سه شنبه 13 آذر 1397 - 13:02:19

تاتو خط لب و تاتو رژلب چگونه انجام می شود؟

هر آنچه لازم است درباره تاتو رژلب و تاتو خط لب بدانید

چگونه رنگ تاتو خط لب را انتخاب کنیم؟

 

 

 

 داستان داشتن لب هایی درشت از کجا شروع شد؟ 

تا پیش از این، داشتن لب های کوچک و ظریف یا به اصطلاح "مینیاتوری"، محبوبیت داشت؛ امّا قرن بیستم و با ظهورهنرپیشه های زیبارویی که ویژگی اصلی آنها، لب های درشت شان بود، داشتن لب های درشت و حجیم، رونق گرفت. هنرپیشه هایی مانند: آنجلینا جولی، آیشواریا رای، شارلیز ترون و... باعث رواج یافتن، پروتز یا تاتو خط لب و تاتو رژلب شدند. اینکه "تاتو خط لب و تاتو رژلب چگونه انجام می شود؟" چیزی است که ما قرار است در این مقاله از سایت رژلب برای شما بازگو کنیم؛ اما تاتو انواع مختلفی که دارد که در مبحث تتو چیست به طور مفصل راجع به آن توضیح داده ایم و خواندن آن خالی از لطف نیست.

 

 

 تاتو لب چیست؟

 

میکروپیگمنتیشن لب، تاتو رژلب یا هاشور لب، تکنیکی است که جهت قرینه سازی لب یا حجیم سازی آن بکار می رود. تاتو خط لب گاهی، برای از بین بردن سفیدی بیش از حد لب ها استفاده می شود. انجام این کار جذابیت ها و مزایای زیادی دارد. همچنین، تاتو خط لب روشی درمانی، برای رفع نقص افرادی است که به دلایل مادرزادی یا اکتسابی "خط لب" خویش را از دست داده اند. به طور مثال در افراد "لب شکری" پس از درمان نقص اصلی، می توان از تاتو کردن برای ترمیم "خط لب" بهره برد.

 

 

 رنگ تاتو لب

اصولاً خانم هایی که اقدام به تاتو رژلب یا تاتو خط لب می کنند به دنبال زیبایی دائم هستند؛ در حقیقت این افراد، نمی خواهند در طول روز درگیر تمدید کردن رنگ رژلب خود باشند. وقتی صحبت از تاتو و آرایش دائم به میان می آید، باید در انتخاب رنگ و مدل تاتو رژلب و تاتو خط لب توجه کنیم؛ زیرا در یک بازه زمانی طولانی این رنگ با ما خواهد بود و پشیمان شدن و تغییر دادن رنگ تاتو رژلب یا تغییر طرح تاتو خط لب کاری سخت و دردسر زاست. 

واکنش هر پوست نسبت به رنگ تاتو لب متفاوت است و این تغییر رنگ هم نباید شما را نگران کند؛ زیرا بعد از مدتی لب ها، رنگ اصلی بکارگرفته شده را پیدا خواهد کرد.

بعد از تاتو لب، سه مرحله را باید از سر بگذرانید: 

 رنگ اولیه خیلی پر رنگ است و 4 یا 5 روز که پوست لایه برداری شود، این رنگ به همین صورت باقی می ماند.

 پس از گذشت چند روز، رنگ اولیه لب ها کاملاً محو شده و با استفاده از یک جلسه میکرپیگمنتیشن، بار دیگر لب ها را به رنگ دلخواه درمی آید.

 3 تا 4 هفته پس از میکروپیگمنتیشن و تاتو لب، رنگ اصلی لب ها بازگشته و شکل زیبایی به خود می گیرد.

 

 ترکیب رنگ تاتو لب

برندهای مختلف تولید کننده محصولات تاتو، رنگهای تاتو لب متفاوتی را به بازار ارائه کرده اند. برخی رنگ های تاتو به تنهایی کاربرد دارند و برخی دیگر از رنگهای تاتو در ترکیب کردن با سایر رنگهای تاتو مناسب استفاده می شوند. یک تاتو کار حرفه ای باید به خوبی رنگ تاتو را بشناسد و بتواند باهم ترکیب کند تا بتواند متناسب با هر لب رنگ مورد نظر را ارائه کند، مثلاً اگر فردی لب های کبودی دارد و دوست دارد رنگ تاتو لب کالباسی داشته باشد، نسبت به فردی که رنگ تاتو خط لب کالباسی انتخاب کرده و لب های سفید و رنگ پریده دارد، باید از ترکیب رنگ متفاوتی استفاده کند. یعنی برای هر رنگ لب، باید از رنگ خط لب متناسب با آن استفاده کنید.

 


 

انواع رنگ تاتو رژلب


 

 

 رنگ تاتو لب

 

Old Rose: این رنگ تاتو، صورتی متوسط کمرنگ با ته رنگ بنفش بوده و مناسب برای افرادی است که لب های رنگ پریده و سفید دارند. رنگ تاتو رز برای تاتو رژلب بسیار زیبا و طبیعی است.

Black Berry: رنگ تاتو، بنفش مات با تناژ قهوه ای است که مناسب برای تاتو خط لب و ترمیم تتو خط لب است. البته این رنگ، برای تیره کردن ترکیب رنگ تاتو رژلب نیز، کاربرد دارد.

Rasp Berry: رنگ توت فرنگی، مناسب برای خط لب و سایه لب بوده و جهت رفع کبودی لب ها، میتوان آن را با رنگ تاتو mandarin ترکیب کرد.

Fuchsia: این رنگ، تناژ صورتی پر رنگی است که مناسب برای سایه زدن و خط لب می باشد و برای افرادی که دوست دارند تاتو رژلبشان پر رنگ باشد، کارایی دارد. 

Bright Terracotta: رنگی گرم و روشن با تناژ قهوه ای که مناسب برای اجرای تاتو رژلب  با رنگ طبیعی است.

Precious Red: رنگ قرمز درخشان و شفافی که مناسب برای خط لب و سایه لب است؛ البته خانم هایی که علاقه دارند همیشه رژلب، روی لب هایشان باشد، می توانند بدون نگرانی از پاک شدن رنگ رژلب خود، همیشه رژلب قرمز داشته باشند.

Caramel: رنگ تاتو کارامل رنگی است با زمینه کرم روشن که برای پوست های تیره و افرادی که مایلند، لب هایی با رنگ طبیعی داشته باشند، مناسب است.

Rose Wood: رنگ مات با سایه خنثی، برای افرادی که مایلند، تاتو رژلب با رنگ طبیعی متمایل به صورتی داشته باشند، مناسب است.

Litchi: رنگ خنثی و رنگ طبیعی لب است. این رنگ تاتو برای خط لب با تناژ قرمزی روشن مناسب است.

Brick Red: این رنگ تاتو برای تاتو لب افرادی که لبهای کبود دارند مناسب است.

Ruby Red: رنگ قرمز گرم درخشان با تناژ نارنجی مناسب برای تاتو خط لب و تاتو رژلب است.

Coral: رنگ گرم درخشان با روشنایی بسیار بالا، مناسب برای ترکیب با دیگر رنگ های تاتو، جهت رفع کبودی و از بین بردن تناژ خاکستری رنگ لب است.

Henna: رنگ کرم با تناژ قهوه ای، برای افرادی که رنگ لبهایشان تیره کاربرد دارد.

Lip Mask: این ماده در پایان کار برای روشن کردن ظاهر تیره، رنگ تاتو روی موضع استعمال میشود تا رنگ تاتو لب طبیعی به نظر برسد.
 

 یک تاتوکار حرفه ای با توجه به پیگمنت های موجود در لب و رنگ مورد نظر شما با ترکیب رنگ های تاتو مختلف، می تواند رنگ مورد نظر ما را ایجاد کند، امّا این موضوع که چه رنگی برای تاتو رژلب یا تاتو خط لب مناسب است؟ موضوعی کاملاً سلیقه ای است. هدف و توقع بعضی از افراد از تاتو رژلب، برگردادندن سرخی از دست رفته رنگ لب طبیعی که بیشتر در کودکان دیده می شود است؛ امّا توقع افراد دیگر نمایش کامل یک رنگ رژلب دایم است. بنابراین بهتر است برای انتخاب رنگ تاتو رژلب و خط لب کاملاً فکر شده و با مشورت تاتو کار خود تصمیم بگیرید.

 

تاتو خط لب

 

 

عوارض تاتوی لب

 

 بروز برخی آلرژی ها، یکی از عوارض تاتو خط لب یا تاتو رژلب است. قرمزی و خارش پوست که بلافاصله بعد از انجام تاتو ایجاد می‌شود و یا حتی ممکن است سالها بعد ایجاد شود از جمله عوارض این پدیده بشمار می‌رود.

 عفونت یکی دیگر از عوارض خطرناک تاتو است به‌طوری که اگر تاتو در محیطی غیر استریل و با وسایل غیر بهداشتی انجام شود، می‌تواند بیماری‌های عفونی و انتقال آن را در پی داشته باشد، که از جمله این بیماری‌ها، می‌توان بیماری خطرناک ایدز که از طریق ویروس HIV منتقل می شود را نام برد.

 لب بافت حساسی است و احتمال بروز آلرژی در این بافت بیشتر بوده، علاوه براین به دلیل استفاده از رنگ قرمز احتمال بروز آلرژی در این بافت افزایش پیدا می‌کند.

 به‌طور کلی تاتو یک فرایند آسیب زا به پوست بوده و عاملی تحریک کننده است که چندان مورد تأیید پزشکان نیست؛ حال اگر این امر در شرایط غیر استریل و آلوده انجام شود، عوارض بیشتری به همراه دارد.

 

 قیمت تاتو خط لب

 

تاتو لب با استفاده از رنگ تاتوهای اورجینال وماندگاری دو تا سه سال، قیمتی در حدود 300 هزار تومان به بالا دارد.

 

 

 مراقبت بعد از تاتو لب

 

تا 24 ساعت بعد از تاتو لب می توان از چای کیسه ای خنک شده برای کاهش التهاب و تورم آن استفاده کرد. برای این کار، ابتدا چای کیسه ای را به مدت 5 دقیقه در آب جوش قرار دهید، سپس آن را داخل آب یخ گذاشته تا خنک شود. پس از خنک شدن، چای کیسه ای را به مدت 10 دقیقه روی لب ها قرار دهید. برای سعرت بخشیدن به این کار می توانید، چای کیسه ای را در فریزر قرار داده و بار دیگر از آن استفاده کنید. در صورت وجود درد نیز، باید پروفن یا تیلِنول به جای آسپرین مصرف کنید.

 

 

 داروهای معمول تاتو لب

 

بسیاری از بیماران از داروهای تجویز شده، مشابهی برای لب های خود استفاده می کنند که از جمله آن ها ZOVIRAX، FAMVIR ،VALTREX  روز قبل و 5 تا 7 روزبعد از تاتو لب  است. این داروها از بروز تبخال و یا جوش جلوگیری می کنند.

 

 

تاتو خط لب کالباسی

 

 

 

 نکاتی مهم در مورد تاتو لب

 

بلافاصله بعد از میکروپیگمنتیشن و تاتو لب ممکن است، رنگ و خط لب ها، نامیزان و نامرتب به نظر برسد. علت این امر التهاب و تورم ناشی از میکروپیگمنتیشن و تاتو است. در صورت مشاهده این موضوع نگران نباشید؛ زیرا این التهاب و تورم، پس از 24 تا 48 ساعت از بین رفته و لب ها شکل اصلی خود را پیدا می کنند.

 بهبودی کامل تاتو لب حداقل 1 هفته خواهد بود.

 با استفاده از پماد تجویز شده، در تمام اوقات روز، باید لب ها را مرطوب نگه داشته و از خشک شدن آن ها جلوگیری کرد.

 برای تمیز کردن لب ها نیز، باید از روغن بچه یا صابون ملایم و آب استفاده کنید. برای خشک کردن لب ها با آرامی و با ضربات آهسته این کار را انجام دهید.

 بهتر است تا وقتی که لب ها لایه برداری نشده و بهبود پیدا نکرده اند از رژلب استفاده نکیند. امّا در صورت لزوم می توانید، کمی رژلب روی لب ها بزنید. (البته قبل از زدن رژ روی لب ها، سر آن را با دقت تمیز کنید.)

 از قرار گیری در معرض نور مستقیم آفتاب به شدت خودداری کنید.

 به مدت طولانی در آب قرار نگیرید.

 از غذاهای تند و قرارگیری در حرارت بالا بپرهیزید.

 پس از بهبودی می توانید از عادات معمول خود پیروی کنید.

 در صورت استفاده از کرم پودر و پنکیک، بهتر است لب های خود را بپوشانید. برای پاک کردن آرایش نیز از یک تکه پنبه و کمی روغن بچه استفاده کنید. در صورتی که رژلب نمی زنید، باید روی لب های خود ضد آفتاب بزنید.

 لب بافتی حساس و پر از عروق خونی سطحی است؛ امّا در حین انجام تاتو لب، نباید هیچگونه خونریزی مشاهده شود، در غیر این صورت در انتخاب تاتو کار خود دقت بیشتری به خرج دهید.

 بعد از اتمام کار، لب بسیار حساس تر میشود، از میان رفتن حساسیت لب ها، معمولاً تا 10 روز به طول می انجامد.

رنگ تاتو خط لب یا تاتو رژ لب بسته به پوست شما ممکن است، تیره تر یا روشن تر دیده شود و رنگ واقعی لب ها، 2هفته بعد نمایان میشود.

  تاتو کار، باید برای هر شخص متناسب با رنگ پوست او، تاتو رژلب یا تاتو خط لب انجام دهد.

 ماندگاری تاتو خط لب به مراتب از تاتو رژلب بیشتر است.

 تاتو کار نباید به هیچ عنوان برای خط لب از سوزن تک سر استفاده کند؛ چرا که باعث خونریزی و عدم رنگ پذیری میشود.

 پوست لب در قسمت اپیدرم لایه شاخی ندارد و رنگ آن مستقیماً وابسته به عروق خونی زیر آن است.

 شبها هنگام خواب، ویتامین E، کمک بسزایی در ترمیم و درخشندگی پوست لب دارد.

 

 

 چگونه لب هایمان برجسته کنیم؟

 

اگر با مطالعه تمامی این موارد، همچنان در انجام عمل تاتو خط لب یا تاتو رژلب مردد هستید، امّا دوست دارید لب هایتان را حجیم کنید؛ در اینجا روش های حجیم کردن لب را برای شما آورده ایم:


 برای اینکه لب هایتان برجسته، بزرگ و یا حجیم تر بنظر بیایند؛ بالاتر از کمان لبتان، مقدار کمی سایه ی سفید بزنید. سپس کمی بالاتر از خط طبیعی لبتان، خط لب بکشید. حواستان باشد بیش از حد، از خط طبیعی لبتان بالا نروید، اگر این اتفاق بیفتد، لبتان جلوه ی خوبی پیدا نخواهد کرد و حتی ممکن است بنظر بیاید که آرایش نکرده اید. در عوض اگر فقط مقدار کمی از خط طبیعی بالا روید، لبتان بزرگ و زیباتر بنظر خواهد آمد. هنگام انتخاب خط لب برای خودتان نیز، اطمینان پیدا کنید که رنگی یکسان با رنگ طبیعی لبتان، یا کمی پر رنگ تر انتخاب کنید.
 همیشه یک نرم کننده ی لب در کیفتان داشته باشید، تا در صورت نیاز از آن استفاده نمایید.

 برای افزایش جذابیت و جلب توجه بیشتر لب ها، برق لب یا رژلب حجم دهنده استفاده کنید و بصورت منظم آنرا تجدید کنید.

 همیشه پیش از اینکه رژلب بزنید، از پوست لبتان لایه برداری کنید. یک لیف حمام مرطوب یا مسواک را به آرامی روی لب هایتان بکشید تا پوست اضافی لبتان ساییده شود. حواستان باشد که بیش از اندازه یا با شدت این کار را انجام ندهید، لایه برداری بیش از اندازه، ممکن است پوست لبتان را خشک یا لبتان را تحریک کرده و خون بیندازد.

 در نهایت اگر می خواهید لب هایی جذاب، جالب توجه و داغ داشته باشید، از رژلب قرمز خاصتان برای قرارهای خاصتان استفاده کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله از سایت رژلب دریافته باشید که تاتو خط لب و تاتو رژلب چگونه انجام می شود.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (4)

سلام شبتون بخیرمن تاتوخط لب انجام دادم ولی اصلا راضی نیستم خیلی بدشده چندروزطول میکشه تا پاک بشه چون اصلا چربش نکردم ممنون میشم پاسخ بدید
باسلام وقت بخیر
ممنون از مطالب مفیدی که در سایت قرار می دهید.مدتی پیش در سایت ویرا برگ پیشنهادی در رابطه با خط لب دیدم و خواستم از این فرصت تخفیفی استفاده کنم چون اطلاعاتم کم بود در اینترنت به جستجوی مطالب پرداختم تا اینکه با سایت شما آشنا شدم و آگاهیم در این زمینه بیشتر شد. ممنون که اطلاعات مفیدی رو در سایتتون قرار می دهید.خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم.
باسلام وقت بخیر
ممنون از مطالب مفیدی که در سایت قرار می دهید.مدتی پیش در سایت ویرا برگ پیشنهادی در رابطه با خط لب دیدم و خواستم از این فرصت تخفیفی استفاده کنم چون اطلاعاتم کم بود در اینترنت به جستجوی مطالب پرداختم تا اینکه با سایت شما آشنا شدم و آگاهیم در این زمینه بیشتر شد. ممنون که اطلاعات خوب و مفیدی رو در سایتتون قرار می دهید.خوشحالم که با سایت شما آشنا شدم.
چهارشنبه 14 آذر 1397 - 11:39:29
قشنگه
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: