یکشنبه 31 مرداد 1395 - 12:25:04

نارنجی شدن آرایش

جلوگیری از نارنجی شدن میکاپ

آرایش صحیح

میکاپ صحیح

آرایش

بسیاری از افراد حتی با انتخاب لوازم آرایشی مناسب نیز با مشکل نارنجی شدن آرایش خود مواجه می شوند. دلیل این امر انتخاب نادرست لوازم آرایشی و عدم استفاده صحیح از کرم پودر، پنکک و عدم استفاده صحیح از تکنیک های آرایشی است. البته لازم به ذکر است که لوازم آرایشی ارزان قیمت تر بیشتر این مشکل را به وجود می آورند، اما این به این معنی نیست که تنها دلیل نارنجی شدن آرایش استفاده از محصولات آرایشی نامرغوب است.

در این مقاله از سایت رژلب به این موضوع بیشتر پرداخته شده و با ارائه چند روش و تکنیک مناسب، راه حل هایی ارائه شده است تا از بروز این مشکل جلوگیری شود.

انتخاب رنگ های روشن تر
در صورتی که همیشه آرایش شما نارنجی می شود شاید این باشد که بیش از اندازه از رنگ های برنز و تیره استفاده می کنید و این رنگ ها با توناژ پوست شما همخوانی ندارند. برای حل این مشکل می توانید از کمرنگ ترین رنگ ممکن شروع کرده و تا مرحله ای که آرایش به رنگ نارنجی در می آید درجه درجه به تیرگی رنگ کرم پودر و یا پنکک مورد استفاده تان بیفزایید. این نکته را هم فراموش نکنید که معمولا  کرم های آرایشی و پنکک ها پس از خوابیدن روی پوست کمی تیره تر از رنگ روی بسته شان می شوند. به همین دلیل اگر از روشن ترین رنگ موجود یک برند استفاده کرده و همچنان آرایش نارنجی شد، از برند دیگری استفاده کنید.

به آرامی پیش بروید
هرگز محصولات آرایشی خود را به سرعت و قبل از خشک شدن روی محصولات قبلی نزده و همیشه از پرایمر استفاده کنید. به علاوه صبر کنید تا پرایمر شما به خوبی جذب شده و خشک شود، سپس به سراغ کرم پودر بروید. سپس صبر کنید تا کرم پودر خشک شود و پس از آن کانسیلر را به کار برید. فراموش نکنید که در صورتی که در انجام آرایش تعجیل کنید، ممکن است رنگ پوست ناهماهنگ شده و حتی لکه های تیره ای روی آن به وجود بیاید. برای جلوگیری از این موضوع پس از انجام هر مرحله چند دقیقه صبر کرده و در این فاصله، آرایش دیگر نقاط صورت را انجام دهید. به طور مثال می توانید پس از زدن پرایمر، آرایش چشم ها را انجام داده و پس از زدن کرم پودر، رژ لب را به کار ببرید.

ترکیب و مقدار مناسب
بسیاری از افراد کرم های آرایشی را به گونه ای روی پوست خود می زنند که انگاردر حال زدن لوسیون بر روی بدن خود هستند. این کار اشتباه بوده و برای استفاده از لوازم آرایش مایع و پودری بهتر است ضربات آهسته ای روی پوست زده شده و با حرکات جاروب مانند کرم یا پودر مورد نظر روی پوست پخش شود. در صورتی که مقدار مناسب نیز استفاده شود، ممکن است آرایش به رنگ نارنجی در آید. به همین دلیل ابتدا کمی کرم روی صورت زده و در صورتی که مقدار آن کم بود، باز هم به آن اضافه کنید. سپس کمی صبر کنید تا کرم خشک شده و به سراغ مرحله بعد بروید. فراموش نکنید که مصرف زیاد حتی یک کرم روشن نیز می تواند پوست را نارنجی کند.

پودرها
در استفاده ازمحصولات پودری باید دقت بیشتری صورت گرفته و این محصولات را به مقدار بیش از اندازه ای روی پوست نمالید که آرایش غیر طبیعی جلوه کند. به علاوه قبل از شروع مرحله بعدی آرایش چند دقیقه بهتر است صبر کرد تا آرایش به خوبی روی صورت بخوابد. دقت داشته باشید که پودرها به خصوص پنکک به ماندگاری بیشتر کرم ها کمک کرده و به علاوه درخشش بیش از حد صورت را از بین می برند. به همین دلیل بهتر است که از مصرف بیش از اندازه آن ها خودداری کنید.

مرطوب کننده

مرطوب کننده


استفاده از مرطوب کننده تا حد زیادی به نوع پوست وابسته بوده و در صورتی که پوست فردی خشک باشد، در برخی فصول به خصوص فصول سرد نیاز به مرطوب کننده در انجام آرایش دارد. زیرا در غیر این صورت کرم ها و پودرهای روی صورت خشک شده و به رنگ نارنجی در می آیند.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: