پنجشنبه 08 مرداد 1394 - 09:55:31

روش های جلوگیری از خشکی پوست

پوست خشک

 

خشکی پوست یکی از مشکلاتی است که صرف نظر از فصل زمستان و تابستان ممکن است اتفاق بیفتد. دلیل آن هم می تواند استفاده از محصولات آرایشی خاص، آب و هوا و رژیم غذایی نامناسب باشد، که همه این ها باعث می شوند که پوست چربی طبیعی خود را از دست داده و خشک شود. از طرفی وقتی پوست خشک شد، مقابله با عواقب این خشکی خیلی سخت تر است تا این که از این خشک شدن پوست پیشگیری کنیم.به همین منظور در این مقاله به چند روش برای جلوگیری از خشکی پوست اشاره شده است.


چگونگی جلوگیری پوست از خشک شدن:
1. دست ها و بدن خود را با آب ولرم بشویید: حمام ودوش داغ حامل های چربی بدن را که از غده های چربی ترشح می شوند از بین برده و باعث خشکی پوست می شوند. در حمام رفتن و یا دوش گرفتن خودتان را با آب ولرم و حتی سرد شسته و پس از آن هم از لوسیون بدن و مرطوب کننده استفاده کنید. اگر هم به حمام داغ علاقه دارید، زمان آن را به 10 دقیقه کاهش دهید.
2. شستن با صابون ممنوع: به جای شستن دست ها و بدن با صابون از محصولات جایگزین آن که حاوی نرم کننده و مرطوب کننده هستند، استفاده کنید. زیرا صابون به دلیل داشتن مواد شوینده در خود باعث خشک شدن هر چه بیشتر پوست می شود. همچنین در خرید محصولات آرایشی بهداشتی، محصولاتی را خریداری کنید که در خود الکل ندارند. همچنین سعی کنید پوست خود را خیلی لایه برداری نکنید.
3. به دقت از از تیغ  و ژیلت استفاده کنید: همانطور که می دانید، اصلاح موهای بدن و استفاده از تیغ و ژیلت باعث خشک شدن پوست می گردد. بنابراین اگر هم می خواهید این کار را انجام دهید پس از حمام انجام دهید، زیرا در این مواقع موها نرم تر بوده و راحت تر کنده می شوند.
4. دفعات حمام رفتن خود را کاهش دهید: هرچقدر که در طول روز شما بیشتر حمام کنید، احتمال اینکه پوست خشک تری داشته باشید، بیشتر است. البته به خصوص در تابستان به دلیل گرمای هوا و تعریق شستشوی بدن لازم است ولی اگر هم زیاد دوش می گیرید از ژل های مرطوب کننده استفاده کنید.
5. آب بنوشید: بسیاری از تغییرات بدن ما از داخل صورت می گیرد به همین دلیل اگر بیشتر آب بنوشید، پوست شما نیز هیچگاه رطوبت خود را از دست نمی دهد. همچنین اگر ورزش کنید و غذای سالم مصرف کنید، پست بی نظیری خواهید داشت.
6. از مرطوب کننده مناسب استفاده کنید: برخی از محصولات حاوی موادی هستند که به آبرسانی به پوست کمک کرده و باعث می شوند که پوست نرم تر شود. این محصولات شامل: چربی شی، سرامید،و گلیسیرین می شود. پس اگر پوست خشکی دارید و می خواهید آن را ترمیم کنید، می توانید از این محصولات استفاده کنید.

 

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: