دوشنبه 19 مرداد 1394 - 15:19:08

مزایا و معایب کراتینه کردن موها

 

کراتینه کردن موها

 



همه خانم ها بعد از کراتینه کردن موهایشان حس می کنند که موهایشان مانند تبلیغات تلویزیونی شده است و این موضوع اعتماد به نفس آن ها را بالا برده و همیشه میخواهند که به جای موهای فر خود موهایی صاف داشته باشند.
کسانی که از موهای فر خود خسته شده اند و هر بار ساعت ها وقت می گذارند تا موهای خود را صاف کنند، گاها به دنبال روش هایی برای صاف کردن دائمی تر موهای خود هستند که در این زمینه صاف کردن به شیوه کراتینه تا به حال با موفقیت زیادی روبرو بوده است.
کراتینه کردن چیست؟
کراتین یک پروتئین کاملاطبیعی در موهاست که در ناخن ها و در دندان ها نیز وجود دارد. کراتین موجود در موها به آن ها کمک می کند تا صافو سالم باقی بمانند. با بالا رفتن سن و یا داشتن یک رژیم نامناسب میزان کراتین موجود در موها نیز کاهش یافته و موها خشک و وز شده و در هم گره می خورند.
در این صورت برای صاف مردن موها و داشتن موهایی لازم کافیست تا این ماده شیمیایی را به موها بازگردانید. درمان بر این اساس را درمان برزیلی می گویند.
کراتینه کردن موها چیست؟
• کراتینه کردن موها پروسه ایست که در آن به طور مصنوعی کراتین را روی موها می زنند تا براق شده و وز نکند.
• تاثیر این روش صاف کردن معمولا به مدت 2 ماه باقی می ماند.
• کل  زمان انجام آن نیز چیزی در حدود 2 ساعت است.
این روش یک معجزه در صاف کردن موهاست زیرا به سرعت موها را صاف و بدون وز می کند. به دلیل همین بی دردسر بودن، این روش بین خانم ها محبوب بوده و نتایج آن سریع بدست آمده و ماندگار است.

 

 

مزایا و معایب کراتینه کردن موها

 

 


مزایا:
1. این روش صاف کردن مو به موها آسیب نرسانده و بعد از تحقیقات کافی در مورد آن قابل انجام است.
2. این روش موها را در زمان کمی بسیار بسیار نرم و صاف می کند.
3. این روش موها را براق می کند و موهای براق باعث به وجود آمدن ظاهر زیبایی در افراد شده و اعتماد به نفس را نیز بالا می برد. با این روش دیگر نیازی به کار طاقت فرسای صاف کردن هر روزه موها نیست.
4. کراتینه کردن برای همه نوع مویی با هر جنسی امکان پذیر است.
5. گفته می شود که کراتینه کردن مو هیچ عوارض جانبی ندارد.
6. کراتینه کردن مو هم برای آقایان و هم خانم ها امکان پذیر است.
7. با کراتینه کردن موها دیگر نیازی به استفاده از محصولاتی چون موس و اسپری مو نیست. این روش کراتین از بین رفته موها را تامین کرده و نتایج خوبی می دهد.
8. کراتینه کردن از اثرات مخرب آلودگی و خورشید روی موها جلوگیری کرده و موهای آسیب دیده را نیز ترمیم می کند. در هفته اول بعد از کراتینه کردن ممکن است موها به دلیل وجود کراتین بیش از اندازه روی خود کمی کدر به نظر برسند اما نگران نباشید زیرا نتیجه نهایی همان موهای صاف و براق است که می خواهید
9.  اگر موهای خود را کراتینه کنید همه از شما تعریف کرده و می خواهند از شما تقلید کنند.
تنها دقت کنید که اگر از دسته افرادی که هر روز موهایشان را صاف می کرده اند نیستید، پس احتمالا بیشتر از شما تعریف کرده و شما به این تعریف  ها عادت خواهید کرد که چیز خوبی نیست.

 


معایب:
1. کراتینه کردن موها یک روش گران است. پس قبل از این که بخواهید موهای خود را کراتینه کنید تمام گزینه های دیگر را هم بررسی کنید.
2. خانم های باردار نباید موهای خود را کراتینه کنند. زیرا در طی انجام این روش ممکن است گازهایی تولید شود که تنفس آن برای خانم های باردار مناسب نباشد. در کل می توان گفت خانم های باردار باید از به کار بردن هرگونه ماده شیمیایی روی موهای خود جلوگیری کنند زیرا این مواد حاوی فرمالدهاید هستند.
3. پس از کراتینه کردن موها باید از شامپوهایی که سدیم کلرید ندارند برای شستشو و مراقبت از موها استفاده شود و مراقبت از موها زمان بیشتری نسبت به مراقبت از موهای رنگ شده لازم دارد.
4. برای نتیجه بهتر باید به آرایشگری مراجعه کنید که تبحر داشته باشد که این خود به هزینه کراتینه کردن مو می افزاید.
5. موهایی که مواد شیمیایی روی آن ها به کار رود زودتر شکسته و آسب می بینند. در این روش هم این موضوع وجود دارد. پس باید همان طور که از موهای رنگ شده مراقبت می شود از موهای کراتینه شده نیز مراقبت شود.
6. برخی افراد ممکن است به محصولات شیمیایی حساسیت داشته باشند، بنابراین باید به آرایشگاه های معتبری مراجعه کنند که از محصولات با کیفیت بالا استفاده می کنند. همچنین قبل از کراتینه کردن کامل موهایتان ابتدا قسمتی از آن را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که هیچ گونه خارش، جوش و یا حساسیتی ندارید.
نکاتی در مورد کراتینه کردن موها
• هنگام کراتینه کردن موها باید از آلودن چشم و پوست خود با مواد آن جلوگیری کنید.
• به طور پیوسته از محصولات شیمیایی استفاده نکنید. به طور مثال پس از انجام این روش به مدت 6 تا 8 ماه به موهای خود استراحت داده و از هیچ ماده شیمیایی روی آن ها استفاده نکنید. زیرا اگر به طور پیوسته از این محصولات شیمیایی استفاده کنید اثرات جبران ناپذیری به موهای شما وارد شده و به شدت آسیب می بینند.

جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژلب مجاز می‌باشد.
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
آخرین ماه سال
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (2)

من کراتینه احیاء کردم خیلی راضیم
سه شنبه 20 مرداد 1394 - 10:12:56
ممنون ازتون
خیلی خوب بود
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: