پنجشنبه 04 مرداد 1397 - 08:22:15

درمان قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون

 

روش های برطرف کردن قرمزی پوست بعد از اصلاح

کاهش التهاب پوست بعد از اصلاح

 

یک از شایع ترین عوارض بعد از بند انداختن یا اپیلاسیون  برافروختگی و قرمز شدن پوست است. این اتفاق فقط به علت بیرون آمدن مو از پوست رخ نمیدهد، بلکه کشیدن شدن خود پوست عامل مهمتری است. قرمزی پوست اصولا بلافاصله بعد از وکس کردن رخ میدهد و این اتفاق روی پوست های حساس به مراتب بدتر از پوست های معمولی خود را نشان میدهد. برا درمان سریعتر این قرمزی ها و جلوگیری از به وجود آمدن آنها این مقاله از سایت آرایشگری رژلب را دنیال کنید.

 

همیشه پیش از وکس و اپیلاسیون مو روی جعبه مواد را بخوانید و مطمئن شوید که حاوی موادی که ممکن است شما به آن حساسیت داشته باشید نیست. اگر وکس حاوی رنگ مصنوعی و مواد شیمیایی باشد ممکن است برای برخی پوست های حساس ایجاد حساسیت و قرمزی کند. اگر این کار را بیرون از منزل و در آرایشگاه انجام میدهید حتما همین سوالات را از متخصص وکس و اپیلاسون بپرسید

 

استفاده از پودر بچه و روغن

قبل از وکس کردن میتوانید از پودر بچه یا روغن برای کاهش درد و آسیب پوستی استفاده کرد. این مواد مانند عایقی برای پوست عمل میکنند باعث میشود که وکس به مو بچسبد و آن را بکشد نه پوست

 

روش اجرا

حتما قبل از کشیدن وکس پوست آن ناحیه  را از دو جهت بکشید همچین به  خاطر داشته باشید که مواد مناسب پوست خود را استفاده کنیدو برای مثال برای پوست های خیلی حساس وکس های کرمی تولید شده که قدرت کمتر ولی در عین حال آسیب کمتری دارند.

هیچ محلی را بیش از یک مرتبه وکس نکنید. این کار میتوانید بخشی از پوست را جدا کند.

 

دمای مناسب

وکس خیلی داغ میتواند باعث بروز سوختگی روی پوست شود. همیشه پیش از زدن آن روی بدن مقداری از وکس را پشت دست امتحان کنید. وکس خیلی سرد هم برای پوست مناسب نیست چرا که بدون بیرون آوردن مو فقط باعث کشیدگی بیش از حد پوست و ایجاد قرمزی و التهاب میشود.

 

رفع قرمزی پوست بعد از اپیلاسیون

 

خنک کردن پوست

بعد از اتمام وکس روی ناحیه اصلاح شده مواد خنک کننده و کرم های مخصوص بعد از وکس را بزنید. چای کیسه ای سرد شده و کیسه یخ هم میتواند از شدت قرمزی و التهاب بکاهد. روی پوست حساس بعد از وکس هیچ گونه مواد شیمیایی عجیب و غریبی نریزید و به پوست اجازه دهید تا به مرور خودش را باز سازی کند.

پوشاندن پوست

قبل از رفتن به سالن اپیلاسیون یا آرایشگاه یک لباس گشاد و راحت که تمام سطح پوست را پوشش میدهد انتخاب کنید و تا مدتی پوست را به حال خود بگذارید تا از شدت التهاب آن کم شود. به هیچ وجه صورتی که تازه وکس شده را آرایش نکنید اجازه بدهید پوست مدتی تنفس کنید و برای جلوگیری از نور خورشید از کلاه یا ضد آفتاب های با پایه آب استفاده کنید.

احتمال خطر

اگر درد پوست شما تا چند روز کاهش پیدا نکرد یا اپیلاسیون منجر به درد و خونریزی شد یا اگر پوست شما در اثر اپیلاسیون آسیب دید باید بلافاصله آن را درمان کنید. این نکته را به خاطر داشته باشید که اپیلاسیون مناسب همه اشخاص نیست و اگر پوست شما بیش از حد به اپیلاسیون حساس است میتوانید روش های دیگری را برای اصلاح انتخاب کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: