یکشنبه 21 خرداد 1396 - 15:12:16

5 باور اشتباه در مورد ناخن

باورهای غلط مورد ناخن ها

اشتباهاتی در مورد ناخن 

 

 

باورهای اشتباه در مورد ناخن

متاسفانه به دلیل عدم آگاهی در مورد برخی موضوعات و یا نداشتن اطلاعات کافی، باورهای غلطی در مورد مسائل مختلف از قدیم وجود داشته است. باور اشتباه در مورد ناخن، پوست و مو که به دلیل تکرار زیاد در بین نسل های مختلف به یک باورعموم در آمده است. این باورهای غلط در بسیاری موارد دیده می شود که ناخن نیز شامل آن ها می شود. در این مقاله از سایت آرایشی رژلب، به بررسیا5 باور اشتباه در مورد ناخن پرداخته می شود.

 

اشتباهات رایج در مورد ناخن

لکه های سفید رنگ زیر ناخن نشان دهنده کمبود ویتامین و مواد مغذی در بدن است.
از گذشته این باوراشتباه در مورد ناخن وجود داشت که لکه های سفید رنگی که در زیر بستر ناخن به وجود می آیند، به دلیل کمبود ویتامین ها و نرسیدن مواد مغذی به بدن است. این در حالی است که این لکه ها در اثر ضربه دیدن بستر ناخن و یا ریشه ناخن ها در همان لحظه به وجود آمده و یا کمی بعد پدیدار می شوند.

 

لاک های اکلیلی به سختی پاک می شوند و ارزش استفاده بر روی ناخن ها را ندارند.

درست است که پاک کردن لاک های اکلیلی از روی ناخن کمی دشوار است و علت به وجود آمدن این باور نیز سخت پاک شدن این لاک هاست. ولی واقعیت این است که لاک های اکلیلی بر روی ناخن ها بسیار زیبا هستند و به همین دلیل نیز وسوسه زدن آن ها در بین همه خانم ها وجود دارد. البته اکلیل های موجود در لاک های اکلیلی سنگین تر از لاک های معمولی هستند و خاصیت چسبندگی بیشتری نسبت به بقیه لاک ها دارند ولی این خود می تواند یک مزیت باشد. زیرا هرچقدر لاک سنگین تر باشد، ماندگاری بیشتری داشته و از شکستن ناخن ها نیز جلوگیری می کند. برای پاک کردن اکلیل نیز کافی است یک پد آغشته به استون را به مدت 5 تا 10 ثانیه روی ناخن ها نگه داشته و سپس همان پد را روی ناخن ها به آرامی ماساژ دهید. دقت داشته باشید که طولانی تر نگه داشتن پد روی ناخن به معنی سهولت در پاک کردن اکلیل است.

 

پاک کردن لاک اکلیلی ناخن

رنگ لاک ناخن

 

 لامپ های LED سرطان زا هستند.
این باوراشتباه که لامپ های LED و یا UV سرطان زا هستند باعث نگرانی بسیاری از خانم هاست. این در حالی است که محققین ثابت کرده اند که لامپ های LED و UV به کار رفته در سالن های زیبایی هیچ ضرری ندارند و به اندازه ای قدرتمند نیستند که بتوانند منجر به بروز بیماری هایی مانند سرطان شوند. در واقع آن ها ثابت کرده اند که قرار دادن هر دو هفته یکبارِ ناخن دست در زیر لامپ های به کار رفته در سالن ها، برابر با 1 تا 2 دقیقه قرار گرفتن در زیر اشعه های خورشید است.

 طراحی ناخن تنها برای خانم های جوان است.
بسیاری از خانم های میانسال و گاهاً مسن از طراحی روی ناخن های خود پرهیز می کنند. زیرا بر این باورند که طراحی ناخن تنها برای دختران جوان بوده و انجام این کار برای آن ها مناسب نیست. این در حالی است که طراحی ناخن بسیار متنوع بوده و حتی یک خانم مسن می تواند از طرح های ساده تر و کلاسیک بر روی ناخن های خود استفاده کند.

لاک زدن ناخن  را از بین می برد.
از گذشته تاکنون این باور در بین همه افراد وجود داشته که لاک زدن ناخن را از بین می برد. شاید این باوراشتباه در مورد ناخن، در گذشته صحت داشت ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ترکیبات جدید به کار رفته در لاک ها حقیقت ندارد. به علاوه علت اصلی آسیب دیدن ناخن، ضربه دیدن آن هاست و رنگ های به کار رفته در لاک تاثیری در از بین بردن آن ها ندارد. تنها آسیبی که لاک زدن ممکن است به ناخن وارد کند، تیره و کدر کردن ناخن هاست که این مشکل نیز با استفاده از بیس کت در زیر لاک اصلی، به سادگی قابل پیشگیری است.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: