دوشنبه 06 آذر 1402 - 14:32:12

هاشور ابرو بهتر است یا تاتو به روش قدیمی؟

 

مراحل هاشور ابرو
میکروپیگمنتیشن ابرو چیست؟


 

 

 

بسیاری بر این باورند که هاشور ابرو همان تاتو ایمن یا میکروپیگمنتیشن است. در حالیکه هاشور یکی از روش های اجرای طراحی دائم صورت است. میکروپیگمنتیشن با روش ها و تکنیک های مختلفی ایجاد می شود، از جمله تکنیک سایه ابرو، تکنیک نقطه ای، ماژیکی کردن ابرو و یا انواع تکنیک های هاشور ابرو. بین تکنیک های تاتو، هاشور ابرو از طرفداران بیشتری برخوردار است زیرا در این تکنیک شکل هر تار مو ترسیم می شود و با ایجاد خطای دید، قسمت های خالی ابروی فرد، پرتر به نظر میرسد. در حالیکه در روش های تاتو پوینتی یا نقطه ای با پر کردن پوست زیر ابرو از طریق نقطه های کوچک ابرو را پرتر نشان میدهد.
در گذشته خانم‌ هایی که ابروهای کم پشت داشتند، بیشتر طرفدار تاتو بودند. امروزه با معرفی میکروپیگمنتیشن یا هاشورابرو نیمه دائم، دختران جوان نیز برای پرتر کردن ابروهای خود از روش هاشور ابرو دائم استفاده می کنند. 

 

 

 

هاشور ابرو مویی

 


 تاریخچه میکروپیگمنتیشن

میکروپیگمنتیشن همان تزریق رنگ دانه های طبیعی به سطحی ترین لایه های درم پوست بدون خونریزی است که طی مراحل اکسید شدن به رنگدانه طبیعی در می آید. میکروپیگمنتیشن برای زیبا سازی یا رفع عیوب پوست کاربرد دارد و چنین عملیات باستانی آسیایی، امروزه مورد علاقه کل دنیا است. علاقه ای که منجر به تولد آرایش دائم شد، میکروپیگمنتیشن با به کارگیری سیستم های ایمنی رو به گسترش است. در گذشته کشوری چون ژاپن، تنها خالکوبی را روی بدن افراد خلافکار انجام می داد.

 مزایای هاشور ابرو

یکی از کاربردهای میکروپیگمنتیشن یا هاشور ابرو در حوزه زیبایی آرایش دائم ابرو، هاشور ابرو، سایه های مخملی و پرپشت کردن ابرو است. حال به نظر شما هاشور ابرو بهتر است یا تاتو به روش قدیمی؟

 هاشور ابروی قدیم با جدید چه تفاوتی دارد؟

در دستگاههای سنتی به علت غیر ایمن بودن دستگاهها تزریق رنگ در سطح زیرین درمیس صورت می گرفت در نتیجه مشتری با درد و خونریزی بسیار زیادی مواجه بود، مشکل دیگر سختی کار برای کاربر تاتو بود که به علت درد زیاد و پس زدن خون از سطح پوست مشتری پایین آمدن دقت کار و رنگ نگرفتن و حتی تغییر رنگ را به همراه داشت.


 هاشور ابرو به روش جدید چه مزایایی دارد؟


هاشور ابروی جدید، هم به لحاظ اجرا و هم از نظر امکانات و وسایل به کار گرفته شده، تفاوت بسیاری با هاشور ابرو به روش سنتی دارد. به عنوان مثال: در گذشته تاتو بسیار ساده انجام می شد و از ابتدایی ترین ابزارها برای زیبایی چهره و یا بدن استفاده می کردند، ابزارهایی چون: چوب، استخوان، دندان حیوانات، خار و تیغ ماهی و غیره ... امّا در کشورهایی مثل ژاپن و مالزی، سوزن های کوتاهی بود که برای رنگدهی، بومیان آن منطقه از آن استفاده می نمودند و یا شانه های سوزن مانند بلندی وجود داشت که با کشیده شدن روی پوست می توانست، رنگ را وارد پوست نماید. همچنین کشورهایی مثل، نیوزیلند و مالزی از استخوان و صدف و در برمه از ابزار مسی شبیه مداد برای رنگ دادن به پوست استفاده می کردند.
اولین قومی که برای تاتو از پختن پوست با یک رشته دود اندود استفاده کرد، اسکیموها بودند که اصطلاحا به آن زخم زینتی می گفتند و ماندگاری این روش بسیار بود. وقتی اروپاییان سوزن هایی را به آسیا آوردند، طراحی هایی که انجام می شد، تصویرسازی دقیق تری داشت، یکی از قدیمی ترین تاتوهای یافته شده، مومیایی به نام اوتزی بود که در کوههای آلپ اتریش کشف شد.

 

مزایای هاشور ابرو

 

 

 اولین دستگاه هاشور چه زمانی اختراع شد؟

اولین وسایل و رنگهای آرایش دائم در سال 1970 به وجود آمد و اولین ترقی در فنون و دستگاهها در این رشته از سال 1990 بود. از تاتو جهت تشریفات سنتی، مراسم، زیبایی صورت و بدن، تشابه گروهی و فرقه ای یا پزشکی استفاده می کردند؛ ولی امروزه بیشتر جنبه های زینتی و پزشکی آن در نظر گرفته می شود و با دستگاههای ایمن دارای مجوز بهداشت جهانی (CE اروپا و FDA آمریکا) در حال اجرا می باشد.


 آیا میزان ماندگاری هاشور ابرو روی پوست خشک و چرب یکسان است؟

کارشناسان و پیگمنترهای ابرو معتقدند، هاشور ابرو روی هر پوست ماندگاری مخصوص به خود را دارد و پوست چرب نسبت به پوست خشک ماندگار کمتری خواهد داشت:


 ماندگاری هاشور ابرو روی پوست های چرب


زمانی که برای اینگونه افراد رنگ دانه می دهیم، زودتر رنگ را از دست می دهند و یا رنگ به طور کلی، طی زمان 3 الی 7 روز از سطح پوست آن ها پاک می شود و این واکنش به علت اسیدی بودن، طبیعی پوست این افراد است. در نتیجه این حالت پوست را باید قبل از انجام کار خنثی کرد تا طی 72 ساعت برای رنگ پذیری تاتو، بستر پوست آماده باشد.


 ماندگاری هاشور ابرو روی پوست خشک

زمانی که رنگ داخل پوست این افراد قرار می گیرد، ترک خورده و ریزش سکه ای می دهد. در نتیجه قبل از شروع کار، آماده سازی مناسب جهت این پوست ها که همان پاکسازی برای پوست خشک است، مناسب می باشد.


 میزان ماندگاری رنگ هاشور ابرو


همیشه این سوال وجود داشته که هاشور ابرو یا آرایش دائمی تا چند سال ماندگار است؟ باید بگوییم که هیچ وقت نمیتوان زمان دقیقی برای آن گفت و تاریخ انقضاء دقیقی وجود ندارد. امّا تجریبات نشان داده هاشور ابرو، بین یک تا نهایت پنج سال ماندگار است. عمق کاشت رنگ – نور آفتاب- شرایط فیزیکی بدن و ... تماماً بر ماندگاری تأثیرگذار است. اصولاً هرچه رنگ تیره تر باشد، ماندگاری بیشتری خواهد داشت. ولی امکان نیز وجود دارد که استفاده از رنگ تیره ظاهر طبیعی فرد را از بین ببرد. همچنین رنگ های بهداشتی که فاقد سرب هستند و یا کم سرب می باشد، ماندگاری کمی دارند. پس آرایشگر باید از چندین بار عمل میکروپیگمنتیشن، جهت ماندگاری رنگ استفاده نماید.

 

 

تاتوی ابرو

 

 

 قبل از هاشور ابرو چه مراقبت هایی را باید انجام داد؟


• عدم مصرف مشتقات کافئینی
• قرار نگرفتن در مقابل اشعه UV
• انجام ندادن لایه برداری و میکرودرم
• پرهیز از داروهای تحریکی پوست
• استفاده از داروی مناسب جهت پیشگیری از ایجاد تب خال (آسیکلوویر)


 بعد از هاشور ابرو چه مراقبت هایی را باید انجام داد؟


• استفاده از کرم یا پماد ویتامین A و بتامتازون پس از کار
پوست چرب روزی یک بار
پوست خشک روزی سه بار
پوست نرمال روزی دو بار
در صورت داشتن التهاب یا درد از بتامتازون روزی یک بار استفاده شود.
• پرهیز از رفتن به استخر و سونا
• قرار نگرفتن در مقابل نور شدید آفتاب
• انجام ندادن درمانهای پوستی
• پرهیز از مصرف لوازم آرایشی: کرم پودر، پنکیک، ریمل و 
 رژلب  تا خوب شدن محل زخم تا هفت روز
• پرهیز از خاراندن و یا کندن پوسته های ایجاد شده بعد از کار
نکته: رعایت نکردن تمامی این موارد دوام هاشور ابرو را کاهش می دهد.


 هاشور ابرو در چند جلسه صورت می گیرد؟

اغلب تصور می کنند که هاشور ابرو را می توان در یک جلسه انجام داد، امّا انجام هاشور ابرو در یک جلسه کیفیت را پایین می آورد و نتایج خوبی به جا نمی گذارد. حداقل زمان بین دو جلسه 14 روز و حداکثر30 روز می باشد. با توجه به اینکه پوست افراد، دارای تنوع زیاد می باشد، امکان تکرار جلسات در هر شخص متفاوت می باشد.


 عوارض هاشور ابرو

تورم و التهاب و قرمزی

خانم ها اغلب انتظار دارند، بعد از هاشور ابرو زیباتر شوند، امّا با توجه به چرخه زیستی و وضعیت عمومی هر شخص، واکنش های متفاوتی در بدن صورت میگیرد. بنابراین بهتر است بدانید که احتمال تورم و قرمزی ممکن است وجود داشته باشد تا بتواند برای کار و برنامه های خصوصی خود برنامه ریزی نماید. هاشور ابرو عموماً با سرخی پوست و تورم همراه است.

نکته: پس از هاشور ابرو بسیاری از افراد از تیره شدن رنگ آرایش دائم و چند روز بعد، بخاطر بی رنگ شدن آن ناراحت می شوند.


درست بعد از هاشور ابرو یک دوره اکسیده شدن در رنگ اتفاق می افتد. در این حالت، یک سری رنگ دانه های محافظ و آب میان بافتی بعد از اتمام کار روی سطح پوست به وجود می آید که کار آن ها حفاظت از پوست خراش دیده است. در این زمان رنگ دانه ها در غلیظ ترین حالت خود دیده می شوند و بعد از آنکه زخم بهبود پیدا کرد یعنی هفت روز بعد، زخم ها به حالت پوسته های خشک شده پدیدار می شوند که ابروها را کم رنگ می کنند. طی 7 روز ریزش پوسته صورت می گیرد و از روز 14 به بعد رنگ، اصلی روی سطح پوست پدیدار می شود.


 مراحل اکسیده شدن رنگ ابرو 


 مرحله اول: ابروی پر رنگ، تا 7 روز باقیست.

مرحله دوم: ابروی کم رنگ شده، تا 14 روز در این حالت می ماند.   

مرحله سوم: رنگ طبیعی ابرو که در طول 30 روز پدید می آید.                                                   

 

 موارد منع مصرف هاشور ابرو


انجام یک مشاوره دقیق و مطمئن قبل از شروع به کار بسیار ضرورت دارد. این مشاوره از این جهت اهمیت دارد که اطمینان کامل از بابت مشتری حاصل شود که هیچ یک از شرایط منع مصرف را ندارد. موارد منع مصرف به دو دسته تقسیم می شود:

 

 موارد منع مصرف موقت

در این موارد پیگمنتر، باید هیچ کاری تا تمام دوره درمان فرد، انجام ندهد یا اگر کاری انجام می پذیرد باید به مشتری یادآوری شود که احتمال پریدگی رنگ زیاد است.

1-تب خال حاد: در این افراد به خاطر وجود زخم و پراکندگی ویروس تب خال به هیچ عنوان نباید کار انجام شود. هنگامی که کاملاً زخم ها خوب شد و هیچ اثری از آن نباشد، آنوقت پیگمنتر می تواند کار هاشور ابرو را انجام دهد. جهت جلوگیری از انتشار دوباره تب خال در این افراد 3 روز قبل از تاتو و 3 روز بعد از تاتو استفاده از قرص تب خال توصیه می شود. در صورت نداشتن سابقه قبلی تبخال بهتر است، این دسته از افراد هم از قانون مصرف تبخال پیروی کنند. همچنین استفاده از پماد تبخال بعد از تاتو 3 روز ، روزی 1 بار نباید فراموش شود. 


2- ورم ملتحمه


3- ضعف سیستم ایمنی بدن


4- قاعدگی: هاشور ابرو در دوران قاعدگی به خاطر تغییرات هورمونی بدن و بالا بودن حرارت بدن رنگ پذیری در این افراد پایین می آید و صد در صد به تناژ رنگ قرمز در این افراد زیاد خواهد بود. دوره سیکل ماهانه در افراد متفاوت می باشد، بعضی از خانم ها دارای دوران سیکل قاعدگی 3 روزه و برخی 5 روزه و برخی 7 و برخی 10 روزه می باشند. باید توجه شود که در تمامی این سیکل ها 3 روز قبل از شروع قاعدگی و 3 روز بعد از دوره قاعدگی انجام میکروپیگمنتیشن یا هاشور ابرو مناسب نمی باشد.


5- دوران بارداری: هاشور ابرو در دوران بارداری تنها در هفته آخر بارداری یا بعد از زایمان صورت می پذیرد. در این عمل فقط از مواد رنگی معدنی استفاده می گردد. در غیر اینصورت ممکن است، عوارض جبران ناپذیری برای جنین به همراه داشته باشد، از جمله: آلرژی شدید تنفسی و حساسیت های پوستی.


6- شیردهی: خانم های شیرده به خاطر تغییرات هورمونی رنگ پذیری بسیار کمی دارند و حتی به علت تغذیه نوزاد از شیر مادر در صورت استفاده ممکن است، مسمومیت‌هایی برایشان ایجاد شود، در این شرایط بهتر است، حتی الامکان هاشور ابرو انجام نشود و در صورت ضرورت از رنگ‌های معدنی استفاده شود.


7- درمان چین و چروک پوست: داروهایی که برای این افراد استفاده می‌شود، ممکن است باعث التهاب پوستی شوند. موادی مانند، بوتاکس که 1 ماه تا 1 ماه و نیم طول می‌کشد تا جذب شود در صورت تداخل و برخورد سوزن با پوست حساسیت و واکنش منفی نشان می دهد. پس تا پایان دوره درمان برای این افراد نباید هاشور ابرو انجام داد.

زمان مناسب: دو ماه بعد از تزریق


8- لیفتینگ پوست


9- شیمی درمانی یا رادیوتراپی


10- عفونت باکتریایی


11- آفتاب سوختگی: توسط اشعه آفتاب یا دستگاه سولاریوم


12- مبتلا بودن شخص به یک بیماری ویروسی و داشتن تب بالا


13- داشتن زخم و التهابات پوستی


 موارد منع مصرف دائم:


1-ایدز یا +HIV


2- هپاتیت


3-هموفیلی حاد یا کم خونی پیشرفته


4- بیماریهای مزمن (مانند بیماریهای روحی و روانی)


5- ناراحتی  قلبی،  فشار خون شدید: این افراد به دلیل مصرف داروهای خاص خود، دارای خون رقیق بوده و بافت های آن ها نسبت به افراد سالم دیرتر درمان می شود. استفاده از بی حسی و لیدوکائین برای این افراد می تواند خطرناک باشد.


6- داشتن بیماریهای پوستی در ناحیه مورد درمان مانند: ملانوم، زگیل، خال های گوشتی


7- پسوریازیس: که یک بیماری شایع پوستی همراه با خارش و پلاک های قرمز است.


8- ویتیلیگو یا برص، لک و پیس: قسمتی از رنگ دانه های پوست بدن از بین رفته و لکه های سفید ایجاد می شود. این مورد در افراد با پوست تیره بیشتر دیده می شود. نواحی که بیشتر می توان این لک و پیس را دید، عبارتند از: آرنج، دست، پا و آلت تناسلی

 

 

  قیمت هاشور ابرو

قیمت هاشور ابرو بسته به جنس مواد و ابزاری که بکار می رود، متفاوت می باشد.

سالن زیبایی منیر هنرمند در سعادت آباد غرب تهران

 

جهت شرکت در کلاس های آموزشی یا بهره مندی از خدمات بهترین مرکز میکروپیگمنتیشن غرب تهران با مدیریت سرکار خانم سمیه عبدالهی بهترین مدرس آرایش دائم تهران می توانید با شماره تلفن زیر تماس حاصل نمایید.

 

 

جهت انجام مشاوره خدمات و آموزش از طریق شماره های زیر در ارتباط باشید👇👇

برای دیدن نمونه کارهای بیشتر خانم مریم صدوق مدیریت سالن زیبایی مریم در پیروزی شرق تهران به پیج اینستاگرام مراجعه کنید

 

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: