شنبه 24 بهمن 1394 - 12:14:03

انواع صورت

گریم صورت

انواع آرایش

آرایش بر اساس مدل صورت


هر خانم یا دخترخانمی سبک لباس پوشیدن و آرایش کردن خاص خود را دارد، دلیل این امر هم حالات مختلف صورت و سلایق مختلف است. اما یکی از مهم ترین مواردی که در انتخاب سبک و نوع آرایش باید به آن دقت شود، توجه به حالت صورت و توناژ پوست است. چرا که انتخاب آرایش نامناسب باعث عجیب بودن صورت شده و غیر طبیعی به نظر می رسد.
در این مقاله به این امر بیشتر پرداخته شده و آرایش مناسب انواع صورت ارائه شده است.

 آرایش صورت های گرد

اگر از آن دسته خانم هایی هستید که طول و عرض یکسانی در صورت خود دارید باید چشم های خود را دودی کرده و گونه های خود را با پودر برنزه رنگ ببخشید. برای کاین چهره ها صورت باید کمی بیضی تر به نظر برسد، بنابراین زیرسازی مساله مهمی محسوب می شود. برای این کار کافیست از کرم برنزه در زیر گونه های خود استفاده کرده و از رنگ های خیلی روشن در آرایش خود پرهیز کنید.

آرایش صورت های بیضی

صورت های بیضوی پیشانی عریض تری داشته و قسمت پایینی صورت آن ها باریک تر است. این نوع چهره بهترین نوع صورت در نظر گرفته می شود پس در آن نیازی به زیرسازی سنگین نیست. برای کسانی که دارای این چهره هستند، توصیه می شود که طول صورت خود را کمتر کنند. برای این منظور نیز می توان از رژگونه برنزه در اطراف گونه ها استفاده کرده و بیشتر توجه را به لب ها یا به چشم ها جلب کنید.

آرایش صورت های الماسی

در این مدل صورت ها نیز طول صورت از عرض آن بیشتر بوده و گونه ها عریض ترین قسمت صورت به حساب می آیند. برای این گونه چهره ها تمرکز باید روی مرکز صورت بوده و این قسمت با استفاده از هایلایتر و یا کرم پودر روشن تر شود. کرم پودر می تواند دربه پیشانی، به بینی و یا به چانه زده شود. برای نتیجه بهتر در زیر گونه ها نیز کرم برنزه زده و با این کار توجه را به مرکز صورت جلب کنید.

 

آرایش صورت بیضی  از آرایشگاه دریا

 

 آرایش صورت های قلبی شکل

صورت های قلبی هم پیشانی عریض و چانه باریک و کوچک دارند. در صورت های قلبی شکل بهترین کار ممکن این است که مرکز توجه از گونه ها و چانه به نقاط دیگر صورت برده شود. برای این کار هم از رژگونه کمرنگ تر و از رژ لب قرمز می توان استفاده کرد. در این حالت پیشانی بلندتر است پس باید اطراف گونه ها زیرسازی شده و زیرگونه ها و چانه نیز هایلایت شود. در این نوع چهره ها به جای استفاده از خطوط واضح می توانید از مداد های آرایشی استفاده کنید.

 آرایش صورت های کشیده

در این صورت ها عرض پیشانی، گونه ها و خط فک تقریبا یکسان بوده و طول صورت بیشتر از عرض آن است. در این حالت باید در قسمت پایینی چانه زیرسازی انجام شود. برای زیرسازی هم از رژگونه قرمز تیره روی برجستگی گونه ها استفاده کنید تا گونه ها عریض تر و برجسته تر به نظر بیایند. ابروها نیز باید کمی هلالی تر از حالت طبیعی برداشته شده و رژ لب هم صورتی رنگ یا رنگ های کمرنگ باشد.

آرایش صورت مربعی - عسل خباز

 آرایش صورت های مربعی

در این نوع صورت ها کناره های صورت همه به یک اندازه هستند و طول و عرض صورت هم به یک اندازه است. این نوع صورت کمی خشن است و باید با از بین بردن زاویه های آن این خطوط صاف را از بین برد. برای این کار باید در هر مرحله از آرایش از حرکات دایره وار استفاده شده و برای زیرسازی نیز کرم را روی خط فک زده و سپس آن را به سمت بالا برد. در صورت های مربعی شکل گرد رژگونه قرمز روی گونه ها باید به صورت حرکات دایره وار زده شود. این کار حالت مربعی صورت را از بین می بد. برای صورت های مربعی بهتر است از خط چشم و یا رژ لب های غلیظ استفاده نکرده و به جای آن از رژ لب های کمرنگ مانند رژلب صورتی یا رژلب مرجانی بهره ببرید.

 

 

 

برای مشاهده فیلم آموزش گریم و آرایش اینجا کلیک کنید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 24 بهمن 1394 - 17:37:44
وایی
ممنون
خیلی خوب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: