چهارشنبه 02 اردیبهشت 1394 - 16:23:14

چگونه از ورم زیر چشم خلاص شوید

آیا شما هم از ورم یا حلقه ها زیر چشمانتان رنج می برید؟ ورمهای زیر چشم از عوارض طبیعی سالمندی است، اما می تواند به دلیل نداشتن خواب کافی، آلرژی ها و یا عاداتی باشد که باعث احتباس آب می شوند. ورم زیر چشم از جمله مشکلاتی است که باعث می شود افراد خسته یا افسرده به نظر برسند.در اینجا درمان های سریع ورم زیر چشم و راه حل های بلند مدت و همیشگی برای شما ذکر می شود.

 

روش شماره 1: درمان های سریع

·         آب فراوان بنوشید. ورم های زیر چشم به دلیل احتباس آب ناشی از انباشتگی نمک در زیر چشم هاست. ممکن  بعد از خوردن غذای شور و یا گریه کردن بیدار شوید و با کیسه هایی زیر چشمتان مواجه شوید. چه برای اشک باشد و چه برای غذا، نمک می تواند آب را به سمت صورت شما بالا آورده و باعث تجمع آن زیر چشمان شما شود.

·         با نوشیدن آب، نمک اضافی را از سیستم بدنتان خارج کنید.

·         از نوشیدنی هایی مانند قهوه و نوشیدنی های الکلی پرهیز کنید، چرا که باعث خشک شدن آب بدنتان می شوند.

 

چشمانتان را با مواد سرد تسکین دهید. ممکن است شنیده باشید که گذاشتن خیار روی چشمانتان، به کم شدن پف زیر چشم کمک می کند، اما در واقعاین دمای سرد آن است که ورم ها را تسکین می دهد. خیار از لحاظ شکل، اندازه و بافتش برای پف زیر چشم مناسب است، پس اول آن را با قرار دادن در یخچال خنک کنید و سپس  روی چشمانتان بگذارید.

اگر خیار ندارید، چند چای کیسه ای را در یخچال یا فریزر خنک کرده و روی چشمانتان قرار دهید. از چای های تسکین دهنده مانند بابونه و یا چای نعنایی استفاده کنید که همزمان از رایحه درمانی نیز بهره برده باشید.

 

از کانسیلر استفاده کنید. در مدتی کوتاه، پنهان کردن پف و حلقه های زیر چشم با کمی آرایش سریع ترین و موثرترین راه حل است. آرایش صحیح به طرز فوق العاده ای ورم پای چشم شمارا کم کرده و در نتیجه شما در تمام روز فردی شاداب به نظر می رسید:

از کانسیلری استفاده کنید که با پوستتان هماهنگ باشد. اگر ورم زیر چشمتان تیره است می توانید از کرم یک درجه روشن تر استفاده نمایید. کرم را با انگشت یا پنبه استعمال کنید. توجه کنید که باید به جای مالیدن، کانسیلر را به آهستگی روی پوست بزنید. آرایش اگر روی سطح پوست قرار گیرد تاثیر بهتری در محو کردن کیسه های زیر چشمتان دارد.

برای ثابت ماندن کانسیلر روی پوست در طول روز، پنکیک مات را با یک برس گونه زیر چشمتان بزنید.

 

از چای کیسه ای استفاده کنید. تانن موجود در چای کیسه ای به کم کردن پف زیر چشم کمک می کند.

آب را جوش بیاورید و 2 عدد چای کیسه ای را درون آن بیندازید.

آن ها را آنقدر بالا و پایین ببرید تا کاملا خیس شوند.

آنها را کنار گذاشته و چای را در بشقابی خنک کنید. در صورت تمایل می توانید صورت، چشمها و بینی را با دستمال کاغذی بپوشانید.

در جایی راحت دراز بکشید. هر یک از کیسه های چای خیس و خنک را روی چشمانتان بگذارید. پاها را بالاتر از سطح بدن قرار داده و کمی استراحت کنید.

بعد از سرد شدن، کیسه های چای را از روی چشمانتان بردارید. اگر دوباره در آینه خود را نگاه کنید، کیسه های زیر چشمانتان کوچک تر شده اند.

 

روش شماره 2: راه حل های بلند مدت

1.       آلرژی هایتان را درمان کنید. پف زیر چشم اغلب می توانند به دلیل آلرژی باشند که در نهایت به آماس صورت منجر می شود. به دلیل نازک تر بودن پوست زیر چشم نسبت به مناطق دیگر بدن، مایعات در آن قسمت ها جمع شده و ایجاد پف آلودگی می کنند.

از داروهای آلرژی برای درمان انواع آلرژی و یا حساسیت های فصلی بهره بگیرید.

     از گذراندن وقت خود در نزدیکی منبع آلرژی زا مانند گل ها، گرد و غبار و یا حیوانات بپرهیزید. دقت کنید که خانه تان همیشه تمیز و پارچه هایتان شسته شده و مرتب باشند.

 

2.       حالت خوابیدنتان را عوض کنید. افرادی که روی شکم یا پهلو می خوابند زمینه ی مساعدتری برای کیسه های چشمشان فراهم می کنند، زیرا این حات های خوابیدن در طول شب باعث احتباس مایعات در زیر چشم می شوند.

به تدریج سعی کنید خوابین به پشت را تمرین کنید. تغییر حالت خوابیدن کار آسانی نیست و ممکن است در ابتدا برایتان دشوار باشد، اما با قرار دادن یک بالش هایی در طرفینتان خوابیدن بر پشت برایتان راحت تر شود.

 

3.       با پوستتان با ملایمت رفتار کنید. از آنجایی که پوست صورت و به خصوص زیر چشم بسیار حساس و آسیب پذیر هستند، رعایت چند نکته حائز اهمیت است:

هرگز با آرایش نخوابید. مواد شیمیایی لوازم آرایش می توانند باعث تحریک چشم هایتان شوند. شستن صورت قبل از خواب از نکات بهداشتی صورت است.

شستن صورت و خشک کردن آن با حوله می تواند باعث آسیب به پوستتان شود. سعی کنید از یک کرم پاک کننده آرایش استفتده کنید و سپس صورتتان را با آب شسته و با یک حوله نرم خشک کنید.

همیشه از ضد آفتاب استفاده کنید، چرا که اشعه ی نور خورشید، پوست حساس اطراف چشم را آسیب پذیرتر می کند.

 

روش شماره 3: جراحی های زیبایی

از ژل های پرکننده صورت استفاده کنید. کیسه های زیر چشم اگر در اثر بالا رفتن سن باشند با تغییرات شیوه زندگی قابل حل نیستند، اما با تزریق ژل می توانند ظاهر بهتری پیدا کنند. ژل ها زیر چشم تزریق می شوند و باعث بهتر و جوانتر به نظر رسیدن چشم ها می شوند.

این کار می تواند خطرآفرین باشد، بنابراین برای جلوگیری از کبودی و ورم صورت این کار را حتما توسط یک متخصص انجام دهید.

 

جراحی کنید. با بالا رفتن سن چربی های پلک به سمت پایین آمده و در زیر چشم جمع می شوند. جراحی پلک چشم پروسه ای است که طی آن چربی های زیر چشم با لیزر برداشته می شوند تا پوست اطراف چشم جمع شود. هزینه این جراحی بین 2000 تا 5000 دلار است و طول درمان آن به چند هفته می رسد.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: