یکشنبه 05 بهمن 1393 - 00:29:26

چطور از شر پوست خشک خلاص شویم؟(قسمت اول مرطوب سازی)

اکثر افراد در برخی از مراحل زندگی خود داشتن پوست خشک را تجربه نموده اند. معمولا شرایط محیطی، ژنتیک یا حمام کردن بیش از حد سبب خشکی پوست شده و این خشکی در هر جای بدن ممکن است ایجاد شود. اگر شما هم از خشکی پوست رنج می برید، نگران نباشید ، راه های زیادی وجود دارد که با استفاده از آنها قادر خواهید بود پوست خود را آبرسانی کرده و از خشک شدن مجدد آن جلوگیری نمایید.

روش اول: مرطوب سازی خارجی

 

1.  به طور مداوم و مکرر پوست خود را مرطوب نمایید. نیاز به مرطوب نگاه داشتن پوست در هنگام خشکی ، امری کاملا روشن است، اما آنچه اهمیت دارد آن است که بدانیم چطور آنرا مرطوب نگه داریم. برای مبارزه با پوست خشک، استمرار و تکرار  در استفاده از مرطوب کننده بسیار موثر می باشد.  

·        همیشه کنار تخت خود یک مرطوب کننده صورت داشته باسید.این به شما کمک می کند تا مرطوب کردن صورت هرشب قبل از خواب را فراموش نکنید. این کار را بخشی از برنامه شبانه خود قرار دهید.

·        اگر از خشکی دستها هم  رنج می برید، همیشه یک تیوب کوچک مرطوب کننده در کیف دستی خود و کنار سینک ظرفشویی داشته باشید.هر زمان که دست های خود را می شویید از آن استفاده نمایید.

2.هنگامی که پوست شما نمناک است آنرا مرطوب نمایید. مرطوب نمودن پوست هنوز زمانی که هنوز کمی  خیس است به آبرسانی بهتر پوست کمک می نماید.  بعد از شستشوی صورت ، قبل از استفاده از مرطوب کننده ، رطوبت اضافی صورت را با ضربه های آرام حوله خشک نمایید. برای بدن هم همین کار را انجام دهید. سپس از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید، این کار باعث می شود تا پوست شما به صورت طبیعی خشک شده و تمامی مرطوب کننده را جذب نماید.

 

3.محصولات مورد استفاده خود را تغییر دهید. با توجه به تغییرات در پوست شما یا به اقتضای  فصل ،ممکن است نیاز به تعویض محصول مورد استفاده خود داشته باشید. در ماههای سرد، باید از مرطوب کننده قوی تری استفاده نمایید. در تابستان، باید از مرطوب کننده حاوی SPF استفاده نمایید. اگر پوست ترکیبی دارید، احتمالا باید از مرطوب کننده های ضعیف تر در قسمت های چرب صورت و مرطوب کننده قوی تر در نواحی خشک پوستتان استفاده نمایید.

 

4.پاک کننده ی مناسبی انتخاب نمایید. در هنگام انتخاب یک پاک کننده برای صورت و بدن  دقت کنید ، چرا که برخی از این پاک کننده ها رطوبت پوست شما را از بین می برند. کرم ملایم یا شیر پاک کنی را انتخاب نمایید که در حین پاک کردن پوست ،آن را مرطوب نیز بنماید.  همچنین از پاک کننده های خیلی معطر نیز استفاده نکنید چرا که این محصولات در ورای عطر دلپذیر خود پوست را بسیار خشک می نمایند.

5.لایه برداری ملایم. لایه برداری برای برداشتن سلولهای مرده پوست و صاف کردن پوست بسیار عالی می باشد. با این حال، بسیاری از لایه بردارها رطوبت پوست را ازبین برده و پوست های خشک را تحریک می نمایند.به همین دلیل لایه برداری ملایم  با استفاده از محصولات و تکنیک های صحیح بسیار حائز اهمیت می باشد.

·مواد تشکیل دهنده ی بسیاری از لایه بردارها رطوبت ضروری پوست را ازبین می برد. بجای استفاده از لایه بردار، از یک لیف حمام نوزاد مرطوب استفاده نموده و با حرکات دورانی کوچک و آرام صورت خود را ماساژ دهید تا لایه برداری ملایم و موثری داشته باشید. و همیشه بعد از لایه برداری از مرطوب کننده استفاده کنید.

6. استفاده از محصولات درمانی را محدود نمایید. در بسیاری از مواقع، خشکی پوست از عوارض استفاده از درمانهای خاص مانند درمان چروک ها و آکنه می باشد.اگر خواهان ازبین بردن آثار پیری  روی صورت خود هستید، این محدود کردن به معنای کنار گذاشتن تمامی این درمان ها نیست. بلکه به این معناست که باید کمتر از این درمانها استفاده کنید چرا که مواد تشکل دهنده ی چنین درمان هایی باعث خشکی پوست به ویژه در زمستان می شود.

7.خارش پوست را از بین ببرید. خشکی پوست اغلب منجر به خارش پوست می شود، اما خاراندن پوست خشکی آنرا بیشتر کرده، و حتی ممکن است به پوست صدمه برساند. گاهی اوقات مرطوب کردن پوست به تنهایی سبب از بین رفتن خارش پوست و خشکی آن می شود، اما اگر از بین نرفت ، از یک کرم هیدروکورتیزون یا لوسیون ضد خارش استفاده نمایید.

 

 برای مشاهده قسمت دوم اینجا را کلیک کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: