یکشنبه 08 فروردین 1400 - 12:09:07

آموزش انجام آرایش لایت به صورت قدم به قدم و حرفه‌ای!

آموزش قدم به قدم میکاپ لایت

آموزش آرایش لایت صورت

 

چگونه می‌توان به کمک آرایش لایت، چهره‌ای طبیعی و جذاب ایجاد کرد؟

   اگر به تازگی تصمیم گرفته‌اید که آرایش‌کردن صورت را تجربه کنید و ظاهری لطیف‌تر و زیباتری را برای خود ایجاد کنید، انجام آرایش لایت می‌تواند بهترین گزینه برای شما در داشتن چهره‌ای جذاب و خارق‌العاده باشد. حتی اگر تا به حال این کار انجام نداده باشید، اصلا جای نگرانی نخواهد بود چراکه باید اذعان داشت، انجام مراحل آرایش لایت بسیار ساده می‌باشد. تنها کافی ‌است تا با مراحل آن آشنا شده و با فراگیری این مراحل، ظاهری زیبا برای خود رقم بزنید.

 

آشنایی با مراحل آرایش لایت

·        اعمال آرایش روی صورت:

1.     صورت را از هرگونه مواد آرایشی قبلی پاک کنید:

   در قدم اول برای انجام آرایش لایت، باید مقداری از مواد پاک‌کننده آرایشی و یا آب را روی پنبه ریخته و روی صورت بمالید تا مواد آرایشی که از قبل روی صورت باقی مانده است، پاک شوند. برای پاک‌کردن مواد آرایشی بهتر است پنبه را به‌صورت دوار روی صورت خود بمالید. قبل از شروع کار، مطابق با نوع پوست خود، محصول پاک‌کننده آرایشی مناسبی را برگزینید. سعی شود فرایند پاک‌‌سازی و مرطوب‌سازی پوست، دو بار در روز صورت گیرد. اگر جوش‌های سرسیاه و لکه‌‌هایی روی پوست خود دارید، بهتر است در قدم اول، لایه‌بردای پوست صورت گیرد.

 

پاک‌کردن آرایش صورت

2.     مرطوب‌سازی پوست انجام شود:

   مقداری کمی از لوسیون بدون روغن و بویی را روی صورت به آرامی بمالید. لوسیون‌های معطر موجب تحریک پوست صورت و به وجود آمدن جوش‌های پوستی و تشدید آکنه و حساسیت‌های پوستی خواهند شد. برای داشتن ظاهری بهتر و طبیعی‌تر، به جای زیرسازی آرایش صورت، از کرم مرطوب‌کننده‌های رنگی استفاده کنید. این مرطوب‌کننده‌های رنگی در کنار یک‌دست و یکنواخت‌کردن رنگ پوست و آب‌رسانی به آن، حاوی ضد آفتاب‌های با SPF (میزان محافظت در برابر خورشید) مناسب نیز هستند که از پوست در برابر نور آفتاب محافظت می‌کند. استفاده از این مرطوب‌کننده برای خانم‌های با پوستی روشن بسیار پیشنهاد می‌شود.

 

مرطوب‌سازی پوست

3.     از کانسیلر برای پوشاندن هرگونه لک و عیوب موجود اطراف چشم استفاده کنید:

   استفاده از کانسیلر قبل از زیرسازی آرایش، از نکات مهم در انجام آرایش لایت بوده و باعث بالا بردن ماندگاری زیرسازی خواهد شد. اطمینان حاصل کنید که رنگ آن مطابق با رنگ پوستتان باشد. دقت شود، اعمال کانسیلر باید دقیقا روی عیوب و لک‌های موجود روی پوست (نه اطراف آن) صورت گیرد. این کار باعث پوشش بیشتر و بهتر عیوب صورت خواهد شد. نکته‌ای که باید بسیار مورد توجه قرار گیرد آن‌است که نباید از کانسیلر به مقدار زیاد استفاده کرد؛ تنها به مقداری که بتوان لک‌ها را پوشاند.

4.     پودر آرایشی را روی پوست صورت چرب‌شده خود به منظور زیرسازی آرایش اعمال کنید:

   قبل از اعمال، از درست و مناسب‌بودن رنگ زیرسازی مورد‌استفاده خود اطمینان حاصل کنید. برای این‌ کار به زیر نور رفته و رنگ آن را با رنگ پوست خود مقایسه کنید. در صورت مطابق بودن، آن را برگزینید. حال مقداری از آن را روی صورت خود اعمال کرده و در زوایای مختلف بمالید.

ü     برای این کار می‌توانید از انگشتان و یا اسفنج استفاده کرده و به صورت یکنواخت در سراسر صورت پخش کنید. این کار را تا زمان یک دست شدن رنگ صورت خود ادامه دهید. دقت شود، انجام این کار باید تا زیر فک ادامه یابد. در غیر این صورت، در لبه صورت خود خط واضحی از زیرسازی انجام گرفته مشخص خواهد بود و به نظر خواهد رسید که گویی ماسکی را روی صورت خود قرار داده‌اید.

ü     لازم نیست زیرسازی آرایش را روی کل صورت خود انجام دهید؛ تنها در نقاطی از صورت که عیوب موجود است، صورت گیرد و یکنواخت‌سازی را تنها در این نقاط انجام دهید.

ü     اگر زیر چشمتان کبودی و یا عیبی موجود است، در سه نقطه به صورت خطی، پودر آرایشی را اعمال کنید و حال با انگشت خود آن نقاط را پخش کنید.

5.     از پودر برنزه‌کننده استفاده کنید:

   برخی افراد منتظر می‌مانند تا پس از آرایش چشمان خود، پودر برنزه‌کننده یا رژگونه را روی صورت اعمال کنند. استفاده از پودر برنزه‌کننده، روشی عالی جهت درخشان‌سازی پوست خواهد بود. مقداری کمی از پودر برنزه‌کننده را روی صورت خود (یا در امتداد استخوان‌ گونه و منطقه T شکل صورت برای ایجاد ظاهری طبیعی) اعمال کنید. این موضوع را باید در نظر داشت که در صورت استفاده نادرست از این پودر در افرادی با پوست رنگ پریده، منجر به ایجاد ظاهری نامناسب خواهد شد. سعی کنید مقداری از این پودر را در خانه و قبل از بیرون رفتن، امتحان کرده تا ببینید که آیا مناسب رنگ پوست شما خواهد بود یا خیر. اگر که از نتیجه کار راضی نبودید، این مرحله را کنار بگذارید.

 

منطقه T شکل صورت

6.     از رژگونه در قدم آخر استفاده کنید:

   در صورتی که از نتیجه حاصل از استفاده پودر برنزه‌کننده راضی نبودید، می‌توانید از رژگونه به‌جای آن بهره ببرید. کرم‌های رژگونه معمولا بهتر از نوع پودر‌ی آن عمل می‌کنند؛ چراکه ماندگاری بالایی داشته و ظاهر مناسب‌تری را ایجاد می‌کنند. کرم رژگونه شامپاینی گزینه خوبی برای استفاده خواهد بود. مقداری از آن را به کمک انگشت خود روی استخوان گونه بمالید. دقت کنید تنها بین رژگونه و پودر برنزه‌کننده یکی را برگزینید.

·        انجام آرایش خط چشم:

1.     با استفاده از مداد چشم سرمه قهوه‌ای، سیاه و یا خاکستری، روی مژه‌های بالایی خود خط بکشید:

   برخی از بانوان ترجیح می‌دهند از خط چشم در هنگام انجام آرایش لایت، استفاده نکنند چراکه معتقد‌ند که نسبت به حالت استفاده از ریمل، چهره از حالت طبیعی خود خارج می‌شود؛ اما بسیاری از متخصصان زیبایی استفاده از خط چشم ژله‌ای را پیشنهاد می‌کنند. خط چشم‌های مدادی نسبت به حالت مایع و ژله‌ای چهره را بیشتر از حالت طبیعی خارج می‌کنند اما با حالت ژله‌ای امکان یکنواخت‌سازی راحت‌تر خواهد بود. برای این‌ کار روی دو سوم از مژه بالایی و یک سوم از مژه پایینی خود خط بکشید. به کمک گوش‌ پاک‌کن، خط کشیده شده را پخش و لکه‌دار کنید.

 

اعمال خط چشم

2.     از خط چشم سفید برای بزرگ‌تر جلوه‌دادن چشم‌های خود استفاده کنید:

   از خط چشم سفید یا سایه چشم سفید در گوشه داخلی چشم خود برای بزرگ‌تر جلوه‌دادن آن استفاده کنید. برخی از افراد نیز تمایل دارند تا مقداری از خط چشم یا سایه چشم را در زیر خط ابرو خود استفاده کنند تا موجب درخشان‌تر و بزرگ‌تر شدن چشمان شود.

3.     استفاده از سایه چشم را در دستور کار قرار دهید:

   سعی کنید از دو نوع سایه چشم برای ایجاد ظاهری حرفه‌ای‌تر استفاده کنید. رنگ انتخاب‌شده (طلایی، قهوه‌ای و یا نقره‌ای )، متناسب با رنگ پوست خود باشد. مقداری سایه به رنگ خنثی روی پلک‌ خود و حد فاصل بالای پلک و خط ابروی خود اعمال کنید و خط نازک تیره روشنی را در بالای پلک خود و به سمت بیرون حد فاصل بالای پلک و خط ابروی خود، اعمال کنید. برای بهتر شدن آرایش لایت خود، یکنواخت‌سازی رنگ‌های اعمالی فراموش نگردد.

4.     مژه‌های خود را فر کرده و سپس از ریمل استفاده کنید:

   فر کردن مژه‌‌‌ها در جذاب تر کردن چهره شما بسیار موثر است. اگر می‌خواهید مژ‌هایتان، از برجسته‌ترین نقاط آرایش لایت شما محسوب شوند، از ریمل استفاده کنید. پس از اعمال ریمل، از استفاده از قلم‌مو‌های ابرو و ... خودداری بفرمایید.

·        انجام آرایش لب‌ها:

1.     از رژ لب نوود استفاده کنید:

   از استفاده از رژ‌لب‌ گچی رنگ و نیز براق‌کننده‌های درخشان، اجتناب بفرمایید. رژلب‌های مایع معمولا بهترین گزینه برای انتخاب هستند چراکه در طبیعی جلوه دادن چهره موثر بوده و ماندگاری بالایی دارند. از رنگی استفاده کنید که متناسب با رنگ لب خودتان باشد.

 

استفاده از رژلب نوود

2.     مقداری از رژگونه براق خود را تنها به قسمت میانی لب‌های خود بمالید:

سعی کنید این مرحله را ابتدا در خانه و قبل از بیرون رفتن امتحان کنید چراکه برخی از افراد انجام این کار را دوست نداشته و نامناسب می‌دانند. سعی کنید آنچه را که برای خود مناسب می‌دانید، انجام دهید.

از ظاهر درخشان و تازه و جذاب خود لذت ببرید


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
پنجمین ماه سال را وارد کنید.
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: