پنجشنبه 19 مهر 1397 - 12:41:16

چقدر شناخت پوست و مو در وکسینگ برای شما مهم است؟

اهمیت شناخت پوست و مو در وکسینگ

انتخاب وکسینگ برای انواع پوست ها


 

 شناخت پوست و مو در وکسینگ 

شناخت پوست و مو در وکسینگ اهمیت بسیار بالایی دارد که متاسفانه توسط بسیاری از وکسرها نا دیده گرفته می شود. اگر قبل از شروع وکسینگ، قادر به تشخیص نوع پوست مشتری نباشید و از وکس و تکنیک های مناسب استفاده نکنید، می توانید باعث ایجاد مشکلاتی مانند: حساسیت، سوختگی، کشیدگی و افتادگی پوست و آسیب به بافت پوست شوید.
به همین دلیل، جهت ارائه بهترین خدمات وکسینگ، شناخت نوع پوست و مو برای وکسرها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

 

چقدر شناخت پوست و مو در وکسینگ برای شما مهم است؟

در وکسینگ، پوست و مو مهم ترین بخش هایی هستند که تحت تاثیر قرار می گیرند. پس قبل از شروع هر کاری باید این دو عضو مهم را بشناسیم و وکس و تکنیک مورد استفاده را بر اساس پوست و مو مشتری انتخاب کنیم.

برای شناخت پوست از لایه های تشکیل دهنده پوست شروع می کنیم. پوست از سه لایه اصلی هیپودرم، درم و اپیدرم تشکیل شده است. هیپودرم چربی زیرپوستی است و به عنوان یک لایه عایق برای بدن عمل می کند. بعد از هیپودرم، درم قرار گرفته که تشکیل دهنده ساختار پوست است و در آخر لایه اپیدرم را داریم که به عنوان یک پوشش محافظ برای بدن عمل می کند.

بهتر است بدانید که فولیکول مو در لایه درم قرار گرفته است و اگر برای خارج کردن مو از پوست از تکنیک های صحیح استفاده نکنید، ممکن است به بافت پوست در این لایه آسیب بزنید. در این لایه از پوست کلاژن و الاستین وجود دارند که آسیب به آنها باعث افتادگی پوست خواهد شد.

 

انواع پوست

مانند هر محصول مراقبتی پوست، وکس ها نیز متناسب با نوع پوست طراحی شده اند. به همین دلیل باید قبل از شروع وکسینگ نوع پوست را تشخیص دهید و بعد از تشخیص صحیح نوع پوست می توانید وکس مناسب را انتخاب کنید. پوست مشتری شما ممکن است چرب، خشک، مختلط، نرمال و یا حساس باشد.

 

انتخاب وکس برای پوست های خشک و حساس

به طور معمول، پوست های خشک و حساس در انتخاب وکس و انجام تکنیک وکسینگ نیاز به دقت بیشتری دارند. برای افرادی که پوست خشک و حساس دارند باید از وکس های رزینی سنتزی استفاده کنید. این وکس ها چسبندگی کمتر به پوست داشته و در نتیجه باعث کشیدگی و آسیب پوست نمی شوند. در صورتی که پوست مشتری شما حساس است، از وکس هایی استفاده کنید که حاوی ترکیبات ضد حساسیت مانند تیتانیوم دی اکسید هستند.


وکسینگ پوست های چرب و مختلط

اگر مشتری شما پوست چرب و یا مختلط دارد، قبل از شروع وکسینگ پوست را با محلول های پاک کننده پوست تمیز کنید. چون چربی اضافی روی پوست مانع چسبندگی وکس به سطح پوست و رفع کامل موهای زائد می شود. همچنین احتمال جوش زدن بعد از وکسینگ در این افراد بیشتر است و حتما باید بعد از وکسینگ از محصولاتی که چربی پوست رو کنترل می کنند و ترکیبات آنتی باکتریال دارند استفاده کنید.

 

انواع مو

موهای بدن به دو دسته اصلی موهای ولوس و ترمینال تقسیم می شوند. موهای ولوس در واقع موهای نازک و کرکی هستند که رنگدانه ندارند. مانند: موهای صورت...
موهای ترمینال موهای ضخیم و زبری هستند که معمولان رنگدانه های تیره دارند. برخی از موهای ترمینال مثل موی سر و یا ابرو غیر جنسی هستند و از کودکی وجود دارند. اما برخی دیگر موهای ترمینال جنسی هستند که بعد از بلوغ به دلیل تغییرات هرمونی ایجاد می شوند.

 

انتخاب وکس مناسب با نوع مو

برای هرکدام از این موها شما باید وکس مناسب را انتخاب کنید. وکس ها با قدرت چسبندگی متفاوتی به بازار عرضه می شوند و هرکدام کاربردهای خاص خود را دارند. برای موهای ولوس بهتر است از وکس هایی استفاده کنید که بافت آنها انسجام خوبی بعد از سرد شدن پیدا می کند تا تمام موهای ریز را کاملا دربر گرفته و رفع کند و در عین حال چون پوست بدن در جاهایی که موها ظریف تر هستند، نازک است این وکس ها باید چسبندگی کمی به پوست داشته باشند.
و برای موهای ترمینال باید از وکس هایی استفاده کنید که چسبندگی بیشتری دارند تا این موهای زبر را به راحتی برطرف کنند. البته برای نواحی حساس که موهای ضخیمی دارند و در عین حال بافت پوست نیز ظریف و حساس هست بهتر است از هارد وکس هایی با فرمولاسیون کرمی استفاده کنید. این وکس ها کمترین میزان چسیندگی به پوست را دارند و برای رفع موهای زائد این نواحی مناسب هستند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: