پنجشنبه 19 مهر 1397 - 00:35:11

علت سیاه شدن پوست گردن چیست؟

سیاهی پوست گردن 

علت تغییر رنگ پوست گردن چیست؟

 

گردن سیاهی چیست؟

علت سیاه شدن پوست  گردن که در اصطلاح به "گردن سیاهی" نیز مشهور است، زمانی اتفاق می­افتد که پوست گردن شما نسبت به بقیه قسمت­ها تیره­ تر باشد. ممکن است بروز این مشکل در ابتدا شما را وحشت زده کند؛ امّا باید بگوییم هیچ جای نگرانی وجود ندارد، چون این بیماری مسری یا واگیردار نیست. البته در مواردی نادر احتمال دارد که علت سیاه شدن پوست گردن نشانه­ یک بیماری دیگر باشد که در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به بررسی "علت سیاه شدن پوست گردن چیست؟ "  پرداخته ایم.

 

علت سیاه شدن پوست گردن :

آکانتوزیس نیگریکانس

آکانتوزیس نیگریکانس، نوعی بیماری پوستی است که با سیاه شدن پوست گردن، زیر بغل و ضخیم ­شدن یا مخملی­ شدن این نواحی به وجود می­آید. این بیماری در میان کودکان و بزرگسالان شایع است. امّا خطر ابتلای این بیماری در میان افرادی که به چاقی یا اضافه وزن دچار هستند، بیش از بقیه است. آکانتوزیس نیگریکانس یک بیماری مسری یا مضر نیست. اکثر مواقع این بیماری با کاهش سطح انسولین در خون مرتبط است و بیشتر در افراد دیابتی دیده می­شود. کودکانی مبتلا به این بیماری، عموماً به دیابت نوع 2 دچار هستند. به همین علت والدین، باید نشانه­ های این بیماری را جدی بگیرند و در صورت بروز حتماً به پزشک مربوطه مراجعه کنند.

 

علت  سیاه شدن پوست گردن سیاهی

 


دومین علت سیاه شدن پوست گردن:

مصرف مواد مخدر یا مواد مکمل

درصد مبتلا شدن به این بیماری ممکن است، هنگام مصرف مواد مخدر، مکمل­های مختلف از جمله: نیاسین، قرص­ های ضدبارداری، پردنیزون و سایر کورتیکواستروئیدها افزایش یابد. اگر این بیماری هنوز به تمام بدن سرایت نکرده و یا پوست بدن هنوز خیلی تیره نشده باشد، می ­توان با رتینوئید یا کرم­های ویتامین D این بیماری را درمان کرد. تغییر بیش از حد رنگ پوست، ممکن است به خاطر مصرف مواد مخدر و استفاده داروهای زیر باشد:

 

     داروهای ضد التهاب بدون استروئید

فینتوئین

ضد مالاریا

آمیودارون

داروهای ضد ویروس

تتراسایکلین ها

 این تغییر رنگ ممکن در هر قسمت از بدن به خصوص گردن ظاهر شود. معمولاً رنگ گردن در این شرایط، قهوه­ ای تیره، آبی و کبود می­شود. این تغییر رنگ، ممکن است دائمی یا موقت باشد. درمان با لیزر، احتمالاً این تیرگی­ ها را از بین می ­برد.

 

سومین علت سیاه شدن پوست گردن

درماتیت غربالگری

درماتیت غربالگری در شرایطی اتفاق می­افتد که پوست به خوبی شسته نشده باشد. این اتفاق به­ دلیل عرق­ کردن، رشد باکتری­ها و عدم رعایت بهداشت شخصی ایجاد می­شود. این یک اختلال نادر است؛ امّا به راحتی با رعایت بهداشت و شستشو با صابون، آب یا الکل می­توانید آن را درمان کنید. البته به جز موارد فوق سیاه شدن پوست گردن، ممکن است نشان از بیماری کوشینگ یا سرطان، اختلالات هورمونی، چاقی و اگزما نیز میباشد. 

همان­ طور که گفتیم، نشان اولیه­ این بیماری، تیرگی پوست گردن شماست. گاهی ممکن است، این تیرگی به سایر قسمت­های بدن، مانند: زیر بغل و ... نیز سرایت میکند. نشانه­ های دیگر این بیماری عبارتند از:


ضخیم ­شدن پوست گردن

زمانی که هنگام لمس ­کردن پوست­تان حس عجیبی دارید یا پوست­تان حالتی نرم و یکدست ندارد؛ پوست شما ضخیم شده است.

 

 خارش پوست گردن

اگر متوجه شدید که پوست شما بطور ناگهانی تیره­ تر از قبل شده است؛ در این صورت برای درمان آن باید به پزشک مراجعه کنید.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: