سه شنبه 20 مرداد 1394 - 21:42:23

پاکسازی پوست در منزل

آموزش پاکسازی پوست

مونا هستم هنرجو رشته مراقبت های پوستی .وقتی مطالب مراقبت های پوست و مو سایت رو می خواندم دیدم در قسمت نظرات خیلی از شماها درباره اینککه از چه محصولات پوستی استفاده کنید و اینکه چه ججوری خودتون پوستتون را پاکسازی کنید سوال داشتید.تصمیم گرفتم تجربه های کوچیک خودم درباره نحوه پاکسازی پوست را برای شما بنویسم.

پاکسازی پوست نه مرحله دارد که تقریبا با مکث هایی که برای جذب مواد و تاثیر گذاری ماسک ها و کرم ها در بین کار به پوست می دهیم تقریبا یک ساعت زمان لازم دارید.

قبل از شروع آموزش پاکسازی پوست باید بدانید که سطحی ترین لایه پوست را درم می نامند.درم که لایه حقیقی پوست است از پروتیین و کلاژن می باشد و بافت الاستیک و خیلی محکمی دارد.نکته خیلی مهم برای زیبایی صورت شما پوست شماست یعنی شفاف بودن و براق بودن پوست است .پس یادتان باشد ساده ترین کاری که می توانید برای زیبایی پوست خودتون انجام بدید استفاده روزانه و مرتب از ضد آفتاب و کرم رطوب رسان است.

قانون اول مراقبت پوست:

مصرف روزانه کرم ضدآفتاب و کرم رطوب رسان

قانون دوم مراقبت های پوستی :

هر دو هفته یکبار پاکسازی پوست را داشته باشید.البته نوع پوست شما خیلی مهمه

مراحل انجام پاکسازی پوست

1-ابتدا با یک پاک کننده چشم تک فاز آرایش چشم و لب خود را کامل پاک کنید.پاک کننده های چشم تک فاز معمولا مایع هستند و چربی ندارند و برای افرادی که از لنز استفاده می کنند و یا اکستنشن مژه دارند بیشتر توصیه می شود.

2-اسپری تحریک و تقویت کننده سلولی را روی صورت بپاشید و صورت خود را ماساژبدهید.اینکار خستگی روزانه را از بین می بره و آرامش بخش است.

اسپری ای که من استفاده می کنم اسپری آب دریا است. (البته اصول ماساژ صورت را باید یاد بگیرید تا هم تاثیر ریلکسی داشته باشد و هم ماساژ اشتبه باعث ایجاد چین و چروک بیشتر می شود)

3-شیرپاک کن

در این مرحله از پاکسازی پوست باید شیر پاک کن را نک انگشتان دستتان بریزید و کل صورت و گردن به غیر از چشم و اطراف چشم را با شیر پاک کن ماساژ بدهید  تا مقدار زیادی از شیر پاک کن جذب پوست بشود.و در ادامه با پنبه یا با گاز استریل و یا با حوله تمیز سطح پوست را پاک می کنیم.البته بهتر است برای این مرحله حوله را رول کرده و در ظرف آب داغ قرار دهید و صورت را با حوله آب داغ پاک کنید.

نکته:اکثر خانمها شیرپاک کن را روی پنبه یا پد میریزند و با آن صورت یا آرایش را پاک می کنند که کاملا غلطه و شیر پاک کن همانطور که گفتم باید مستقی روی پوست مالیده شود و بعد با پنبه یا حوله پاک شود

4-لوسیون پاک کننده،لوسیون مکمل شیر پاک کن و یا تونر

مقداری از لوسیون یا تونر را روی پنبه می ریزیم و صورت را کامل با پنبه های آغشته به تونر پاک می کنیم.حتما بعد از پایان کار پنبه ها را چک کنید،جالبه که با اینکه در مراحل گذشته صورت را تمیز کردیم اما می توانید آلودگی و لوازم آرایش را روی پنبه ها به وضوح ببینید.

***قابل توجه خانمهایی که فقط با آب و صابون صورت شان را می شورند.

5-ژل لایه بردار

ژل لایه بردار را باید با توجه به نوع پوست خودتان انتخاب کنید.ژل لایه بردار هایی که دانه دار هستند برای پوست هایی که منافذ باز دارند و پوست های مختلط و چرب خیلی خوب هستند.در غیر اینصورت ژل لایه بردار مخصوص پوست خشک یا پوست حساس بگیرید.

ژل لایه بردار را با دست روی صورت می مالیم و پس از پنج الی شش دقیقه مکث صورت را با پد یا حوله خیس پاک می کنیم البته در این مرحله نباید از حوله آب داغ استفاده کرد چون پوست حساس شده و بهتره که از آب ولرم استفاده کرد.اگر پوست مختلطی دارید بهتر است ژل لایه بردار را روی پیشانی و بینی و چانه با فشار بیشتری ماساژ دهید.

6-اسپری تحریک و تقویت کننده سلولی

اسپری را روی صورت می پاشی و مکث می کنیم تا پوست خشک شود.

7-سرم رطوبت رسانhydra absoly

محصولات رطوبت رسان برای همه سنین لازم است .مقداری از سرم رطوبت رسان را با دست روی سطح پوست پخش می کنیم.

8-ماسک

متناسب با نوع پوست ماسک مورد نظر را انتخاب می کنید.ماسک ها انواع مختلفی دارند .ماسک های پودری که خودتان باید با آب مخلوط کنید و ماسک های آماده.ماسک آنزیمی  و ماسک تسویه کننده خاک رس برای اکثر افراد مناسبه

ماسک را با کاردک پلاستیکی روی کل سطح صورت و گردن پخش می کنید و بیست الی سی دقیقه مکث می کنید و بعد صورت را پاک می کنید.

9-کرم مرطوب کننده

در آخر از یک کرم مرطوب کننده مناسب پوست خودتان استفاده کنید

*اگر دوست دارید قبل از آرایش صورت پوست خوبی داشته باشید بهتر است یک یا دو روز قبل از مهمانی پاکسازی پوست را انجام دهید تا پوست کاملا آماده ای برای آرایش صورت داشته باشید.حتی اگر توجه کنید در آرایشگاه ها هم معمولا وقت پاکسازی پوست عروس را دو الی سه روز قبل از روز آرایش می دهند.

امیدوارم استفاده کرده باشید

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (131)

سه شنبه 30 فروردین 1401 - 15:09:53
ببخشید سوال داشتم برای پوستهای بسیار آسیب دیده یعنی پوستهای که منافذ باز دارند و لک جوش دارند هر چند مدت باید پاکسازی صورت انجام بشه لطفا راهنمایی کنید؟
سه شنبه 30 فروردین 1401 - 15:08:39
بسیار عالی 👌👌👌👌
چهارشنبه 26 آذر 1399 - 23:42:33
@micro_montaba
شنبه 24 آبان 1399 - 00:09:01
👌👏
یکشنبه 28 اردیبهشت 1399 - 02:54:46
@arayshirojelab
دوشنبه 26 اسفند 1398 - 04:07:06
مشاوره پوست و مو با محصولاتی عالی و بینظیر و صددرصد تضمینی
چهارشنبه 07 اسفند 1398 - 15:31:23
من استفاده کرم
چهارشنبه 07 اسفند 1398 - 15:30:58
خیلی خوب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: