چهارشنبه 05 اسفند 1394 - 00:30:41

تکنیکهای رنگ مو

رنگ کردن مو

5 تکنیک برای دستیابی به رنگ مو دلخواه

رنگ مو از خانم شادی همایونی


گاهی اوقات در رنگ کردن مو اشتباهاتی پدید آمده و به جای رنگ موی دلخواه، رنگ مویی کاملا متفاوت و گاها خلاف انتظار به دست می آید. به طور مثال یک رنگ مو قهوه ای به قرمز، یا رنگ تیره به سبز یا لجنی تبدیل می شود. برای این که چنین فاجعه ای پیش نیامده و همیشه بتوان رنگ موی دلخواه خود را به دست آورد در این مقاله نکاتی کاربردی ارائه شده  است.

1. در صورت نیاز برای هر قسمت از مو رنگ مو جداگانه ای درست کنید.

این حقیقت که همه قسمت های مو رنگ موهای یکسانی را نمی پذیرند، اجتناب ناپذیر است. پس اگر می خواهید رنگ مویی یکدست و مناسب به دست آورید برای ریشه ها، وسط مو و انتهای آن ها رنگ مو جداگانه ای درست کنید. در غیر این صورت ممکن است ساقه و یا انتهای موها کمرنگ تر از ریشه ها شده و مشتری شما ناراضی به منزل برود.

2. نیاز به تنها کمی رنگ مو

حتی یک رنگ موی گران قیمت و تضمین شده اگر به درستی روی موها قرار نگیرد خاصیت خود را از دست داده و آن طور که باید روی موها رنگ نمی گیرد. برای همین متخصصین توصیه می کنند که به جای شانه کردن رنگ مو بر روی موها آن ها را مستقیما روی موها قرار دهید. البته این به این معنی نیست که از فرچه مخصوص رنگ موی خود استفاده نکنید، بلکه فرچه خود را کمی در رنگ مویتان فرو برده و سپس به جای آن که با فرچه موها را شانه کرده و حرکات بالا و پایینی انجام دهید فرچه خود را به آرامی و با ضربات آهسته روی موها بزنید. این کار را تا جایی ادامه دهید که همه قسمت های مو رنگ بگیرد. شانه کردن رنگ مو را از روی موها از بین برده و باعث می شود که موهای سفید و یا خاکستری خوب رنگ نگیرند.

 

رنگ مو از خانم شادی همایونی

 

3. هر قسمت از مو را به خوبی بررسی کنید.

اگر رنگ مو به دقت زده نشود و یا بیش از اندازه روی سر بماند ممکن است موها بیش از اندازه روشن شده و یا رنگ مویی که مد نظر دارید به دست نیاید. پس قبل از شستن رنگ  مو و یا مش موها آن ها را بلند کرده و هر قسمت را به خوبی بررسی کنید. توجه داشته باشید که وقتی که موها را بلند می کنید باید 75% آن ها روشن شده و رنگ گرفته باشند.

4. مواظب موهای ضخیم باشید.

برخی از خانم ها موهای ضخیم و پرپشتی دارند که رنگ کردن آن ها نیاز به دقت و تمرکز بیشتری دارد. پس هنگامی که می خواهید موها را مش و یا قسمتی از آن ها را رنگ کنید دسته کوچکی را در دست گرفته و دقت داشته باشید که بتوان از لابلای موها دید کافی به سمت دیگر آن ها داشت. این کار باعث می شود که دسته بندی موها به درستی انجام شده و رنگ موی دلخواه به سادگی به دست آید.

5. برگشت به رنگ اصلی

هر متخصص رنگ مو ممکن است  در حین کاربا فردی که موهای روشنی داشته و می خواهد موهای خود را به رنگ اصلی  برگرداند، مواجه شده باشد این حالت ممکن است کمی دشوار بوده و نتیجه کار به تیرگی موهای اصلی و به زیبایی آن ها در نیاید. به همین دلیل باید به موها دقت کرده و رنگ موی اصلی که از روی موها شسته شده و از بین رفته باید با استفاده از رنگ های نارنجی و قرمز به دست آید. سپس رنگ موی قهوه ای و یا تیره دیگری را روی موها قرار داده و موها را بشویید.
برای این که از برگشت موها به رنگ اصلی اطمینان یابید می توانید تکه ای از موها را شسته و در صورت نتیجه دلخواه بقیه موها را نیز بشویید.

 

 

 

برای مشاهده فیلم آموزش پاک کردن مو مشکی  اینجا کلیک کنید.

 

فیلم آموزش رنگ مو


جمع آوری و ترجمه شده توسط رژلب دات کام
انتشار مطالب فوق تنها با ذکر مرجع به همراه لینک وب سایت رژ لب مجاز می‌باشد
لطفا به حقوق هم احترام بگذاریم


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: