سه شنبه 15 آبان 1397 - 12:12:13

آرایش چشم در هشت مرحله

 

چگونه صورت خود را آرایش کنیم؟

نحوه آرایش چشم


 

 

برای آرایش چشم، چند راه و ترفند وجود دارد که میتواند، شما را جذاب تر از همیشه کند. قبل شروع آرایش چشم، چند نکته وجود دارد که باید بخاطر داشته باشید تا آرایشتان ماندگاری بالا داشته باشد. ما در این مقاله از سایت آرایشی رژلب  قرار است نحوه آرایش چشم در هشت مرحله را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

 

 

 

آرایش چشم


 

 

 

 پیش از شروع آرایش چشم آماده سازی کنید

قبل از شروع آرایش چشم، نیاز به آماده سازی داریم. برای آماده سازی به نکات زیر توجه کنید:

الف: استفاده از پرایمر چشمی
از پرایمر به عنوان پایه آرایش چشم استفاده کنید. پرایمر روغن و چربی اضافی چشم را جذب کرده و باعث میشود که سایه روی چشم با ماندگاری بیشتری بماند. یکی از بهترین پرایمرها Urban Decay's Eyeshadow Primer Potion است.


ب: از یک سایه با کیفیت استفاده کنید
سایه های زیادی در فروشگاه وجود دارد که اصلاً روی پلک رنگ ندارند یا حتی بعد از چند ساعت از روی پلک پاک میشوند. یک پالت سایه رنگی با کیفیت خریداری کنید که رنگدانه های موجود آن، روی پلک شما کاملاً مشخص باشد.


حالا هشت مرحله زیر را  مو به مو برای آرایش چشم دنبال کنید:

 

  مرحله اول برای آرایش چشم:

برای قسمت های تیره یا کبود از کانسیلر استفاده کنید

استفاده از کانسیلر سبب می شود، نقاط تیره یا کبود با پوست شما همرنگ شود. برای قسمت هایی که کبود و سیاه هستند، بهترین گزینه استفاده از کانسیلر است. سه نقطه از کانسیلر را به زیر چشم خود بزنید. از گوشه داخلی چشم خود شروع کنید، جایی که سیاهی شروع میشود و تا زیر مردمک چشم ادامه دهید. نقطه سوم تقریباً نزدیک گوشه خارجی چشم قرار بگیرد. با انگشت حلقه خود و حرکات آرام کانسیلر را پخش کنید و این کار را تا زمان کامل پخش شدن کانسیلر انجام دهید.
اگر زیر چشم های شما به حد زیادی گود و تیره است بهتر است که یک مرحله بیشتر این کار را انجام دهید.

 

  مرحله دوم برای آرایش چشم:

 پرایمر بزنید

همانطور که دیوار را برای رنگ زدن آماده میکنیم، پوست ما نیز، نیاز به آماده سازی دارد. با استفاده از پرایمر صورت را برای آرایش آماده کنید. برای پلک های خود همانطور که در بالا اشاره کردیم از پرایمر استفاده میکنیم تا چشم ها را آماده آرایش کنیم و همچنین ماندگاری آرایش را بالا ببریم. این کار در هنگام ورزش، گریه شدید و حتی هنگام خواب، نتیجه واقعی خود را نشان میدهد. برای زدن پرایمر روی هرکدام از پلک ها یک قطره پرایمر بزنید و روی پلک پخش کنید.

 

  مرحله سوم برای آرایش چشم:

کشیدن خط چشم

اگر یک آرایش هر روزه را انجام میدهید، میتوانید در صورت دلخواه از این مرحله رد شوید. امّا کشیدن خط چشم، حالت بهتری به چشم های ما میدهد و همه ی ما دوست داریم که این کار را انجام دهیم. خط چشم اگر به خوبی روی پلک کشیده و پخش شود چشم های شما را بسیار زیبا میکند.

میتوانید از خط چشم های مایع یا مداد چشم استفاده کنید. امّا بسیاری از زنان ترجیح میدهند که از سایه مشکی برای این کار استفاده کنند. از یک برس سر کج خیس استفاده کرده و آن را روی پلک بکشید. خط چشم را نزدیک به مژه های خود بکشید. از گوشه داخلی چشم شروع کنید و تا قسمت بیرونی ادامه دهید. سپس با انگشت یا گوش پاک کن آن را محو کنید. برای آرایش دودی پس از کشیدن خط چشم با یک براش سایه را روی کل پلک پخش کنید.

 

  مرحله چهارم برای آرایش چشم:

 کشیدن سایه چشم چند لایه یا چند رنگ

سایه انتخاب خیلی خوبی برای چشم است، چرا که تمام رگ های پشت چشم را پوشانده و چشم ها را زیباتر میکند. برای آرایش در روز از یک سایه با رنگ روشن استفاده کنید. برای زیباتر کردن سایه، میتوانید از یک پالت چند رنگ که رنگ های آن باهم، هم خانواده هستند استفاده کنید و سایه را از پلک خود تا استخوان ابرو ادامه دهید.


اول: با یک رنگ روشن شروع کنید که بیشتر با رنگ پلک طبیعی شما هماهنگی داشته باشد. رنگ را بطور کامل در کل پلک خود تا استخوان ابرو پخش کنید.
دوم: سپس از یک رنگ نسبتاً تیره به پلک خود بزنید.
سوم: از رنگ تیره تری برای چین پلک استفاده میکنیم.
چهارم: در آخر رنگ ها را طور کامل پخش میکنیم.

 

  مرحله پنجم برای آرایش چشم:

 گوشه داخلی چشمتان را هایلایت کنید

با روشن ترین رنگ پالت سایه تون این کار را انجام دهید. کمی با انگشت از سایه برداشته و آن را خیلی آهسته به گوشه داخلی چشم خود بزنید. این کار چشمان شما را روشن تر نشان داده و همچنین به بزرگ نشان دادن چشم کمک میکند.

 

  مرحله ششم برای آرایش چشم:

 هایلایت کردن استخوان ابرو

از همان رنگ سایه ای که برای گوشه داخلی چشم خود استفاده کردید به استخوان ابرو هم بزنید و آن را با انگشت روی ابرو پخش کنید.

 

  مرحله هفتم برای آرایش چشم:

 فر مژه زدن

استفاده از فر مژه باعث جذاب و خوشگل نشان دادن چشم ها میشود. برای اثر بیشتر میتوانید، قبل از استفاده فر مژه را با سشوار گرم کنید. فر کردن مژه ها چشم شما را بزرگ تر نشان میدهد. بعد از اینکه گرم شد، حتماً با انگشت تست کنید تا مژه ها و پلک شما نسوزد.

 

  مرحله هشتم برای آرایش چشم:

ریمل زدن

در آخر، با زدن ریمل، آرایش چشم را به پایان میرسانیم. براش ریمل را پایین مژه ها قرار دهید و به سمت عقب و جلو ریمل را بزنید. این کار را چند بار تکرار کنید تا مژه های شما به طور کامل پر و مشکی شوند.

 

امیدواریم از خواندن مقاله آرایش چشم در هشت مرحله استفاده کافی را برده باشید.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: