یکشنبه 15 مهر 1397 - 16:20:06

انواع رنگساژ مو

رنگساژ مو چیست؟

آموزش رنگساژ مو

 

 رنگساژ مو 

در این مقاله از سایت آرایشگری رژلب،  به معرفی انواع رنگساژ مو می پردازیم. برای این که به جنبه دانش این مهم آشنا شوید باید مباحث آشنایی با مفهوم رنگساژ، رنگ و اکسیدان مناسب رنگساژ، پایه های دکلره، فرمول انواع رنگساژ، ابزار کار و مواد مصرفی و ... را مطالعه کنید.


مفهوم رنساژ و رنگساژ و انواع آن

عملی که توسط آن رفله های رنگی خاص یا تون رنگی در موهای بی رنگ شده ایجاد می شود را رنگساژ و رنساژ می گویند.
رنگساژ و رنساژ به صورت موقت، نیمه موقت و دایم صورت می گیرد.
رنساژ موقت (یک هفته ای)
رنگساژ و رنساژ موقت را می توان روی موهای تمیز و نم دار مصرف نمود. نیاز به آبکشی نداشته و موها را می توان براشینگ کرد.
رنگساژ و رنساژ موقت شامل اسپری ها، موس ها، شامپوهای رنگی و ژله های رنگی است.

 

رنگساژ موی بلوند


آموزش رنگساژ مو

بعد از شامپو کردن موها و گرفتن آب اضافی آن، مواد را روی کل موها زده و شانه می کشیم تا یک دست روی موها پخش شود. یعنی مواد به همه جای سر آغشته شود و یا می توانید روی قسمت هایی از مو بزنید. بعد از آن موها را سشوار یا میزانپلی کنید. اگر قصد دارید بعد از تمام شدن شینیون از مواد رنگساژ موقت استفاده کنید، می توانید از مواد و محصولاتی که به این منظور وجود دارد استفاده کنید.


رنگساژ و رنساژ نیمه موقت سه هفته ای: (نیمه دایم)

واریاسیون ها، رنگ های ژله ای ، رنگ های آماده تون آن تون جزء رنگ های نیمه موقت است.


آموزش رنگساژ نیمه موقت

با رنگ های موقت خالص کمکی می توان رنساژ و رنگساژ نیمه موقت انجام داد. روی موهای مش شده که نم دار است می توان واریاسیون را با اکسیدان 3% یا 6% مخلوط کرده و به موها زده، سپس به مدت 1 الی 5 دقیقه مکث کرده و موها را شسته و اسیدی نمایید. برای رنساژها می توان 3 الی 7 سانتی متر واریاسیون مصرف کرد.
رنساژ و رنگساژ دایم
با رنگ های دایمی موجود در بازار می توان رنساژ و رنگساژ دایم انجام داد.


بعد از انجام دکلره و بی رنگ نمودن موها، آب اضافی مو را گرفته و تیوپ رنگ انتخاب شده را با 50 سی سی اکسیدان کرم 3% یا 25 سی سی اکسیدان 6% و 25 سی سی آب مخلوط کرده روی موهای مش شده یا دکلره شده کامل نم دار ماساژ دهید و بعد از مکث 5 الی 15 دقیقه موها را آب کشی نموده و از یک شامپو اسیدی استفاده نمایید.


توجه: پایه دکلره و رنگ انتخابی، غلظت رنگ مو تعیین کننده مدت مکث رنساژهای مش و رنگساژ های مو است.


رنگ و اکسیدان مناسب رنساژ


میزان رنگ در رنساژ معمولا یک سوم یا یک چهارم تیوپ می باشد.
در رنگ هایی که مقدار مشخص به مقدار مساوی مخلوط می شود.
انتخاب اکسیدان کرم
 

رنساژ موهای دکلره شده را می توان با اکسیدان 5% یا 3% یا 10حجمی انجام داد. چنان چه اکسیدان 10 حجمی نداشتید می توانید از اکسیدان 20 حجمی که با همان اندازه با آب ترکیب می شود و ضعیف می گردد، استفاده نمایید.

 

پوشش دهی رفله های نامطلوب بعد از بی رنگ نمودن مو

برای موهایی که زمینه آن زرد باشد، بهتر است با استفاده از رنگ خاکستری موها را رنگ نمایید رنگ حاصل از آن زیتونی است. (به علت دارا بودن ته رنگ آبی)
 هم چنین می توان از کل رنگ های سرد مانند خاکستری، دودی و زیتونی روی زمینه زرد استفاده کرد. زیرا تون آبی داشته و هر یک از آن ها می تواند برای دیگری جایگزین باشد.
با ترکیب رنگ های طبیعی و رنگ های فانتزی با یکدیگر، از میزان فانتزی بودن رنگ کاسته شده و می توانید با افزایش واریاسیون همان رنگ فانتزی را به دست آورید.
رنگ های طبیعی قابل ترکیب با تمام رنگ ها می باشند همچنین می توان تمام رنگ ها را با هم ترکیب کرد و لازمه آن شناخت درست آرایشگر از قانون ترکیب رنگ ها است.

 

نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: