دوشنبه 24 اردیبهشت 1397 - 13:01:59

نحوه کاشت ناخن آکریلیک

روش کاشت ناخن آکریلیک

آموزش تصویری مرحله به مرحله کاشت ناخن آکریلیک 

 

 

هر فردی با کمی حوصله و دقت می تواند کاشت ناخن های آکریلیک را حتی در منزل انجام دهد و نیازی به صرف هزینه های گزاف برای این کار نیست. کافیست مواد ضروری برای این کار داشته و بدون هیچ عجله ای این کار را انجام دهید. در این مقاله از سایت آرایشی رژ لب  نحوه کاشت ناخن های آکریلیک آموزش داده می شود.

 

خرید وسایل مورد نیاز:

 

1.خرید کیت ناخن های آکریلیک

 

به کسانی که برای بار اول می خواهند این کار را انجام دهند، توصیه می شود که کیت کاشت ناخن های آکریلیکی را تهیه کنند که همه وسایل ضروری برای این کار در آن ها وجود دارد.

 

2.خرید جداگانه وسایل

 

در صورتی که تصمیم به خرید وسایل به طور مجزا دارید، باید سر آکریلیکی ناخن، و چسب لازم برای این کار را هم به طور مجزا خریداری کنید.

 

همچنین ناخن گیر مخصوص و سوهان ناخن های آکریلیکی هم باید تهیه شود.

 

به علاوه پودر آکریلیک و مایع آن نیز را هم نباید فراموش کرد.

 

ظرف مخصوص این کار و براش مخصوص قرار دادن آکریلیک روی ناخن ها نیز باید خریداری شود.

 

 

 

آماده سازی ناخن ها

 

1.پاک کردن لاک قبلی

 

برای قرار دادن ناخن های آکریلیکی ابتدا باید سطح روی ناخن کاملا تمیز باشد، به همین دلیل نیز باید با استون لاک قبلی پاک شود.

 

 

مرحله دوم کاشت ناخن اکریلیک 

2.مرتب کردن ناخن ها

 

برای فراهم کردن بستر مناسبی برای قرار دادن ناخن های آکریلیکی ، بهتر است از ناخن گیر یا قیچی ناخن استفاده کرده و پس از مرتب کردن ناخن های طبیعی و کوتاه کردن آن ها، با سوهان سر نوخان ها را به یک شکل در آورد.

مرحله سوم کاشت ناخن اکریلیک 

3.بافر

 

در این مرحله باید با کمک بافر سطح ناخن و برجستگی های موجود روی آن صاف شود تا ناخن های آکریلیکی بهتر روی ناخن قرار گیرد.

 

 

مرحله چهارم کاشت ناخن اکریلیک 

4.عقب زدن کوتیکل ها

 

در صورتی که کسی بخواهد ناخن های آکریلکی وی بهتر به سطح ناخن ها چسبیده و به پوست دست نخورد، بهتر است کوتیکل ها و پوست روی ناخن ها را برای این منظور عقب زند.

همچنین باید این کار هنگامی انجام شود که کوتیکل ها خیس خورده و مرطوب باشند و نه وقتی که ناخن و پوست اطراف آن خشک است.

 

5.پرایمر ناخن

 

آخرین مرحله در آماده سازی ناخن ها و از بین بردن چربی و رطوبت روی آن ها، استفاده از پرایمر ناخن است تا ناخن های آکریلیکی چسبندگی بهتری داشته باشند. برای این کار نیز کافیست روی سطح ناخن ها با استون پاک شود.

 

البته پرایمر ناخن ممکن است قوی تر از حد انتظار بوده و پوست را بسوزاند، به همین دلیل نیز بهتر است از انواع بدون اسید آن استفاده کرد.

 

 

قرار دادن آکریلیک

مرحله اول قرار دادن آکریلیک

قرار دادن آکریلیک روی سر ناخن 

1.قرار دادن آکریلیک روی سر ناخن

 

برای این کار ابتدا باید اندازه مناسب ناخن در نظر گرفته شده و ناخن آکریلیک مناسب با آن روی ناخن قرار گیرد. همچنین باید در نظر گرفت که اگر این ناخن کمی کوچک تر باشد، بهتر از این است که برای ناخن بزرگ بوده و ناخن را غیر طبیعی و مصنوعی نشان دهد. برای قرار دادن آکریلیک نیز کافیست کمی چسب در سرتاسر ناخن طبیعی زده و سپس ناخن آکریلیک را روی آن قرار داد. سپس باید 5 ثانیه صبر کرده و این کار را روی همه ناخن ها تکرار کرد.

در صورتی که آکریلیک ترک برداشت نیز کافیست چند ثانیه آن را زیر آب گرفت تا بلند شده و بار دیگر آن را روی ناخن قرار داد.

 

مرحله دوم قرار دادن آکریلیک

آماده کردن مواد آکریلیک 

2.آماده کردن مواد آکریلیک

 

کمی از مایع آکریلیک را در ظرف مخصوص آن ریخته و سپس پودر لازم را با آن ترکیب کنید. دقت داشته باشید که بخار این کار سمی است و نباید آن را استشمام کنید.

 

 

مرحله سوم قرار دادن آکریلیک 

آکریلیک روی براش ناخن

 

3.آکریلیک روی براش ناخن

 

در این مرحله براش آکریلیک را در آن فرو کرد و کمی صبر کنید تا حباب های آن از بین برود. سپس اضافات آن را با سر ظرف پاک کرده و کمی از ترکیب آکریلیک به دست آمده را روی براش قرار دهید.

 

برای به دست آوردن مقدار مناسب نیاز به کسب تجربه است ولی پس از چند بار آزمون و خطا میزان مناسب را متوجه خواهید شد.

دقت داشته باشید که زیر دست خود از یک دستمال استفاده کنید تا مایع و اضافات آکریلیک روی زمین نریخته و یا در صورت لزوم اضافات آن را از روی براش پاک کنید تا به آن نچسبد.

 

مرحله چهارم قرار دادن آکریلیک 

زدن آکریلیک به ناخن 

4.زدن آکریلیک به ناخن

 

برای زدن آکریلیک روی ناخن از خط مورب بین ناخن و نوک آکریلیکی که قبلا قرار داده بودید شروع کرده و ترکیب آکریلیک به دست آمده از مراحل قبل را روی ابتدا روی این قسمت بزنید. سپس آن را با همان براش کمی پخش کنید تا سطح صافی به وجود آید. برای پخش کردن آکریلیک از حرکات دایروی شکل استفاده کرده و بدون نزدیک شدن به کوتیکل ها، آکریلیک را در کناره های ناخن نیز پخش کنید. این کار را روی ههمه ناخن ها تکرار کنید.

دقت داشته باشید که پس از هر بار زدن آکریلیک روی ناخن، براش را با دستمال پاک کرده و اضافات آکریلیک را از روی آن پاک کنید تا به آن نچسبد.

برای جلوگیری از برآمده شدن ناخن آکریلیکی، ضربه های کوچکی روی آن زده و فراموش نکنید که هرچه میزان ترکیب آکریلیک روی ناخن کمتر باشد، مقدار برجسته شدن آن نیز کمتر خواهد بود.

 

 

در صورتی که میزان آکریلیک به کار رفته شما، به اندازه باشد، باید انحنای ملایمی روی ناخن به وجود آمده و حالت طبیعی ناخن حفظ شده باشد.

 

 

فراموش نکنید که آکریلیک را روی کوتیکل ناخن نزده و آن را با فاصله چند میلیمتری از کوتیکل روی ناخن ها قرار دهید تا با پوست برخورد نداشته باشد.

 

مرحله پنجم قرار دادن آکریلیک 

خشک شدن آکریلیک 

5.خشک شدن آکریلیک

 

برای خشک شدن کامل آکریلیک باید حدود 10 دقیقه صبر کرد و سپس با یک براش روی آن ها ضربه ملایمی زد تا از سفت بودن آن اطمینان حاصل شود.

 

 

تکمیل کار

 

حالت دادن ناخن ها

 

در این مرحله باید با کمک سوهان، ناخن ها را حالت داده و با استفاده از بافر، سطح آن ها را صاف و صیقلی کرد. همچنین باید با یک فرچه کوچک گرد حاصل از این کار را به خوبی از سطح ناخن پاک نمود.

 

 

تکیمل کار کاشت آکریلیک 

لاک زدن 

 

1.لاک زدن

 

در این مرحله روی ناخن ها یک لاک بی رنگ و براق زده شده و یا می توان آن ها را با کمک لاک های رنگی به رنگ های مختلفی در آورد.

 

2.نگه داری از ناخن های آکریلیکی

 

پس از حدود دو هفته و رشد کردن ناخن ها، باید در مورد ترمیم یا برداشتن آن ها تصمیم گرفت. اما اگر ناخن ها زرد شده یا به رنگ سبز در آمده بودند، بهتر است دیگر ناخن های آکریلیکی روی آن ها قرار داده نشود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: