سه شنبه 13 مرداد 1394 - 12:26:02

انواع ماسک برای درخشندگی پوست صورت

 

بیشتر خانم ها می خواهند پوستی شفاف و درخشان داشته باشند. زیرا وقتی پوست ما درخشندگی داشته باشد، به این معنی است که پوست سالمی داشته و احساس خوبی را منتقل می کند. به همین دلیل روی پوست خود انواع ماسک را امتحان می کنیم تا علاوه بر از بین بردن لکه های صورت، به درخشندگی پوست خود نیز بیافزاییم. اما گاهی بهتر است به جای تکیه کردن بر مواد شیمیایی برای به دست آوردن این درخشندگی از میوه ها و ماسک های طبیعی استفاده کنیم. در ادامه  دستورالعمل ماسک های صورت آورده شده است تا به شما در داشتن پوستی درخشان کمک کند. دقت کنید که ماسک هایی که خواهیم گفت هم برای پوست های چرب و هم برای پوست های خشک مناسب هستند.


1. ماسک درخشان کننده پوست با عسل

 



ساده ترین ماسکی که برای به دست آوردن پوستی شفاف و درخشان استفاده می شود، ماسک عسل است. برای به دست آوردن این ماسک کافیست عسل را با کمی شیر مخلوط کرده و آن را روی صورت بمالید. 25 دقیقه صبر کرده و سپس آن را بشویید. این ترکیب شیر و عسل علاوه بر درخشان کردن پوست با گذشت زمان لکه های تیره پوست صورت و بدن را هم از بین می برد.


2. ماسک درخشان کننده پوست با موز


استفاده از موز یکی از بهترین مواد برای مراقبت از پوست های خشک و همچنین درخشندگی آن است. تکه ای از موز را جدا کرده و آن را در کمی شیر له کنید. این له کردن را تا جایی انجام دهید که خمیر نرمی به دست آورید. سپس خمیر به دست آمده را به پوست مالیده و بگذارید برای 20 دقیقه روی پوست بماند. استفاده از موز برای جلوگیری از پوسته شدن پوست در زمستان نیز مفید است.

3. ماسک درخشان کننده پوست با سرشیر


سرشیر برای درخشندگی پوست و به خصوص پوست های چرب بسیار موثر است. برای به دست آوردن ماسکی که با سرشیر تولید می شود کافیست سرشیر را روی صورت مالیده و بگذارید 20 دقیقه در همان وضعیت بماند. پس از اتمام 20 دقیقه پوست صورت را با آب با دمای معمولی بشویید.
 

4. ماسک درخشان کننده پوست با استفاده از پاپایا


برای درست کردن این ماسک لایه باریکی از میوه پاپایا را بریده و سپس آن را با قاشق و یا با دستان خود کاملا له کنید. سپس 1 قاشق چای خوری بلغور جو به آن اضافه کرده و با اضافه کردن کمی شیر مخلوط به دست آمده را هم بزنید. 5 دقیقه صبر کنید تا بلغور جو در این مخلوط خیس خورده و دوباره با قاشق و یا با دست آن را له کنید. سپس روی صورت بگذارید. لایه ضخیمی روی صورت گذاشته و 20 دقیقه صبر کنید. بعد از پایان 20 دقیقه صورت خود را با آب با دمای معمولی بشویید.  این ماسک به سرعت پوست شما را درخشان و براق کرده و حتی اگر روی پوست های حساس نیز استفاده شود، مشکلی به وجود نمی آورد. علاوه بر آن، استفاده مداوم از این ماسک رنگ پوست را نیز روشن تر می کند.


5. ماسک درخشان کننده پوست با بادام


کمی بادام را پودر کرده و با اضافه کردن کمی شیر به آن خمیری درست کنید. یا اگر فکر می کنید این کار زمان بر است، چند بادام را از شب قبل در آب قرار داده و صبح روز بعد آنها را با کمی آب مخلوط کنید. سپس این خمیر بادام و شیر را روی صورت خود قرار داده و بعد از آن که خشک شد، این ماسک را از روی صورت بشویید. این ماسک باعث می شود که پوست به سرعت درخشان شده و لایه برداری نیز می کند.
مزایا استفاده از این ماسک های درخشان کننده پوست
استفاده از این ماسک ها علاوه بر شفافیت و درخشندگی پوست باعث جوان تر به نظر رسیدن افراد نیز می شود.
ماسک هایی که برای پوست های خشک و پوست های چرب معرفی شد، به پوست های خشک آبرسانی کرده و چربی اضافی پوست های چرب را نیز از بین می برد.
همچنین اگر روی پوست خود لکه های تیره داشته باشید می توانید با استفاده از این ماسک به مرور زمان آن ها را از بین برده و پست را نیز روشن کنید.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سه شنبه 20 مرداد 1394 - 10:26:06
امتحانش ضرر نداره
جالب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: