یکشنبه 15 مهر 1397 - 17:01:11

روشن شدن پوست با 10 روش خانگی

برای روشن شدن پوست بدن چه باید کرد؟

قویترین ماسک های روشن کننده پوست

 

روشن شدن پوست با روش های خانگی

چه کسی پوست درخشان و زیبا دوست ندارد؟ همه ی ما به دنبال داشتن پوستی زیبا و سالم هستیم. دسترسی به داشتن همچین پوستی زیاد هم سخت نیست. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، ما قصد داریم که راه های موثری برای روشنی پوست شما معرفی کنیم.
همانطور که از بین بردن لکه پوستی باعث خوشحالی شما میشود، داشتن پوستی زیبا و روشن هم اعتماد به نفس شمارو بالا میبرد و احساس خوشایندی را انتقال میدهد. مراقبت های خوب به همراه تلاش های سازگار پوست شما را بی نظیر میکند.


 

روشن شدن پوست با رعایت نکات زیر

داشتن 8 ساعت خواب بدن استرس
روزانه بین 8 تا 10 لیوان اب بنوشید تا بدن و پوست خودتان هیدراته شود.
به طور منظم ورزش انجام دهید. انجام دادن ورزش باعث دفع سموم از راه عرق کردن میشود، همچنین منافذ را باز میکند و گردش خون را افزایش میدهد. به یاد داشته باشید بعد از اتمام ورزش صورت خود را حتما بشویید.
خوردن غذای سالم و مقوی یکی از مهمات به حساب می آید.
از خوردن تنقلات و غذاهای ناسالم بپرهیزید.
در رژیم غذایی خود انواع میوه و ویتامین قرار بدهید.

 

انواع ماسک های روشن کننده پوست 

 

در اینجا برای شما چند ماسک روشن کننده پوست بدن را توضیح میدهیم


عدس قرمز به همراه شیر خام

2 قاشق غذاخوری عدس را به مدت 2 ساعت در شیر خیس کنید. اگر پوست خشکی دارید در محلول میتوانید از خامه نیز استفاده کنید. حالا عدس ها را آسیاب کنید تا به حالت خمیر در بیاد. آن را به کل صورت بمالید و 10 الی 15 دقیقه روی پوست نگه دارید سپس با آب گرم بشویید. بعد از شستن صورت میتوانید این احساس را داشته باشید که پوست نرم و صاف تری دارید.

نکته: اگر وقت کافی برای خیس کردن عدس ها در شیر ندارید میتوانید عدس ها را با آرد مخلوط کنید و به شکل خمیر در بیاورید.


 موز و عسل
نصف موز را له کنید سپس یک یا دو قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید و مخلوط را هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاد. سپس آن را به صورت بمالید و بعد از 15 الی 20 دقیقه صورت را بشویید.این دو مواد برای روشن کردن و سفید کردن پوست گزینه های عالی به حساب می آیند.


 سیب زمینی، شیر و زردچوبه
یک سیب زمینی خام را آسیاب کنید، سپس با کمی زردچوبه و شیر و یا خامه مخلوط کنید و هم بزنید تا به شکل خمیر در بیاید.
بعد از 15 الی 20 دقیقه میتوانید صورت را با آب گرم بشویید. ماسک را میتوانید تا 3 االی 4 روز در یخچال نگه دارید و از آن استفاده کنید.
اگر احساس سوزش کردید سریع پوستتان را بشویید.


 بادام وشیر
از یک شب قبل 15 بادام را در آب خیس کنید. سپس بادام ها را با شیر آسیاب کنید و خمیر به دست آمده را روی صورت بگذارید. میتوانید ماسک را 4 الی 5 روز در یخچال نگه دارید. پس از اینکه ماست روی صورت خشک شد میتوانید آن را بشویید. بعد از یک هفته تغییراتی در پوست خود میبینید.


 شیر و عسل
اگر زیاد وقت ندارید این ماسک مناسبی برای شما میتواند باشد. عسل و شیر را مخلوط کنید. پوست خودتان را با یک پنبه تمیز کنید. ماسک را به صورت بمالید و بعد 20 دقیقه با آب گرم بشویید.


 نان و شیر
شیر و نان را در کاسه ای بگذارید. نان را با دستانتان خرد کنید. سپس اسکراب را برای 10 دقیقه روی پوست بگذارید. این اسکراب پوست را نرم میکند و پوست های مرده را از بین مییبرد.


 گلیسرین و گلاب
در بطری کوچک گلیسرین و گلاب را مخلوط کنید. همچنین میتوانید کمی زعفران هم اضافه کنید. مخلوط را به خوبی تکان دهید. از این ماسک میتوانید به عنوان مرطوب کننده هم استفاد کنید. از این محلول به طور منظم استفاده کنید تا تاثیر شگفت انگیزش را ببینید.


 ماست و خیار
4 قاشق ماست در کاسه ای بریزید. 2 قاشق اب خیار اضافه کنید و به خوبی مخلوط کنید. برای 15 دقیقه روی پوست نگه دارید. این مورد برای آفتاب سوختگی هم استفاده بسیاری دارد.


 برگ نعنا
10 الی 12 برگ نعنا را خرد کنید و برای ا5 دقیقه روی صورت بگذارید. صورتتون را با آب سرد بشویید.


 شیر خام
گذاشتن شیر خام برای روشن کردن پوست بسیار مناسب است. میتوانید به همراه پنبه صورتتان را با این محلول بشویید. اگر از آبلیمو در هر ماسکی استفاده میکنید ممکن است صورت شما را به افتاب حساس کند.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: