار در کیفیت وکسینگ است که متاسفانه وکسر ها به آن توجه نمی کنند و تصور می کنند با استفاده از هر نوع موم و یا وکسی می توان موهای زائد نواحی مختلف بدن را وکس کرد. اما آنها با انتخاب وکس های اشتباه معمولا عوارضی مثل سوختگی، حساسیت و افتادگی پوست را برای مشتری ایجاد می کنند. به همین جهت برای ارائه تجربه دلپذیری از وکسینگ با حداقل درد و بدون عوارض باید مواد وکسینگ را بشناسید.

 

انتخاب  بهترین مواد وکس و کاهش درد وکسینگ


وکسینگ یکی از متداول ترین روش هایی است که خانم ها برای رفع موهای زائد انتخاب می کنند. می توان گفت یکی از مهمترین دلایل استفاده از این روش، لطیف و روشن شدن پوست بعد از موزدایی است. البته باقی ماندن این لطافت و زیبایی پوست تا چند هفته دلیل دیگر انتخاب کردن این روش توسط خانم ها است.
اما متاسفانه استفاده از مواد نامناسب وکسینگ و همچنین تکنیک های نادرست توسط وکسرها با ایجاد عوارض و درد شدید در وکسینگ باعث روی آوردن بسیاری از خانم ها به سایر روش های موزدایی شده است.

 


 

دسته بندی مواد وکسینگ


مواد وکسینگ را می توان بر اساس مواد اولیه مورد استفاده، حالت فیزیکی و روش استفاده دسته بندی کرد.
اگر مواد  اولیه مورد استفاده در وکس ها را برای دسته بندی وکس ها در نظر بگیریم، وکس ها را می توان به دو دسته شکری و رزینی تقسیم کرد.


 

وکس های شکری


در این وکس ها از شکر به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. مانند موم هایی که از قدیم برای وکسینگ استفاده می شدند. متاسفانه این وکس ها قدرت مو زدایی بالایی ندارند و نمی توان از آنها برای اپیلاسیون موهای کوتاه و مقاوم استفاده کرد.

 

وکس های رزینی


در این وکس ها از رزین به عنوان ماده اولیه استفاده می شود. رزین ها می توانند طبیعی باشند که از صمغ درختان بدست می آیند و یا می توانند سنتزی باشند و از مواد شیمیایی پلیمری مانند پلی سیکلوپنتادین تهیه شوند.

 

تفاوت انواع وکس های رزینی


بر خلاف تصور عموم، وکس های رزینی سنتزی بسیار بهتر از وکس های رزینی طبیعی و یا وکس های شکری هستند. وکس های طبیعی معمولا حساسیت زا هستند چون از صمغ درختان بدست می آیند. در حالی که وکس های رزینی در صورتی که از مواد شیمیایی با کیفیت و خالص تهیه شده باشند هیچ گونه حساسیتی در پوست ایجاد نخواهند کرد.
همچنین میزان چسبندگی و دمای ذوب در وکس های طبیعی قابل کنترل نیست. به همین دلیل اکثر این وکس ها باعث ایجاد سوختگی، کبودی و درد می شوند. در حالی که دمای ذوب و چسبندگی وکس های سنتزی را با انجام تغییراتی در فرمولاسیون آنها می توان تغییر داد و وکسی را بدست آورد که نه تنها پوست را نمی سوزاند، بلکه هیچ گونه کبودی و کشیدی در پوست ایجاد نمی کند.


 

ویژگی های منحصر به فرد وکس های رزینی سنتزی


از دیگر ویژگی های وکس های رزینی می توان به رنگ و رایحه متنوع آن ها اشاره کرد. رزین هایی که در ساخت این وکس ها مورد استفاده قرار می گیرند معمولا رنگ های زیبا و چشم نوازی دارند. همچنین از آنجایی که این رزین به راحتی قابلیت ترکیب با عطر ها و اسانس ها را دارند می توان در ساخت آنها از رایحه های دلپذیری مانند گلها استفاده کرد و فضای معطر و لذت بخشی را در سالن های وکسینگ و اسپا ایجاد کرد.
 اما در مورد وکس های طبیعی این امکان وجود ندارد. چون ساختار شیمیایی اسانس ها و عطر ها ممکن است میزان قوام و چسبندگی وکس های طبیعی را تحت تاثیر قرار دهند. به همین دلیل اکثرا وکس های طبیعی رایحه دلپذیری ندارند.



 



انواع مواد وکس بر اساس حالت فیزیکی


وکس ها بر اساس مشخصات فیزیکی دسته بندی دیگری نیز دارند. در این دسته بندی وکس ها به سه دسته وکس های نواری، هارد وکس ها و فیلم وکس تقسیم میشوند. وکس های نواری برای استفاده به پد نیاز دارند و معمولا برای نواحی وسیع، دست و پا استفاده می شوند. هارد وکس ها نیازی به پد ندارند و برای وکسینگ صورت و نواحی حساس استفاده می شوند.
فیلم وکس ها نسل جدیدی از وکس هستند که هم مانند وکس های نواری برای وکسینگ نواحی وسیع استفاده می شوند و هم مانند هارد وکس می توان از آنها برای وکسینگ صورت و نواحی حساس استفاده کرد. فیلم وکس ها نیز برای استفاده نیازی به پد ندارند.

 


انواع مواد وکسینگ بر اساس روش مصرف


در دسته بندی دیگری از وکس ها، این مواد به دو دسته وکس گرم و وکس سرد تقسیم می شوند. وکس سرد به پدهای آماده وسینگ گفته می شود که نیازی به آماده سازی و گرم کردن ندارند و معمولا برای انجام وکسینگ در خانه به کار می روند. همچنین نوعی وکس که به نام موم عربی شناخته می شود هم از گروه وکس های سرد است.
این وکس در حالت عادی ساختاری خمیری شکل دارند که برای رفع موهای زائد با این وکس باید چند بار وکس را بدون استفاده از پد روی پوست کشید و بلند کرد. گروه وکس های گرم، وکس هایی هستند که باید با دستگاه های گرم کن مخصوص و یا ماکروویو گرم شوند و سپس مورد استفاده قرار بگیرند. وکسینگ با وکس های گرم در مقایسه با وکس های سرد، درد کمتری را ایجاد می کند. چون با کشیدن وکس گرم روی پوست، منافذ پوست باز شده و موها به راحتی از پوست خارج می شوند.

 

 


انتخاب مواد وکس مناسب


همانطور که گفته شد، مواد وکسینگ بسیار متفاوت هستند و این مهارت و دانش وکسر است که باعث انتخاب وکس مناسب از بین تمام انواع ذکر شده می شود. یک وکسر حرفه ای باید بتواند به راحتی نوع پوست و مو مشتری خود را تشخیص دهد و با توجه به نوع پوست و مو و همچنین ناحیه وکسینگ، وکس مناسب را انتخاب کند تا مشتری وکسینگی واقعی با حداقل درد  و بدون عوارض جانبی را تجربه کند.
 

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

ببخشید از این وکسها آقایون هم میتونن استفاده کنند جهت از بین بردن موهای زائد ؟
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: