جمعه 06 شهریور 1394 - 12:14:33

همه چیز در مورد برنزه کردن پوست

 



در ماه آخر تابستان قرار داریم و بعضی از ما هنوز هیچ استفاده ای از این فصل نکرده ایم. به خصوص اگر به برنزه کردن پوست خود علاقه دارید، می توانید در این فصل این کار را انجام دهید. به خصوص اگر مهمانی یا مراسم خاصی در پیش دارید، می توانید با برنزه کردن پوست خودپوستی زیبا و درخشان داشته باشید.
از آن جایی که برنزه کردن پوست در زیر آفتاب مضرات زیادی دارد در این مقاله به باید ها و نباید های برنزه کردن پوست با استفاده از کرم برنزه کننده بدن می پردازیم. بعضی از این نکات ممکن است آشنا به نظر برسند ولی برخی از آن ها نیز جدید و شگفت انگیز خواهند بود.
آمادگی لازم قبل از برنزه کردن
قبل از این که برنزه کنید باید پوست خود را لایه برداری کرده و سلول های مرده را از روی آن ها جدا کنید. همچنین نباید فراموش کنید که از مرطوب کننده استفاده کنید. در استفاده از مرطوب کننده بگذارید مرطوب کننده چند دقیقه روی پوست بماند تا با این کار رنگ پوست تان یکنواخت و زیبا شود. اگر مرطوب کردن پوست را صبح انجام دهید، می توانید بعد از ظهر همان روز برنزه کنید.
بعد از اپیلاسیون 24 ساعت صبر کرده و سپس برنزه کنید. در غیر این صورت پوست منافذ پوستی شما عمیق شده و پس از زدن کرم برنزه پوست پیر تر از آن چه که هست نشان داده می شود.
در برنزه کردن پوست دقت کنید که به همه جای بدن و به خصوص آرنج و زانو لوسیونی بمالید که چربی نداشته باشد. لوسیون ضد چربی را روی کف پا، پشت پاها، آرنج و همه جای بدن بمالید تا رنگ بدنتان یکدست برنزه شود. ان کار باعث می شود تا از وجود نقاطی در پوست که برنزه نشده و ناهماهنگ هستند، جلوگیری به عمل آید.
قبل از زدن کرم برنزه آب و غذا بخورید تا هنگامی که خواستید برنزه کنید لوسیون اطراف دهن شما پاک نشده و باعث نشود که اطراف دهانتان بی رنگ باقی بمانند.
زدن کرم برنزه روی پیشانی و برخورد آن با موها می تواند روی رنگ موهای بلوند تاثیر منفی بگذارد. پس روی خط رویش موهای خود مرطوب کننده بزنید تا وقتی که لوسیون برنزه کننده را زدید، موها دچار تغییر رنگ نشوند.
•   اگر نگران این هستید که کرم برنزه کننده در منافذ پوستی شما گیر کند پوست خود را قبل از برنزه کردن با آب یخ بشویید.
در زدن کرم برنزه بخشنده باشید زیرا اگر در یک نقطه کم کرم بزنید رنگ آن با بقیه نقاط متفاوت خواهد بود.
از خط رویش مو شروع کرده و پایین بیایید. دست ها و پاها را نیز برای مرحله آخر بگذارید. از مقداری که باقی ماند نیز روی زانو و آرنج ها را کرم بزنید. دقت کنید که در این نقاط بیش از حد کرم نزنید زیرا باعث تیرگی می شوند. کرم برنزه را 12 ساعت بگذارید روی پوست تان باقی بماند.
• افراد همیشه در زدن کرم به پشت خود مشکل دارند، برای حل این مشکل کرم را روی یک قاشق چوبی زده و دسته آن را با کش دور مچ خود بسته و به پشت خود بمالید.
وقتی که کرم را روی پا و انگشتان دست و پا زدید، با کمک یک دستمال پاک کننده آرایشی آن را از روی ناخن ها و بین انگشتان پاک کنید.  زیرا کرم برنزه باعث لک شدن ناخن ها و لاک ها می شود.
اگر با استفاده از انگشتان دست از کرم برنزه استفاده می کنید پس از پایان کار دست ها را خوب شسته و اطراف ناخن ها را از وجود هر کرمی پاک کنید.
نکات ضروری بعد از برنزه کردن
افراد بعد از این که کرم برنزه را زدند، دست های خود را نیز بعد از چند ساعت می شویند که این کار باعث می شود دستانشان سفید تر از بقیه بدن آن ها به نظر برسد. برای جلوگیری از این کار تنها کف دستان خود را بشویید.
برای این که مطمئن شوید به رنگ مورد علاقه تان دست یافته اید از خود یک عکس سلفی بگیرید. برای درک بهتر رنگ پوست تان نیز یک تاپ سفید بپوشید.
• اگر مشاهده کردید که رنگ پوست تان تیره تر از آن چیزی شد که در نظر داشتید، سریع به حمام رفته و یا آب و آب لیمو ترش را مخلوط کرده و 1 تا 2 دقیقه در مایکروفر گرم کنید. پس از آن که خنک شد روی پوست بمالید. این کار برنزگی بدن شما را از بین نمی برد ولی رنگ آن را کمتر می کند.
اگر از رنگ برنزه خود رضایت دارید نیز هر روز پوست خود را مرطوب کرده و 3 یا 4 روز بعد از برنزه کردن خود لایه برداری کنید تا از هماهنگ بودن رنگ پوست تان اطمینان حاصل کنید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم
 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 07 شهریور 1394 - 20:01:40
جالب بود
ممنون
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: