سه شنبه 22 خرداد 1397 - 08:34:55

خواص روغن آرگان برای مو

ماسک مو با روغن آرگان

روغن آرگان برای جلوگیری از ریزش مو

 

بی دلیل نیست که روغن آرگان را "طلای مایع" مینامند.این اکسیر شگف انگیز به مو جانی دوباره میبخشد. اگر میخواهید موهایی سالم، قوی و پرپشت داشته باشید از روغن آرگان استفاده کنید. روغن آرگان از درخت آرگان که درکشور مراکش فراوان است گرفته میشود و مردم این ناحیه از قاره آفریقا قرن هاست که از این روغن شگفت انگیز برای تقویت رشد بهتر مو استفاده میکنند. روغن آرگان سرشار از ویتامین و چربی های مفید مناسب مو است. برای آشنایی بیشتر با روغن آرگان و فواید آن برای مو این مقاله از سایت آرایشگری رژلب را دنبال کنید.

 

خواص روغن آرگان برای رشد مو ها چیست؟


فواید روغن آرگان برای مو بی شمار است. در زیر تعدادی از فواید روغن آرگان برای مو و کف سر میخوانید.

 

1. نرم کننده مو فوق العاده


روغن آرگان تاثیر فوق العاده ای در نرم کردن و از بین بردن وز مو دارد و بسیار بهتر از نرم کنند های موی صنعتی عمل میکند. روغن آرگان علاوه بر نرم کردم و آبرسانی عمقی مو، مو خوره را هم کاملا از بین میبرد.

 

2. آنتی اکسیدان قوی


آنتی اکسیدان فواید درمانی فوق العاده ای دارد و روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان است. همچنین وجود مقدار زیادی ویتامین E در روغن آرگان سلول های مو را احیا کرده و آنها را وادرا به رشد مجدد میکند. روغن آرگان سرشار از آنتی اکسیدان هایی همچون اسید چرب، امگا 6 و اسید لینولئیک است.

 

3. آبرسانی به کف سر


خشک شدن کف سر به ریشه مو آسیب فراوانی میزند. روغن آرگان با آبرسانی کف سر، شوره و پوسته سر را از بین میبرد. همچین روغن آرگان قادر است زخم ها و آسیب های ناشی از استفاده مواد شیمیایی یا آسیب های فیزیکی وسایل حرارتی را درمان کند. اسید چرب موجود در روغن آرگان از ایجاد و انتشار عفونت کف سر شما جلوگیری میکند بنابر این اگر از بمیار یهای قارچی و باکتریایی کف سر رنج میبرید استفاده از روغن آرگان معجره درمانی شما است.

 

4. درمان موهای آسیب دیده


موهای شما در طول روز در معرض آسیب های متعددی قراردارد آلودگی هوا و مواد شیمیایی مختلف مو را ضعیف و شکننده میکند. رنگ کردن مداوم و دکلره کردن مو به بافت و پیوند های تشکیل دهنده آن آسیب میزند.
روغن آرگان حاوی توکوفرول و ویتامین E است که ترکیب این دو ماده باعث ترمیم فولیکول و سلول های آسیب دیده مو میشود. روغن آرگان با تغذیه کراتین موجود در بافتار مو ساقه مو را ترمیم میکند. با مدت زمان کوتاهی استفاده از این روغن موهای آسیب دیده تا حد بسیار زیادی ترمیم میشوند.

5. درمان موهای خشک 


خشکی مو منجر به ریزش مو میشود. برای حل این مسئله روغن آرگان را شب پیش از خواب به مو زده و صبح موها را بشویید تاثیر شگف انگیز روغن آرگان در درمان و آبرسانی به موهای خشکتان را مشاهده خواهید کرد.

 

6. جلوگیر از آسیب نور خورشید


اشعه یو وی خورشید که نوعی نور نامرئی است که به مو آسیب میزند و روغن آرگان مثل لایه محافظی عمل کرده و را ه اشعه های مضر خورشید را میبندد.

 

7. جلوگیری از ریزش مو


روغن آرگان جلوی ریزش مو را گرفته و موجب رویش مو های جدید میشود. روغن آرگان جلوی از بین فولیکول های موی را میگیرد و با تحریک پوست سر موجب رشد و رویش موهای جدید میشود. روغن ارگان را به کف سرتان بمکالید و معجره آن در جلوگیری از ریزش مو را ببینید.

 

 

جلوگیری از ریزش مو 

 

روش استفاده از روغن آرگان

 

1. استفاده از شامپوی حاوی روغن آرگان


خواص روغن آرگان برای مو تائید شده است و از این رو بسیاری از شرکت های تولید شامپو از این روغن درتولید محصولاتشان استفاده میکنند. روغن آرگان به نرمی و لطافت مو کمک کرده از ریزش مو جلوگیری میکند و با ترمیم مو های آسیب دیده از شکستن و خرد دن آن جلوگیری میکند. از این شامپو هر دو روز یکبار برای تغذیه موهایتان استفاده کنید.

2. استفاده از روغن آرگان به عنوان نرم کننده


میزان مناسبی از روغن آرگان را به موها زده و صبر کنید تا مدتی روی موهایتان بمالید میتوانید مقداری از این روغن را به کف سرتان هم به آرامی ماساژ دهید. سپس بعد از گذشت مدتی مو و کف سر را به خوبی آبکشی کنید.

 

3. ماسک مو روغن آرگان و روغن کرچک


ترکیب این دو روغن تاثیر بی نظیری در رشد و تقویت موها دارد . برای متوقف کردن ریزش مو، درمان موهای آسیب دیده و از بین بردن شوره سر میتواند از این ماسک مو استفاده کنید
ترکیبات:


1 قاشق غذا خوری روغن کرچک
2 قاشق غذا خوری روغن آرگان
50 الی 100 میلی لیتر روغن نارگیل (بسته به طول و ضخامت مو)

ترکیبات بالارا به خوبی با هم مخلو کنید و به مو و کف سرخود ماساژ بدهید. بهتر ایست این کار را در طول شب انجام دهید و صبح موها را با شامپو بشویید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

جمعه 05 مرداد 1397 - 12:48:24
چقدر جالب این فوایدش تاحالا جایی ندیده بودم.. من راستش یه مرکز ماساژ رفتم برای جوون سازی پوست و البتع لکه های پشت پام با نظر مشاوره های اونجا از این روغن استفاده کرده بودن برای ماساژ خیلی جالب برام... لینک این مرکز براتون میزارم تخصصشون برای انتخاب روغن های مختلف زیاده
http://beautytime.ir/apps/beauty?utm_source=rojelab&utm_medium=content&utm_campaign=intro_app_rojelab
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: