سه شنبه 06 مهر 1400 - 11:56:26

نکاتی که باید حین رنگ و مش کردن مو به خاطر داشته باشید

همه چیز درباره رنگ و مش کردن مو

روش هایی برای کاهش عوارض دکلره

 

رنگ و مش با برترین تکنیک های روز دنیا توسط خانم رمیسا میرزایی

 

اکثر خانم ها تمایل دارند با شروع سال نو، رنگ موهای خود را به رنگ مد سال تغییر دهند؛ از این رو هر چه بیشتر به روزهای پایانی سال نزدیک می شویم، تب و تاب برای رنگ کردن مو به جدیدترین سبک ها نیز افزایش می یابد. اگر شما هم از این دسته افراد هستید، پیشنهاد می کنیم مقاله از وب سایت رژلب را از دست ندهید.
پیش از انتخاب رنگ مو مورد علاقه خود، حتما به رنگ پوستتان توجه داشته باشید تا زیبایی شما چند برابر شود. اخیرا انواع هایلایت های روشن و تیره، رنگ مو آمبره، سامبره و ... در دسته پرطرفدارترین رنگ موهای جدید قرار می گیرند که می توانید با توجه به ظاهر و سلیقه خود نسبت به انتخاب آن ها اقدام کنید.


مش کردن مو یعنی چه؟


در اولین مرحله از رنگ و مش کردن مو باید رنگ قبلی مو را بردارید که اصطلاحا به این روش دکلره کردن یا دکلراسیون گفته می شود. بدین صورت که پودر دکلره و اکسیدان 9 یا 12 درصد را با هم ترکیب و از قسمت پشت سر و بخش پایینی شروع به رنگ زدن کنید. شماره اکسیدان به جنس موها بستگی دارد که اگر ظریف باشد از اکسیدان 9 درصد و چنانچه جنس موها ضخیم باشد، از اکسیدان 12 درصد استفاده می شود. مدت زمان انتظار برای رنگ گرفتن نیز به جنس و مقاومت مواد بستگی دارد که معمولا بین 20 تا 30 دقیقه به طول می انجامد. رنگدانه های مو طی فرآیند دکلره کردن از ساختمان مو خارج می شوند که منجر به روشن شدن مو می شود.


انواع رنگ و مش


به روشن کردن لایه هایی از مو، مش کردن می گوییم که برای یک قسمت یا تمام قسمت های موی سر انجام می شود. توجه داشته باشید که اختلاف رنگ و مش با زمینه مو نباید از 3 یا 4 درجه تجاوز کند؛ زیرا سن شخص را بالاتر از آن چه که هست، نشان خواهد داد. مش کردن مو را می توان به توجه به سبک کار، در سه دسته مختلف جای داد:

مش هایلایت

چنانچه لایه هایی از موی تیره یا متوسط حدود 2 تا 3 درجه به رنگ روشن درآورده شوند، به آن مش هایلایت می گوییم.

مش لولایت

چنانچه لایه هایی از موی روشن حدود 3 درجه به رنگ تیره درآورده شوند، به آن مش لولات می گوییم.

مش فریزینگ

اگر لایه هایی از موی مشکی را حدود 9 درجه به رنگ روشن درآورند یا برعکس، لایه هایی از موی بلوند کاملا روشن را به رنگ مشکی درآورند، به آن اصطلاحا مش فریزینگ گفته می شود.

 

رنگ و مش 2021 در سالن آرایشی و آموزشی شمال تهران


روش های مش کردن مو

 

نحوه مش کردن مو انواع مختلفی دارد که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

مش کردن مو به وسیله کلاه

این نوع مش بیشتر برای افرادی مناسب است که موهای کوتاه یا متوسط به همراه جنس نرم و لطیف دارند. از آن جایی که در این نوع مش کردن، موها به وسیله قلاب مخصوص از کلاه مش به بیرون کشیده می شوند، در صورتی که موهای بلند یا وز داشته باشید، با درد بسیار شدیدی مواجه خواهید شد.

مش کردن مو به وسیله فویل

یکی از بهترین انواع مش کردن، به وسیله فویل است که طرفداران بسیاری هم دارد. مزیت این روش مش کردن این است که می توان لایه های مو را به تفکیک از هم رنگ و مش کرد.

مش کردن مو به وسیله شانه

این نوع مش برای موهای مجعد، نرم و نازک مناسب نیست و بهتر است رنگ موی بلوند تیره را با این روش پیاده سازی کرد.


چگونه پودر دکلره مناسب انتخاب کنیم؟


پودرهای دکلره دارای تنوع زیادی هستند که جدا از این گستردگی در دو نوع تقسیم می شوند:

پودر دکلره سفید: که معمولا ضعیف تر عمل کرده و معمولا برای موهای حساس، نازک و رنگ شده مورد استفاده قرار می گیرد.
پودر دکلره آبی: قوی تر از نوع سفید بوده و بیشتر برای موهای طبیعی و سالم مورد استفاده قرار می گیرد.


چگونه مو را رنگساژ کنیم؟


به رنگی که بعد از دکلره کردن روی موها می زنیم، رنگساژ گفته می شود. برای تهیه رنگساژ بدین صورت عمل می کنیم که یک چهارم از تیوپ رنگ مورد نظر را همراه با اکسیدان و آب مخلوط می کنیم تا به شکل ماست خیلی شل در بیاید. می توان برای شل تر شدن مخلوط، رنگ بیشتری به آن اضافه کرد. سپس رنگساژ را روی موی خیس زده و بعد از گذشت 5 الی 10 دقیقه، بشویید. نحوه زدن رنگساژ روی موها درست به مانند زدن شامپو است.


فوت و فن رنگساژ کردن مو


اگر می خواهید زردی مو را بگیرید، بهتر است از رنگ های تناژ دودی یا نقره ای استتفاده کنید. چنانچه زردی مو بسیار زیاد بود، می توانید به اندازه یک نخود، رنگ بنفش را با رنگ اصلی ترکیب کنید. چنانچه تمایل دارید موهایتان زردی نداشته باشد، هیچ گاه از سری طلایی برای رنگساژ استفاده نکنید.
در رنگساژ کردن مو، بسته به حجم مو می توان از رنگ روشن در فرمول به اندازه بیشتر و از رنگ های تیره به اندازه حداکثر یک نخود استفاده کرد. اگر بخواهیم شدت تن زیتونی، طلایی و دودی را زیاد کنیم، بهتر است از واریاسیون های مربوطه بهره بگیریم.

 

راهکارهایی برای کاهش عوارض دکلره


سعی کنید همیشه قبل از رنگ و مش کردن مو برای پیشگیری از بروز التهاب، ابتدا قسمتی از رنگ یا دکلره را روی قسمت کوچکی از مو تست کنید. در برخی افراد حساسیت می تواند به صورت خارش و قرمزی پوست باشد و در برخی دیگر نیز حتی با تورم شدید پوست سر همراه باشد.
توصیه رژلب به شما این است که سالانه بیش از یک یا دو بار موهای خود را دکلره نکنید. در غیر این صورت موی شما فرصت زیادی برای رشد و بازسازی نداشته و علاوه بر خشک شدن، مستعد آسیب های جدی تر خواهد شد.
بعد از انجام دکلره مو بهتر است از شامپوهای ملایم مانند شامپو بچه و نرم کننده استفاده کنید تا موجب افزایش لطافت موها و شانه زدن راحت تر آن شود. علاوه بر این، بعد از استحمام، سطح مو را با یک لایه روغن محافظ بپوشانید تا مو به تدریج به حالت اولیه بازگردد. بهتر است برای خشک کردن موها از باد سرد سشوار استفاده کنید؛ چون باد گرم ممکن است شکنندگی و خرد شدن موها را به دنبال داشته باشد.


معرفی یکی از بهترین رنگ و مش کارهای شمال تهران


اگر قصد دارید برای سال نو، ظاهر جدیدی به موهایتان بدهید که در عین حال آسیبی به موها وارد نشود، پیشنهاد وب سایت رژلب به شما یکی از بهترین رنگ و مش کارهای تهران، خانم رمیسا میرزایی است. ایشان با بهره گیری از جدیدترین متدهای روز دنیا و همچنین مواد استاندارد و مرغوب، تجربه بسیار خوبی را از رنگ و مش کردن برای شما فراهم می آورد.
خانم میرزایی کلاس های آموزشی رنگ و مش نیز برگزار می کنند که جهت مشاوره و تعیین وقت می توانید از طریق آدرس و شماره موبایل زیر اقدام کنید.


آدرس و شماره تماس سالن آرایشی و آموزشی رمیسا میرزایی

 

جهت برقراری ارتباط با خانم رمیسا میرزایی بهترین مدرس رنگ و مش و کارشناس کراتین و احیاء مو می توانید با شماره تلفن ذیل تماس حاصل کنید:

 

اینستاگرام رمیسا میرزایی

https://www.instagram.com/ramisabeauty/

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

شنبه 06 بهمن 1397 - 17:46:27
♪♫•*¨*•.¸¸❤ṧḧḅḁ ❤¸¸.•*¨*•♫♪:
سلام خسته نباشین
دوستان عزیز و گرامی وقتتون بخیر?

✅ سود اصلی ما در همکاری مداوم و پایدار با مشتری هست.پس ما نهایت تلاشمون رو میکنیم تا شما راضی باشید?



✅ نصب فعال اپلیکیشن?


✅ بهترین نظرات 5 ستاره همراه با کامنت اپ کافه بازار?


✅ ممبر واقعی ادد اجباری کانال?


✅ ممبر پاپ اپ (اختیاری) کانال?


✅ پوش نوت (ارسالی ، کلیکی)?


✅ فالوور اینستاگرام?


✅ لایک و ویو اینستاگرام?


? @fkh222




❌ باکیفت ترین کار را با کمترین هزینه برای شما انجام خواهیم داد❌
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: