چهارشنبه 20 تیر 1397 - 09:38:41

محصولات ضد پیری پوست

 

راز های ضد پیری

جلوگیری از پیر شدن پوست صورت

 

برخی از محصولات ضد پیری پوست بهتر از بقیه هستند. اگر میخواهید پوستتان جوان بماند و از گزند چین و چروک در امان باشید این مقاله از سایت آرایشگری رژلب  را دنبال کنید.

 

جلوگیری از پیری پوست با ضد آفتاب

روی خریدن یک ضد آفتاب خوب سرمایه گذاری کنید. نور خورشید مهمترین عامل چین و چروک، لک، افتادگی و خط صورت است بنابراین محافظت و جلوگیری از نور خورشید اهمیت به سزایی در جلوگیری از پیری پوست دارد. اشعه ماوراء بنفش خورشید از شیشه هم عبور میکند بنابراین اگر در خانه هم هستید باید از کرم ضد آفتاب سبک استفاده کنید. حتی اگر برای مدت زمان کوتاهی از منزل بیرون میروید حتما قبل از خروج از منزل ضد آفتاب خود را تجدید کنید. ضد آفتابی را انتخاب کنید که حداقلSPF  30 داشته باشد.

 

آنتی اکسیدان و جلوگیری از پیری پوست

مصرف آنتی اکسیدان در جلوگیری از پیری پوست امری ضروری است. آنتی اکسیدان رادیکال های آزاد را دفع میکند. رادیکال آزاد یک اتم است که یک الکترون را از دست داده و ناپایدار است. این مشکل بر اثر آلودگی هوا، نور خورشید سیگار کشیدن و مصرف غذاهای ناسالم به وجود می آید.

وقتی رادیکال آزاد بدون محافظت به پوست برخورد کند یا جذب بدن شود میتواند لکه های تیره روی پوست ایجاد کند و همچنین ساختار کلاژن و الاستین پوست را بشکند. رادیکال آزاد به دی ان ای و سلول های بدن آسیب میزند و ممکن است رگ های خونی را پاره کند.

خوشبختانه آنتی اکسیدان های طبیعی بسیاری وجود دارند که میتوانند اثرات مخرب رادیکال های آزاد را خنثی کنند. از جمله آنتی اکسیدان های طبیعی شامل ویتامین های C و E، چای سبز و انار هستند. البته اینها تنها چند مورد از انواع متعدد آنتی اکسیدان های طبیعی هستند. برخی کرم های ضد آفتاب و مرطوب کننده هم حاوی مواد آنتی اکسیدان هستند که طبیعتا استفاده مستقیم آن روی پوست تاثیر آن را افزایش خواهد داد.

 

جلوگیری از پیری پوست

 

 

اثرات ضد پیری ویتامین A

 ویتامین A معجزه ضد پیری است و به خودی خود میتواند از بخش عظیمی از مشکلات پوستی جلوگیری کند. چین و چروک ، خطوط عمیق، افتادگی پوست و لک های پیری را میتوان با ویتامین A  تا حد زیادی درمان کرد. استفاده از مواد حاوی این ویتامین در طول شب روی پوست باعث بهبود این مشکلات میشود که البته نیاز به صرف زمان دارد. استفاده از ویتامین A جوش صورت را هم کاهش میدهد. بعد از اینکه شب صورت خود را شستید و تمیز کردید مقداری پماد یا کرم حاوی ویتامین A را به صورت و گردن ماساژ دهید. این کار را به صورت مداوم هر شب انجام دهید تا معجزه غیر قابل باور آن را مشاهده کنید.

 

آلفا هیدروکسی اسید

به مرور که پا به سن میگذاریم پوست خاصیت باز تولید خود را از دست داده و سلول های کمتری تولید میکند. این امر موجب تیره، زمخت و خشک شدن پوست میشود. برای اینکه همیشه پوست شاداب و سالمی داشته باشید باشد به صورت مداوم پوست را با اسید آلفا هیدروکسی لایه برداری کنید. هفته ای یکبار از لایه بردار های حاوی AHA استفاده کنید. لایه برداری علاوه بر برداشتن پوست مرده، سلول های پوستی را تحریک به بازسازی مجدد خود میکند.بازسازی مجدد سلولی چین و چروک ها را ازبین برده و پوست را جوان و شاداب میکند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: