دوشنبه 14 خرداد 1397 - 10:04:34

آموزش صحیح ماساژ صورت

ماساژ صورت و گردن 

تکنیک های ماساژ صورت برای جوانسازی

 

صورت شما هم مانند بدنتان درطول روز حرکات زیادی میکند و عضلاتش در اثر خندیدین، اخم کردن، جویدن و ... کشیده میشود و بهتری است هر از چندگاهی با استراحت و ماساژ دادن عضلات صورت از استرس و فشار عضلات صورت بکاهید. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب سعی میکنیم تا شیوه ی صحیح ماساژ صورت را به صورت تصوییر آموزش دهیم.

 

 ابتدا پوست را برای ماساژ آماده کنید

ابتدا دست هارا با صابون آنتی باکتریال و آب گرم به خوبی بشویید. سپس موها را با یک هد بند یا کلاه کاملا از صورت کنار بزنید. قبل از آغاز ماساژ پوست صورت را کاملا تمییز کنید. برای اینکار متوانید از یک فوم ملایم شستشوی صورت استفاده کنید. برای رسیدن به نتیجه بهتر در پاکسازی پوست میتواند در ابتدا صورتتان را بخار دهید که تمامی منافذ پوست باز شود سپس صورت را بشویید.

 

 مراقبت از پوست با ماساژ صورت

ماساژ صورت میتواند از بروز چین و چروک پوستی جلوگیر کند و همچین موجب جوانسازی پوست شود شما میتوانید چند حرکت ماساژ ساده را دو مرتبه صبح و شب در منزل انجام دهید. حتی میتوانید شوینده پوست یا کرم مرطوب کننده تان را با حرکات ماساژ به صورتتان بزنید تا همزمان از فواید بی نظیر ماساژ صورت هم بهرمند شوید.

 

 از محصول مناسب ماساژ استفاده کنید

ماساژ صورت موجب آماده شدن پوست برای جذب هرچه بیشتر مواد میشود. گرمای دست به علاوه ماساژ پوست باعث میشود که مواد به راحتی جذب پوستتان شود و این بهترین فرصت است که از سرم و روغن های مناسب جنس پوست (خشک، چرب، مختلط و...) استفاده کنید. ابتدا چند قطره سرم یا روغن کف دستتان بریزد و بین دستتان با ماساژبه خوبی گرم کنید و سپس به صورت بزنید.

 

 میتوانید از ابزار های مخصوص ماساژ صورت استفاده کنید


میتوانید برای افزایش تاثیر ماساژ علاوه بر استفاده از انگشتان از وسایلی که برای ماساژ صورت طراحی شده اند استفاده کنید. برای مثال استفاده از غلطک های ماساژ صورت مثل غلطک سنگ یشم که خواص بی نظیری در جوانسازی و رفع چین و چرک پوستی دارد.

 

 ماساژ صورت و تخلیه غدد لنفاوی

اگر میخواهید پوست صورتتان را سفت کنید فشار دست را اندکی بیشتر کنید و حرکات دورانی رو ی پوست انجام دهید. اما اگر پوست صورت چرب، حساس یا جوشدار است نباید به صورت فشار زیادی وارد کنید. یکی دیگر از فواید ماساژ صورت تخلیه غدد لنفاوی است که در صورت و پیشانی وجود دارد و ما آنهارا با نام سینوزیت میشناسیم. غدد لنفاوی محل تجمع گلوبول های سفید خون هستند که در آنها مخاط جمع شده و موجب درد و گرفتگی صورت و پیشانی میشود. ماساژ صورت یکی از بهترین راه هاییست که میتوانید مایعات لنف هارا تخلیه کنید. این کار علاوه بر پاکسازی لنف های شما سیسیتم ایمنی بدن را تقویت میکند.

 

 دور چشم را ماساژ ندهید

پوست اطراف چشم بسیارنازک و حساس است و به همین علت نمیتواند فشار ماساژ را تحمل کنید اگر میخواهید اطراف چشم را ماساژ دهید حتما از حرکات نرم و لطیف انگشت سبابه از مجرای اشکی به سمت بیرون استفاده کنید. همچنین میتوانید هنگام ماساژ چشم از کرم های مخصوص دور چشم استفاده کنید.

 

 

آموزش تصویری ماساژ صورت و گردن

 

 روش ماساژ صورت


1. چند قطره از سرم یا روغن ماساژ صورت را کف دستتان بریزید و دستهایتان را به خوبی به هم ماساژ دهید


2. انگشت ها را میان ابرو قرار دهید و به آرامی به سمت پیشانی بکشید این حرکت را به دفعات در تمام قسمت های ابرو به سمت بالا اجرا کنید.


3. انگشت را وسط صورت قرار داده و به سمت گونه و گوش بکشید


4. مقداری پایین تر بیایید و خطی از میان صورت سمت فک بکشید


5. گردن را با حرکات عمودی به سمت بالا ماساژ دهید

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: