پنجشنبه 17 اردیبهشت 1394 - 22:25:03

چرا باید صورت مان را لایه برداری کنیم؟

بسیاری از ما معمولا روز پر مشغله ای داریم اما اگر بتوانیم قبل از این که به رختخواب برویم، صورت مان را بشوییم، کار بسیار مهمی انجام داده ایم. اگر پس از آن صورت مان را مرطوب هم بکنیم که چه بهتر! اما چرا باید صورت مان را لایه برداری کنیم؟

زیرا انجام دادن این مرحله مانند تزیین روی کیک می ماند و یک کیک با تزیینات رویش است که زیبا می شود. لایه برداری از پوست، کلید داشتن پوستی سالم و زیباست. در این جا 5 دلیل مبتنی بر مزیت های این عمل را برای شما آورده ایم:

 

1.نرم کردن پوست

با این کار پوست شما نرم تر شده و پوستی ابریشمین خواهید داشت. به گفته ی دکتر الما بَرون(متخصص پوست)، نرم تر شدن پوست شما به این دلیل است که با عمل لایه برداری، سلول های مرده ی پوست شما از بین می روند و لایه های مرده ی سطح صورت شما جای شان را با سلول های جدید عوض می کنند.

 

2.کمک به خنثی کردن علایم پیری

لایه برداری از پوست با علایم و نشانه های پیری مبارزه کرده و ظاهر شما را جوان تر نشان می دهد، زیرا هر چه سلول های مرده ی پوست شما بیشتر باشند، خطوط و چروک های صورت تان هم بیشتر بوده و در نتیجه مسن تر به نظر می رسید. اگرچه پوست ما به صورت طبیعی این سلول ها را از بین می برد اما سرعت آن کم است، بنابراین لایه روبی از صورت مان می توانیم سرعت این پروسه را افزایش داده و نشانه های سالمندی را هر چه زودتر پنهان کنیم.

 

3.جلوگیری از جوش زدن

استفاده از یک لایه بردار برای لایه روبی پوست صورت، می تواند صورت شما را تمیز کرده و منافذ پوست را کمی باز کند که در این صورت از زدن جوش یا کورک جلوگیری می شود. این به این دلیل است که اگر منافذ پوست شما بسته باشند، چربی ها را زیر سطح پوست صورت تان نگه می دارند که در نهایت منجر به زدن جوش و آکنه می شود. البته طبق گفته ی دکتر بَرون باید در این مورد بسیار محتاط باشید، زیرا در صورتی که عمل لایه برداری را بیش از حد انجام دهید ممکن است پوست تان آسیب دیده و متورم شود و نتیجه ای معکوس بگیرید.

 

4.روشن کردن رنگ پوست

در عمل لایه روبی علاوه بر این که سلول های مرده ی پوست شما برداشته می شوند، کثیفی ها و آرایش تان نیز از بین رفته و درنتیجه رنگ پوست شما روشن تر و صاف تر می شود. با این کار روی صورت تان برق خاصی می افتد و صورت شما با طراوت تر به نظر می رسد.

 

5.عملکرد بهتر محصولات مراقبت از پوست

از آنجایی که در این عمل لایه های مرده ی روی پوست ازبین می روند، مرطوب کننده و دیگر محصولات آرایشی شما بهتر جذب پوست شده و عملکرد بهتری روی صورت شما خواهند داشت. اگر بخواهید لایه روبی پوست را نادیده بگیرید، محصولات آرایشی تان نمی توانند جذب پوست شما شوند و در نهایت روی پوست شما جمع شده و مسلما ظاهر خوبی پیدا نمی کنند.

دکتر بَرون می گوید: تنها نکته ای که در این کار بسیار مهم است، تعداد دفعات لایه روبی از صورت است. زیرا با زیاده روی در این کار به راحتی می توانید به پوست تان آسیب برسانید.

اینکه هر چند وقت یک بار باید پوست تان را لایه برداری کنید بستگی به پوست شما دارد. افرادی که پوست چرب دارند باید دفعات بیشتری صورت شان را لایه زدایی کنند، در حالی که افرادی که پوست شان خشک و حساس است باید خیلی کمتر این عمل را انجام دهند.  


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: