سه شنبه 03 مهر 1397 - 13:13:59

میکرو اسکالپ یا SMP چیست؟ اسکالپ سر برای چه کسانی انجام می شود؟

اسکالپ میکروپیگمنتیشن چیست؟
اسکالپ میکروپیگمنتیشن چیست و برای چه کسانی مناسب است؟

 

میکرو اسکالپ یا SMP چیست؟

در مقالات علمی به جای کلمه اسکالپ سر یا میکرو اسکالپ معمولا با واژه SMP  مواجه می شوید .
در واقع SMP مخفف کلمات Sclap Micro pigentaion  است و به عمل میکروپیگمنتیشن ناحیه اسکالپ اشاره دارد. در صحبت های عامیانه کلمه اسکالپ سر را زیاد شنیده ایم اما از نظر علمی به ناحیه پوست سر اسکالپ گفته می شود. و واژه اسکالپ میکروپیگمنتیشن یا میکرو اسکالپ برای این موضوع صحیح است.

 

اسکالپ میکروپیگمنتیشن یا میکرو اسکالپ چه کاری انجام میدهد؟

میکروپیگمنتیشن  به معنی کاشت رنگ‌دانه‌ در ناحیه بین درم و اپیدرم است. وقتی عمل میکروپیگمنتیشن در ناحیه سر انجام می شود به آن میکرو اسکالپ گفته می شود. معمولا هدف از اسکالپ میکروپیگمنتیشن شبیه سازی موی سر است در واقع میکرو اسکالپ یک روش نو و جدیدی برای از بین بردن ظاهر نامناسب طاسی و ریزش مو در بین آقایون و خانوم هاست.
 


میکرو اسکالپ برای چه کسانی انجام می شود؟

1- افرادی که دچار کم پشتی مو هستند
2- افرادی که از طاسی رنج می برند
3- افرادی که بر اثر اسکار یا جای شکستگی در ابرو و سر قسمتی از موهایشان رشد نمی کند
4- افرادی که دارای کچلی موضعی هستند
5- اصلاح خطوط رویش مو
7- شبیه سازی ریشه مو برای بیماران آلوپسی
8- کسانی که بر اثر استرس قسمتی از موی سر  یا ریش آن به شکل سکه‌ای دچار ریزش شده است.

 

اسکالپ میکروپیگمنتیشن و شبیه سازی مو


 

 

روش انجام میکرو اسکالپ چگونه است؟

روش اس ام پی یا اسکالپ سر، با دستگاه میکروپیگمنتیشن و یا همان رول و سوزن  انجام می‌شود.اما باید گفت ظرافت کار در کار با دستگاه میکروپیگمنتیشن  بیشتر از رول است.چون مناطق خالی  سر رابا طراحی و دور و نزدیک کردن نقاط ،سایه گذاری می‌کند. و طرحی شبیه تر به فولیکول های مو پیگمنتر می تواند ایجاد کند.
در میکرو اسکالپ با رول  می توان حجم وسیع تری را  کار کرد  پس سرعت عمل پیگمنتر بالا می رود اما طرح ایجاد شده توشته رول طرحی منظم است  درحالیکه برای  میکروپیگمنتیشن اسکالپ  بهتراست منظم نباشد.

 

کاربرد دستگاه رول در میکرواسکالپ برای چه افرادی است؟

برای کسانی که مو دارند و نواحی خالی سر زیر مو پوشش داده می‌شود رول می تواند مناسب باشد و سرعت عمل پیگمنتر را   بالا می‌برد.

یکی از مهمترین نکاتی که درمیکرواسکالپ باید به آن توجه کرد ترسیم خط ریش و خط رویش مو منتاسب با جمجمه فرد است. در حوزه زیبایی هدف اصلی این است که حالت طبیعی چهره فرد توسط میکرو پیگمنتیشن حفظ شودبه همین منظور ترسیم یک هدلاین مناسب با جمجه و فرم صورت فرد بسیار در میکرو اسکالپ اهمیت دارد.
 

مراقبت های بعد از میکرواسکالپ چیست؟

مراقبت های ویژه بعداز انجام میکرواسکالپ بسیار مهم است.افرادی که اسکالپ میکروپیگمنتیشن انجام داده اند تا سه روز نباید حمام کنند یا به استخر بروند و همچنین نباید در معرض نور شدید آفتاب قرار بگیرند.
 

مراحل انجام اسکالپ میکروپیگمنتیشن چه مدت طول می کشد؟

میکرواسکالپ یا میکروپیگمنتیشن سر 2 تا 5 جلسه زمان می‌برد که هر جلسه نیز 2 تا 4 ساعت طول می‌کشد کل این مراحل تقریبا 5 ماه زمان بر است. درواقع تعداد جلسات میکرو اسکالپ به وسعت محدوده ای که نیاز است پیگمنتر کار کند بر می گردد. قطعا تعداد جلسات میکروپیگمنتیشن فردی که دچار طاسی است بسیار بیشتر از فردی است که دچار ریزش سکه ای در محدوده اسکالپ است.

حالا که با متوجه شدید میکرو اسکالپ یا SMP چیست؟ پیشنهاد می کنم نمونه هایی از عکس های قبل و بعد اسکالپ میکروپیگمنتیشن را ببینید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: