دوشنبه 26 دی 1401 - 18:04:16

همایش رنگ و مش

آموزش رنگ و مش

همایش رنگ و مش

در اولین مرحله از رنگ و مش کردن مو باید رنگ قبلی مو را بردارید که اصطلاحا به این روش دکلره کردن یا دکلراسیون گفته می شود. بدین صورت که پودر دکلره و اکسیدان 9 یا 12 درصد را با هم ترکیب و از قسمت پشت سر و بخش پایینی شروع به رنگ زدن کنید. شماره اکسیدان به جنس موها بستگی دارد که اگر ظریف باشد از اکسیدان 9 درصد و چنانچه جنس موها ضخیم باشد، از اکسیدان 12 درصد استفاده می شود. مدت زمان انتظار برای رنگ گرفتن نیز به جنس و مقاومت مواد بستگی دارد که معمولا بین 20 تا 30 دقیقه به طول می انجامد. رنگدانه های مو طی فرآیند دکلره کردن از ساختمان مو خارج می شوند که منجر به روشن شدن مو می شود.

 

 

 خانم نگار سبزعلی بهترین متخصص رنگ و لایت و احیا مو در تجریش تهران. برای بهره مندی از خدمات ایشان روی کادر تماس زیر کلیک کنید.

فهرست مطالب:

آرایشگر خوب برای ثبت نام در همایش رنگ و مش
انواع مش در همایش رنگ و مش
روش های مش کردن در همایش رنگ و مش
رنگساژ مو در همایش رنگ و مش
عوارض دکلره چیست؟

همایش رنگ و مش
 

آرایشگر خوب برای ثبت نام در همایش رنگ و مش

همانطور که میدانید برای بهتر شدن کیفیت کار، علاوه بر کیفیت مواد، آرایشگر خوب نیز تاثیر دارد. برای همین باید به یک متخصص رنگ و لایت و احیا مو، به عنوان بهترین رنگ و مش کار تکیه کنیم. در همایش های رنگ و مش که توسط بهترین مدرسان اداره میشود، انواع مش، روش ها و تکنیک هایی که برای آموزش لازم است را فرا خواهید گرفت.

 

 

انواع مش در همایش رنگ و مش

به روشن کردن لایه هایی از مو، مش کردن می گوییم که برای یک قسمت یا تمام قسمت های موی سر انجام می شود. در همایش رنگ و مش انواع این مش ها به شما آموزش داده می شود. توجه داشته باشید که اختلاف رنگ و مش با زمینه مو نباید از 3 یا 4 درجه تجاوز کند؛ زیرا سن شخص را بالاتر از آن چه که هست، نشان خواهد داد. مش کردن مو را می توان به توجه به سبک کار، در سه دسته مختلف جای داد:

 

مش هایلایت
چنانچه لایه هایی از موی تیره یا متوسط حدود 2 تا 3 درجه به رنگ روشن درآورده شوند، به آن مش هایلایت می گوییم.

 

مش لولایت
چنانچه لایه هایی از موی روشن حدود 3 درجه به رنگ تیره درآورده شوند، به آن مش لولات می گوییم.

 

مش فریزینگ
اگر لایه هایی از موی مشکی را حدود 9 درجه به رنگ روشن درآورند یا برعکس، لایه هایی از موی بلوند کاملا روشن را به رنگ مشکی درآورند، به آن اصطلاحا مش فریزینگ گفته می شود'

 

 

همایش رنگ و مش

 

روش های مش کردن در همایش رنگ و مش

نحوه مش کردن مو انواع مختلفی دارد که در همایش رنگ و مش فرا خواهید آموخت، ادامه به آن ها اشاره خواهیم کرد:

 

رنگ و مش کردن مو به وسیله کلاه
این نوع مش بیشتر برای افرادی مناسب است که موهای کوتاه یا متوسط به همراه جنس نرم و لطیف دارند. از آن جایی که در این نوع مش کردن، موها به وسیله قلاب مخصوص از کلاه مش به بیرون کشیده می شوند، در صورتی که موهای بلند یا وز داشته باشید، با درد بسیار شدیدی مواجه خواهید شد.

 

رنگ و مش کردن مو به وسیله فویل
یکی از بهترین انواع مش کردن، به وسیله فویل است که طرفداران بسیاری هم دارد. مزیت این روش مش کردن این است که می توان لایه های مو را به تفکیک از هم رنگ و مش کرد.

 

رنگ و مش کردن مو به وسیله شانه
این نوع مش برای موهای مجعد، نرم و نازک مناسب نیست و بهتر است رنگ موی بلوند تیره را با این روش پیاده سازی کرد.

 

 

همایش رنگ و مش

 

رنگساژ مو در همایش رنگ و مش

به رنگی که بعد از دکلره کردن روی موها می زنیم، رنگساژ گفته می شود. برای تهیه رنگساژ کافیست یک چهارم از رنگ مورد نظر را همراه با آب و اکسیدان به میزان یک به یک ترکیب کنید تا به صورت ماست خیلی شل در بیاید. سپس رنگساژ را روی موهای خیس زده و بعد از گذشت 5 تا 10 دقیقه می شوییم. البته اگر رنگساژ در 5 دقیقه جواب داد، می توان آن را آبکشی کرد. نحوه زدن رنگساژ روی مو مانند شامپو زدن می باشد. در همایش رنگ و مش این مراحل به صورت کامل به شما توضیح داده می شود

 

 

همایش رنگ و مش

 

عوارض دکلره چیست؟

علاوه بر درد و التهاب پوست سر، مشکلات دیگری نیز با دکلره کردن موها به وجود می آید. به طور مثال با دکلره کردن، موها شکننده شده و ساقه های مو خشک می شوند. به علاوه در صورتی که موها بلند باشند، ممکن است خشک تر از معمول شده و برای حفظ سلامت آن ها نیاز به مراقبت های بیشتری باشد.
روش های زیادی برای نرم کردن موها وجود دارد که ممکن است به طور موقتی مشکل خشکی موها را حل کنند ولی تنها ظاهر موها را تغییر می دهند و در طولانی مدت تاثیر چندانی ندارند. به علاوه دکلره کردن موها، احتمال شکنندگی، دوشاخگی و وز شدن موها بیشتر شده و در بسیاری از این موارد برای ترمیم موها باید قسمت دکلره شده را کوتاه کرد. علاوه بر آسیب هایی که به دلیل دکلره کردن روی موها به وجود می آید، استفاده از سشوار و اتو مو نیز موها را خشک تر کرده و با سرعت بیشتری از بین می برد.
غیراز دکلره کردن کل موها، رنگ کردن ریشه موها نیز نباید فراموش شود. زیرا معمولا پس از شش تا هشت هفته ریشه موها به رنگ اصلی آن ها در آمده و برای از بین بردن این دو رنگی باید ریشه موها را رنگ کرد. اما این کار هم زمان بر بوده و هم هزینه های زیادی دارد. به علاوه از آن جایی که رنگ کردن ریشه موها نیاز به تخصص دارد، نباید توسط افراد آماتور انجام شود. زیرا ممکن است ریشه موها و کف سر بسوزد. با تمام این تفاصیل، ما به شما پیشنهاد می کنیم که برای رنگ کردن موها از دکلره استفاده نکنید. شاید با خود بگویید که دکلره تاثیر زیادی در هر چه زیباتر کردن رنگ مو دارد؛ اما با مطالعه این مقاله نظرتان به کلی تغییر خواهد کرد.

 

 

 

 خانم نگار سبزعلی بهترین متخصص رنگ و لایت و احیا مو در تجریش تهران. برای بهره مندی از خدمات ایشان روی کادر تماس زیر کلیک کنید.

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: