یکشنبه 22 مهر 1397 - 13:03:05

آموزش گام به گام کراتینه مو

 

با مراحل کراتینه کردن مو آشنا شوید

چگونه موهای خود را کراتینه کنیم؟


ما در مقاله پیشین خود با عنوان "کراتینه چیست؟" درباره کراتینه کردن و تست کراتینه برای یافتن صاف کننده متناسب برای موها برایتان نوشتیم. حال در این مقاله می خواهیم، بصورت مرحله به مرحله کراتینه کردن را آموزش دهیم. پس با ما همراه باشید.


کراتینه مو به روش سرد 

اگر بصورت گام به گام و طبق دستورالعمل کارخانه سازنده از مواد کراتینه شیمیایی استفاده کنید، سبب صاف شدن موها شده و تا زمانی که رویش موها، کراتین موجود حالت خود را حفظ می نمایند و فقط قسمت های تازه روییده نیاز به صاف کردن دارند. اما اگر مراحل صاف کردن بدرستی صورت نگیرد، موها آسیب دیده و می شکند.
توجه داشته باشید، زمانی که مو به مواد کراتینه آغشته می شود با شانه و دست به موها فشار وارد نکنید. هنگامی که از مواد کراتینه استفاده می کنید ، کراتین به ساختار مو نفوذ کرده و پل های گوگردی مو را می شکند . وقتی پل های گوگردی موها شکسته شود، در اثر شانه کردن و کشیدن مو، موها از حالت فر تغییر فرم داده و صاف می گردند. زمانی که موها به حد کافی صاف شدند، برای بازگردادندن پل¬های گوگردی به حالت اولیه از خنثی کننده استفاده می شود.
خنثی کننده ها، دارای اکسیژن بوده و سبب متوقف شدن شکستگی پل های گوگردی مو می شوند.
کراتینه به 2 روش کلی و جزیی انجام می شود. اگر قصد دارید، موهای خود را کراتینه کنید، صاف کننده را به همه موها زده، حال می توانید کل موها را صاف کنید. اما اگر می خواهید، فقط بخش هایی از موهایتان را صاف کنید، مواد صاف را فقط به قسمت های مورد نظر که معمولاً شامل ریشه های مو است، بزنید. بعد از کراتینه، موها را آب کشی نموده و از خنثی کننده استفاده نمایید.


نحوه بکارگیری مواد کراتینه برای موهای کوتاه، متوسط، بلند

پیش از خرید کراتینه، موها را از لحاظ جنس، منافذ و قدرت کشش بدقت بررسی کنید. اصولاً کراتینه قلیایی برای موهای چرب مناسب است و کراتینه اسیدی برای موهای خشک استفاده می شود. برای محافظت پوست، گوش، پیشانی و گردن از کرم چرب استفاده کنید.
برای محافظت از لباس مشتری به آنها کاور داده، در ضمن ماسک زده و دستکش بپوشید. بعد از ریختن کراتینه در ظرف غیر فلزی مواد را باهم مخلوط کنید تا یکدست شود. کراتینه با هیچ ماده خارجی مخلوط نمی شود. امّا اگر خواستید قدرت مواد کراتینه را تغییر دهید، طبق دستور شرکت سازنده با مواد محافظت کننده مخلوط کنید.
در مرحله بعدی، موها به 4 قسمت از پشت سر 2 سانتی متر مانده به ریشه تقسیم کنید، سپس با برس رنگ مو، شانه یا اسفنج، مواد را لایه به لایه به موهای نازک بزنید. مواد کراتینه را از زیر و رو به مو بزنید تا همه قسمت های مو به طور یکنواخت به مواد صاف آغشته شود. موهای متوسط و بلند را بعد از زدن مواد شانه کرده و به حالت آویزان قرار دهید. به یاد داشته باشید، هرچند دقیقه یکبار موها را شانه کنید تا صاف شوند.


کراتینه موهای رنگ شده

موهای رنگ شده را با مواد اسیدی صاف کنید. زیرا موهای رنگ شده، منفذهای باز دارد و مواد زودتر داخل موها نفوذ کرده و مکث کمتری نیاز دارد.
کراتینه مجدد موهای صاف شده با مواد
عموماً موهای وز با یک مرحله صاف نمی¬شوند و باید بعد از 15 روز مجدداً صاف شوند. در مرحله¬ی اوّل کراتینه مواد قلیایی مصرف شده و در مرحله دوم به دلیل باز بودن منفذهای مو مواد اسیدی مصرف می شود. موهایی که کراتینه شده، فقط رشد ریشه دارد. پس مواد کراتینه را فقط در قسمت ریشه ها مصرف نموده و قسمت هایی که قبلاً مواد کراتینه روی آن ها مصرف شده را با مقداری لوسیون مناسب بپوشانید.

 

مراحل صاف کردن مو


خنثی و تثبیت نمودن مو بعد از کراتینه


مرحله اول


موها را با آب ولرم آرام شسته و از یک شامپوی خنثی استفاده کنید. مراقب باشید آب روی صورت، چشم و گوش مشتری نریزد. اگر آب آلوده به مواد صافی داخل چشم مشتری ریخت با آب سرد فراوان چشم مشتری را شسته و به پزشک ارجاع دهید. 
مدت آبکشی مواد کراتینه، حدود 3 الی 5 دقیقه است. چنانچه موها خوب آبکشی نشده و مواد از روی موها پاک نشود یا با آبی که موها با آن شستشو شده خیلی سرد باشد، عمل کراتینه متوقف شده و موها آسیب می بیند.

شست و شوی مواد کراتینه از روی موها با فشار مستقیم آب است؛ بنابراین از چنگ زدن موها خودداری کنید. با انگشتان دست موها را جا به جا کرده تا آب به همه قسمت های مو برسد و موها کاملاً تمیز شده و اثری از مواد نماند.


مرحله دوم


مرحله خنثی کردن، سبب ثابت شدن حالت جدید مو می شود. بعد از آبکشی مو، آب اضافه آن را با حوله گرفته و دوباره تقسیم بندی کنید. مواد خنثی کننده را کم کم به مو زده و با شانه دندانه درشت موها را شانه کنید. تمام موها را به مواد خنثی کننده آغشته کرده و مراقب باشید، هیچ قسمتی جا نماند. طبق دستورالعمل شرکت سازنده مدتی مکث نمایید. بعد از آن، مو را با آب ولرم بشویید.


نحوه فرم دادن به موی صاف شده و نگهداری از آن


موی صاف شده را می توان به مدل های متفاوت سشوار کرد. البته با ملایمت زیاد. قبل از سشوارکشیدن به مو سرم زده و زمان سشوار، مو را خیلی نکشید. در پایان می توانید از فیکساتور استفاده نمایید. همچنین برای موی مجعد از اتو نیز می توان استفاده کرد. البته باید مقداری واکس به مو زده و موی صاف شده را تا یک ماه زیاد دست کاری نکنید. در حین کراتینه از حرکات اضافی خودداری کنید. بعد از صاف نمودن مو را ویتامینه کرده تا ضعیف نشود.
-1 الی 3 روز بعد از کراتینه مو را با شامپوی مخصوص موهای آسیب دیده شامپو کرده و ماسک آبرسان به موها زده تا موها خشک نشود.
-مو را با کش نبندید و تا 3 روز از کلیپس و سنجاق روی مو استفاده نکنید.
-از روغن های گیاهی موجود در بازار بعد از کراتینه مو استفاده کنید تا موهایتان خشک نشود.
البته لازم به ذکر است که کراتینه زیاد یا استفاده از محصولات بی کیفیت، عوارض نامطلوبی روی سلامتی فرد دارد. به همین علت باید پیش از کراتینه مو، تمامی مزایا و معایب کراتینه در نظر گرفته شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: