چهارشنبه 14 شهریور 1397 - 13:48:37

رنگ های میکروپیگمنتیشن

 

آشنایی با رنگ های میکروپیگمنتیشن و انواع آن

آموزش ترکیب و آنالیز رنگ های میکروپیگمنتیشن

 

چقدر رنگ های تاتو و میکروپیگمنتیشن را می شناسید؟ بسیاری از آرایشگران تصور می کنند که رنگ های تاتو و میکروپیگمنتیشن یکی هستند! در صورتی که این تصور صحیح نیست و ساختار رنگ های مورد استفاده در تاتو و میکروپیگمنتیشن کاملاً متفاوت هستند. همچنین عمق کاشت رنگدانه نیز در این دو روش کاملاً متفاوت است.
 


چقدر رنگ های تاتو و میکروپیگمنتیشن را می شناسید؟


رنگ هایی که در روش سنتی تاتو مورد استفاده قرار می گرفته، در واقع جوهر هایی رنگی هستند که در تمامی تحقیقات انجام شده ثابت شده است که این رنگ ها سمی هستند و به هیج وجه نباید در پوست تزریق شوند.

طبق آزمایشات انجام شده ساختار رنگ های تاتو مشابه ساختاررنگ های مورد استفاده در جوهر پرینتر و رنگ ماشین است. اما در مورد رنگ های میکروپیگمنتیشن موضوع کاملاً متفاوت است.

رنگ های میکروپیگمنتیشن از پیگمنت های رنگی مورد تایید FDA ساخته می شود که بر اساس آزمایشات ایمن بودن این پیگمنت ها ثابت شده است. رنگ های میکروپیگمنتیشن بر اساس ترکیبات اصلی به کار برده شده به دو دسته معدنی (inorganic) و ارگانیک (organic) تقسیم میشوند.

از سال 1982 تا کنون هیچ گونه عوارضی در مورد رنگ های معدنی و ارگانیک گزارش نشده در حالی که جوهر های تاتو به صورت متداول باعث ایجاد التهاب و عفونت می شوند.

 

 

بهترین مارک رنگ میکروپیگمنتیشن لب

 

رنگ های معدنی میکروپیگمنتیشن


رنگ های معدنی رنگهایی هستند که در ساختار آنها از اکسید های متنوع آهن به عنوان پیگمنت رنگی استفاده می شود. اکسید های آهن به دلیل داشتن پایداری شیمیایی، سمی نبودن و ایمن بودن در ساختار رنگ های میکروپیگمنتیشن مورد استفاده قرار می گیرند و مورد تایید FDA نیز هستند.

اکسید های آهن رنگ های متنوعی دارند که سه نوع اصلی آنها رنگ های زرد، قرمز ومشکی هستند که به ترتیب با فرمول شیمیایی FeO(OH)، Fe2O3 و Fe3O4 شناخته می شوند.

اما گاهی اوقات پیگمنت های معدنی در میکروپیگمنتیشن نتایج دلخواه را به پیگمنتران و مشتریان نمی دهد. از جمله معایب این رنگ ها می توان به موارد زیر اشاره کرد


رنگ های مات و کدر
کاشت سخت تر در پوست در مقایسه با رنگ های ارگانیک
پاک شدن آسان از پوست
عدم پاک شدن آسان با لیزر
تغییر رنگ به تناژ قرمز بعد از چند ماه یا سال

 


رنگ های ارگانیک میکروپیگمنتیشن


بعد از رنگ های معدنی، گروه جدید از رنگ های میکروپیگمنتیشن وارد بازار شدند که با نام رنگ های ارگانیک شناخته می شوند. در این پیگمنت ها منظور از ارگانیک، طبیعی بودن ساختار این رنگ ها نیست، بلکه کلمه ارگانیک به ساختار شیمیایی این رنگ ها اشاره می کند.

ترکیبات ارگانیک در علم شیمی به نام ترکیبات آلی شناخته می شوند که در ساختار این ترکیبات، کربن عنصر اصلی به شمار می رود. در میکروپیگمنتیشن نیز پیگمنت های ارگانیک به پیگمنت هایی گفته می شود که به جای اکسید فلزات از ترکیبات کربنی به عنوان پیگمنت استفاده می شود. در رنگ های ارگانیک نیز از پیگمنت هایی استفاده می شود که مورد تایید FDA هستند.

از مزایایی که رنگ های ارگانیک در مقایسه با رنگ های معدنی دارند می توان به موارد زیر اشاره کرد

پیگمنت های شفاف تر
کاشت بهتر در پوست
انتقال رنگ بهتر در پوست
ماندگاری بیشتر
عدم تغییر به تناژ قرمزی

 

 

 

بهترین مارک رنگ تاتو ابرو

 

ماندگاری رنگ های تاتو و میکروپیگمنتیشن


رنگ های تاتو به دلیل ساختاری که دارند و همچنین به دلیل کاشته شدن در عمق بیشتری از پوست ماندگاری طولانی مدتی دارند و به مرور زمان از بین نمی روند.

شاید در نگاه اول این موضوع خوشحال کننده هم به نظر برسد اما می تواند تأثیر منفی نیز در چهره داشته باشد. چون با بالا رفتن سن، انعطاف پذیری و استحکام پوست کاهش می باید و پوست دچار افتادگی می شود، که این فرایند باعث تغییر شکل و افتادگی تاتو انجام شده در ابرو ها و چشم نیز شده و ظاهری غمگین در صورت ایجاد خواهد کرد.

به همین دلیل پیگمنت های معدنی و ارگانیک میکروپیگمنتیشن به روشی طراحی شدند که بعد از چند سال محو شوند و طراحی مجدد ابرو ها و خط چشم متناسب با تغییرات طبیعی صورت امکان پذیر باشد. این پیگمنت ها معمولاً توسط سیستم دفاعی بدن و تجدید سلول های بدن دفع شده و به مرور زمان کمرنگ و محو می شوند.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: