دوشنبه 29 تیر 1394 - 20:29:25

3 ماسک برای از بین بردن جوش سر سیاه صورت و داشتن پوستی صاف

1.       ماسک عسل، سفیده تخم مرغ و لیو

این یک ماسک محبوب در بین خانم هاست که در از بین بردن جوش های صورت می تواند بسیار موثر واقع شود. سفیده تخم مرغ پوست را سفت کرده و باعث می شود که جوشها به راحتی از بین برده شوند. این ماسک همچنین شامل دو عنصر اصلی دیگر مانند عسل و لیمو نیز می باشد. هر دو این مواد حاوی آنتی باکتریال بوده و در از بین بردن باکتری و میکروب های روی پوست اثر گذارند. همچنین ترکیب این مواد با هم در بستن منافذ پوست ها کمک کرده ، سلول های مرده پوست را جدا کرده و در کنترل چربی پوست به شما کمک می کنند ا از به وجود آمدن جوش ها جلوگیری کنید.

مواد مورد نیاز:

·         1 سفیده تخم مرغ

·         نصف قاشق آب لیمو تازه

·         1 قاشق چایخوری عسل

دستورالعمل:

ابتدا پوست صورت خود را با آب گرم شسته یا بخور دهید تا منافذ پوست خود را باز کنید، سپس آن را با حوله خشک کرده و مواد بالا را که از قبل در یک کاسه کوچک ترکیب کرده بودید به آرامی و با انگشتان خود به صورت دایره وار به صورت بمالید. دقت کنید که از نواحی دور چشم و اطراف  دهان دوری کنید. پس از آن بگذارید این ماسک به مدت 15 دقیقه روی صورتتان باقی بماند. در طی این مدت از خندیدن و صحبت کردن جلوگیری کنید. (زیرا این کارها باعث می شود که پوست صورت شما کش آمده و چین وچروک روی آن بیفتد) وقتی که زمان مورد نظر به پایان رسید، پوست خود را با آب گرم بشویید تا ماسکی که از قبل خشک شده بود را از صورت خود بردارید. سپس با آب سرد صورت خود را بشویید تا منافذ پوستتان را ببندید. با حوله صورتتان را خشک کرده و با استفاده از مرطوب کننده آن را مرطوب نگه دارید.

 

2.       ماسک خمیر دندان

 

·         ابتدا کمی خمیر دندان را در یک ظرف ریخته و آن را با نمک مخلوط کنید.

·         دقت کنید که بیش از اندازه نمک و خمیر دندان در ظرف خود نریزید. فقط به اندازه ای که بتوانید با مخلوط مورد نظر روی قسمتی از صورت که می خواهید ماسک را بگذارید.

·         سپس ترکیب به دست آمده را روی پوست و در جاهایی از صورتتان که جوش سر سیاه دارید بگذارید.

·         بگذارید اسک مورد نظر به مدت 5 دقیقه روی پوستتان باقی بماند و اگر احساس سوزش داشتید، نگران نباشید زیرا این حس کاملا طبیعی است.

 

3.       ماسک ژلاتین

 

مواد مورد نیاز

·      یک قاشق غذا خوری ژلاتین مرغوب

·      یک و نیم قاشق غذا خوری لبنیات(شیر یا ماست)

دستورالعمل:

ژلاتین و شیر را در یک ظرف مخلوط کرده و برای چند دقیقه آن را گرم کنید تا ژلاتین آب شود. در صورت نیاز بگذارید کمی سرد شود اما دقت کنید که به اندازه ای که ژلاتین ببندد سرد نشود.

سپس لایه ی نازکی از مخلوط تشکیل شده را روی صورت و نقاطی که نیاز است بمالید. این محلول معمولا روی پیشانی، چانه و بینی به خوبی اثر می کند. برای پخش کردن این ماسک می توانید با یک قاشق غذا خوری آن را روی صورت پخش کنید. سپس به مدت 15-10 دقیقه بگذارید ماسک روی صورتتان بماند. سپس آن را بردارید.

 

 

 

  جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم

برای مشاهده فیلم های آموزشی مراقبت های پوست اینجارا کلیک کنید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

پنجشنبه 01 مرداد 1394 - 14:56:50
ممنونم بسیار عالی و آموزنده
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: