پنجشنبه 24 خرداد 1397 - 00:16:20

مزوتراپی مو چیست؟ درمان جدید ریزش مو


درمان ریزش موی سر با مزوتراپی مو
فواید و عوارض مزوتراپی مو

 

آلوپسی که اغلب با عبارت های "ریزش مو" یا "طاسی" شناخته میشود مشکلی است که افراد بسیاری را در سرتاسر جهان درگیر خود کرده است. مو یکی از مهمترین ارکان زیبایی به شمار میرود و افراد با دیدن ریزش مو دچار استرس میشوند و سراغ روش های متعددی برای درمان ریزش یا کچلی میروند. علیرغم اینکه کچلی و ریزش مو ممکن است عوامل مختلفی داشته باشد اما صنعت پرسودی که از وحشت طاسی ایجاد شده است هر روز روش های جدید را پیش پای بیماران میگذارد که تاکنون هیچ کدام از آن ها نتوانسته این مشکل را یکباربرای همیشه و صد در صد حل کنند. مزوتراپی مو یکی از اسم هایی است که این روزها از هر گوشه و کناری به عنوان راه حلی برای جلوگیری از ریزش مو به گوش میخورد. در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب سعی داریم تا به بررسی همه جانبه مزوتراپی مو بپردازیم.

 

مزوتراپی مو چیست؟ 

مزوتراپی روشی جدی است که به درمان انواع  کچلی از نوع زنانه و مردانه کمک میکند و این کار را از طریق کاهش ریزش مو، تحریک رشد موی جدید و کند کردن روند ریزش مو مردانه انجام میدهد. در این روش توسط سوزن بسیار ریزی پروتئین، ویتامین و سایرمواد مغذی که برای رشد مو نیاز است، در طی چند جلسه به افرادی که از ریزش مو کچلی رنج میبرند تزریق میشود.
مزوتراپی باعث افزایش متابولیسم سلولی، از بین رفتن عفونت ها و تسریع رشد مو، بهبود گردش خون در پوست سر و تقویت و احیای فولیکول های  مو میشود. احیای فولیکول ها موجب رشد موهایی قوی تر و پرپشت تر میشود. دراین روش با تنظیم بالانس هورمونی تاثیر هورمون DTH  بر ریشه مو کاهش یافته و رشد مو رویش مو های جدید ممکن میشود.

رو ش انجام مزوتراپی سر


در مزوتراپی مو کوکتلی که حاوی مواد مغذی است به لایه مزودرم پوست سر تزریق میوشد لایه ای که زیر اپیدرم قرار دارد و مثل راه ارتباطی بین چربی زیر پوست و پوست رویی عمل میکند. اغلب این روش توسط سرنگ های مخصوصی انجام میشود البته دستگاه مخصوص مزوتراپی مو نیز در باز موجود است که سوزن های ریز متعددی را در یک سری جا داده است که به صورت همزمان در چندین نقطه نزدیک به هم تزریق را انجام میدهد. به طور معمول باید 8 جلسه مزوتراپی برای مشاهده تاثیرات آن انجام دهید که هفته ای یکبار و در یک جلسه نیم ساعته انجام میشود. تقریبا بعد از پنج جلسه باید تغیراتی روی موی مراجع مشاهده شود. موادی که در کوکتل مزوتراپی استفاده میشود کاملابسته به علت ریزش متفاوت خواهد بود.
انجام مزوتراپی  مو هیچ اثر جانبی یا واکنش آلرژیک خاصی در پی ندارد. انجام این کار تقریبا درد خاصی ندارد که به همین علت دربین تمامی روش های درمانی ریزش مو این روش محبوب تر است. افرادی که دچار بیماری های پوستی خاص هستند، دیابت دارند، زخم های عفونی دارند، بیماران هموفیلی و زنان باردار نباید به هیچ وجه مزوتراپی سر انجام دهند.
شوره سر را هم میتوان با مزوتراپی مو درمان کرد. البته انجام این کار حتما باید بعد از مشورت با متخصص پوست و در صورت تائید و توصیه متخصص پوست و مو انجام شود.

 

آیا مزوتراپی مو از ریزش مو جلوگیری میکند؟

 

مراقبت های بعد از مزوتراپی

اغلب بیماران میخواهند بدانند آیا مزوتراپی میتواند جایگزینی برای کاشت مو یا سایر روش های دردناک و پرهزینه باشد؟ در جواب این سوال باید گفت که هنوز هیچ روش قطعی و صد در صدی برای درمان ریزش موی مردانه که هم درخانم ها و هم در آقایان ایجاد میشود به وجود نیامده و تا این لحظه مزوتراپی یکی از بهترین روش هایی است که میتواند به کنترل ریزش مو و بازگشت مو تا حد زیادی کمک کند. البته باید این نکته را هم مد نظر داشته باشید که انجام مزوتراپی و هیچ روش درمانی دیگر به خودی خود کافی نیست و برای افزایش سرعت درمان باید رژیم غذایی سالمی داشته باشید از خوردن غذا های چرب و ناسالم تا جای ممکن پرهیز کنید و با ورزش و فعالیت بدنی سبک زندگی سالمی در پیش بگیرید و به یاد داشته باشید زیبایی تعرف ثابت و یکسانی ندارد. چهره خود و زیبایی وجودتان را با مو و یا بدون مو بپذیرد و باور داشته باشید زیبایی حقیقی از اعتماد به نفس شما منعکس میشود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

جمعه 19 مرداد 1397 - 02:07:19
من انجام دادم قبلش از پماد زایلاپی استفاده میشه و دردش خیلی کمه .ریزش موهام خیلی کم شده وهمین طور شوره سرم کاملا قطع شده
سه شنبه 29 خرداد 1397 - 13:03:14
ولی خب آمپولش خیلی درد داره تین خانم فکر میکنم خیلی دردش اومده
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: