شنبه 06 بهمن 1397 - 18:05:07

نکاتی که در رنگ مو ترکیبی باید به آن ها توجه داشت

ترکیب رنگ مو بدون نیاز به دکلره

انتخاب رنگ مو با توجه به رنگ پوست

 

همه چیز درباره رنگ مو ترکیبی

 

عوامل بسیاری هستند که در رنگ کردن مو حائز اهمیت می باشند؛ از انتخاب رنگ مو مرغوب و توجه به رنگ پوست و نوع چهره گرفته تا فرمول ترکیب رنگ مو همگی در نتیجه مطلوب این کار نقش اساسی را بر عهده دارند. البته رنگ موی ترکیبی یکی از آن مباحث پر رمز و راز در حرفه آرایشگری است که توصیه می کنیم برای انجام آن به آرایشگر ماهری مراجعه کنید. اما اگر به هر دلیلی تمایلی به رنگ کردن موهایتان نزد آرایشگر را ندارید، در ادامه راهکارهایی برای رنگ مو ترکیبی گردآوری کرده ایم که به کارتان خواهد آمد. پس در مقاله نکاتی که در رنگ مو ترکیبی باید به آن ها توجه داشت از وب سایت رژلب همراه ما باشید.


نکات مهم درباره رنگ مو ترکیبی


در ترکیب دو یا چند رنگ مو با هم، بهتر است نکاتی را رعایت کنید تا نتیجه مورد نظرتان به دست بیاید. از جمله این نکات می توان به موارد ذیل اشاره کرد:

- هیچ گاه تیوپ های رنگ برندهای مختلف را با هم ترکیب نکنید؛ چون هر کارخانه برای رنگ موهای خود فرمول خاصی دارد و ترکیب رنگ مو از برندهای مختلف باعث می شود در پایان کار با رنگ کاملا متفاوت از آن چه در نظر داشتید، مواجه شوید.
- هیچ گاه رنگ مو با تناژهای مختلف را با هم ترکیب نکنید؛ زیرا موجب ایجاد بی نظمی می شود.
- اگر در ترکیب رنگ موی خود از بیش از دو یا سه رنگ مو استفاده کنید، رنگ مورد نظر از ثبات دلخواه برخوردار نخواهد بود.
- برای ترکیب رنگ مو بهتر است رنگ هایی که اختلاف تن و پایه آن ها زیاد نیست را انتخاب کنید به عنوان مثال، سری سرد در یک پایه مانند C8، A8 و N8 ترکیب مناسبی به حساب می آیند.


انتخاب بهترین رنگ مو متناسب با چهره


در هنگام انتخاب و ترکیب رنگ مو، سعی کنید بی گدار به آب نزنید و همواره مشخصات ظاهری چهره خود را نیز مد نظر داشته باشید.

ترکیب رنگ مو بلوند روشن

رنگ مو بلوند روشن، یکی از رنگ موهای پرطرفدار در فصل تابستان است که انجام آن به افراد دارای پوست روشن توصیه می شود. اگر پوست سفیدی دارید و قصد رنگ کردن مو به رنگ روشن را نیز دارید، به این نکته توجه داشته باشید که سایه مو بیش از حد سفید یا خاکستری نشود. دلیل این امر نیز بالاتر نشان داده شدن سن است که هیچ زیبایی را به همراه ندارد. علاوه بر این توجه داشته باشید که رنگ مو بلوند ممکن است در اثر برخورد با مواد شیمیایی موجود در استخر سبز شود که برای جلوگیری از بروز این موضوع، می توانید با استفاده از رنگ های گرم و شامپوهای شفاف کننده، مشکل را حل کنید.

ترکیب رنگ مو بلوند عسلی

اگر تمایل چندانی به رنگ مو خیلی روشن ندارید، بلوند عسلی نیز گزینه بسیار خوبی است که با عنوان بلوند تیره نیز شناخته می شود. مزیت رنگ فوق این است که با اکثر رنگ پوست ها سازگاری دارد. به خصوص افرادی که دارای پوست سرد هستند، رنگ عسلی می تواند به پوست صورت گرما ببخشد. اگر می خواهید رنگ مو عسلی شما خوب از آب در بیاید، بهتر است ابتدا موهایتان را دکلره کنید.

 

انتخاب رنگ مو متناسب با چهره

 

ترکیب رنگ مو فانتزی

اگر تمایل دارید به چهره تان کمی تنوع بدهید، انتخاب رنگ مو فانتزی یکی از بهترین گزینه ها محسوب می شود. یادتان باشد اگر پوست روشن دارید که در آن کمی قرمزی نیز وجود دارد، از انتخاب رنگ مو قرمز بپرهیزید؛ چون صورت شما را برافروخته و ملتهب نشان خواهد داد. اما اگر رنگ پوست شما سبزه است و ته مایه آن به زرد می ماند، رنگ های متمایل به قرمز زیبایی خاصی به چهره تان خواهد بخشید. فراموش نکنید که ماندگاری رنگ های فانتزی نسبت به رنگ های دائمی بسیار کمتر است؛ بنابراین باید در صورت استفاده موهای خود را کمتر بشویید.

ترکیب رنگ مو خرمایی

خانم هایی که موی طبیعی خودشان تیره است و تمایلی به روشن کردن آن ندارند، می توانند از ترکیب رنگ مو خرمایی استفاده کنند. رنگ موی خرمایی برای افراد دارای پوست سبزه و گندمگون انتخاب عالی است. حتی می توانید از این رنگ برای ایجاد هایلایت استفاده کنید؛ بدین صورت که تنها لا به لای موها زده و حالت تیره و روشن به وجود آورید. برای به دست آوردن رنگ خرمایی می توانید با توجه به رنگدانه های موی خود، یک رنگ از بین پایه های چهار، پنج و شش انتخاب کنید. اگر رنگدانه های موی خودتان قرمز است، گروه C یا M می تواند قرمزی موهایتان را بپوشاند.


نحوه ترکیب رنگ مو بدون نیاز به دکلره


تنها کمی دقت در انتخاب رنگ و اکسیدان و همچنین تطابق آن ها کافیست تا موهای خود را بدون دکلره کردن و آسیب رساندن، بلوند کنید. در صورتی که قبلا مو را لایت کرده اید، می توانید با استفاده از رنگ های اسپیشال، مو را به رنگ مورد نظر در آورید. برای ترکیب رنگ بدون استفاده از دکلره می توانید از دستورالعمل های زیر استفاده کنید:

- چنانچه شخصی قصد دارد موهای خود را بدون استفاده از دکلره 3 درجه روشن تر کند و از طرفی موهای نازکی هم داشته باشد، می تواند با استفاده از اکسیدان شماره 2 یا همان 9 درصد و ترکیب آن با رنگ دلخواه، موی خود را 3 درجه روشن تر کند.
- برای روشن شدن موهایی که تنها 1 درجه باید روشن شوند، استفاده از اکسیدان شماره 6 مناسب است و افرادی که قصد دارند 4 تا 5 درجه موهایشان را روشن کنند، اکسیدان شماره 12 برایشان مفید واقع می شود.
- هر چه مو ضخیم تر بود، می توان از اکسیدان با درصد بالاتری استفاده کرد.
- برخی برندهای معروف، رنگ موهایی به نام اسپیشال بلوند دارند که می توان بدون استفاده از پودر دکلره و اکسیدان مناسب، رنگ مو را تا 6 درجه روشن تر کرد.


نحوه ترکیب رنگ موهای پرطرفدار


در ادامه چند دستورالعمل برای رنگ کردن مو با استفاده از تکنیک رنگ مو ترکیبی را به شما آموزش خواهیم داد که برخی از آن ها با استفاده از اکسیدان و برخی دیگر بدون اکسیدان میسر می شوند.

رنگ مو عسلی روشن

رنگ موی بلوند شکلاتی و رنگ موی بلوند طلایی متوسط را به اندازه مساوی با هم ترکیب کرده و به اندازه یک بند انگشت از رنگ موی بلوند متوسط به آن اضافه می کنیم. سپس اکسیدان شش درصد را به ترکیب اضافه کنید. برای رنگ مو با این فرمول، باید موهای خود را به پایه 8 دکلره برسانید. مدت زمان مکث برای این رنگ مو ترکیبی، 30 تا 45 دقیقه است.

رنگ مو دودی روشن بدون دکلره

40 میل از رنگ مو بژ متوسط را همراه با 30 میل رنگ موی بژ روشن و 30 میل رنگ موی زیتونی شماره 7 ترکیب کرده و 20 میل دودی شماره 6 به آن اضافه می کنیم. سپس 4 سانت واریاسیون نقره ای را همراه با مقدار مساوی از اکسیدان یک درصد ترکیب کرده و می گذاریم به مدت 45 دقیقه روی موها بماند.

 

نحوه ترکیب چند رنگ مو پرطرفدار

 

رنگ مو دودی روشن با دکلره

این فرمول روی دکلره پایه 9 انجام می شود. بدین صورت که دو سوم تیوپ از رنگ موی C7 یا C6 را همراه با یک سون تیوپ واریاسیون نقره ای ترکیب کرده و مقدار مساوی با آن، اکسیدان 6 درصد و آب اضافه می کنیم.

رنگ مو شکلاتی روشن

رنگ مو دودی شماره 8 به میزان 30 میل، رنگ موی بژ روشن به میزان 30 میل، رنگ مو طبیعی شماره 8 به میزان 20 میل و رنگ مو شکلاتی روشن به میزان 20 میل را با میزان مساوی از اکسیدان و یک سانت واریاسیون نقره ای ترکیب کرده و روی پایه 8 دکلره می گذارید.

رنگ مو زیتونی روشن

نصف تیوپ از رنگ موی شماره 8.11 را به همراه همین میزان از شماره 7.2 و اکسیدان 6 درصد ترکیب کرده و روی پایه 9 دکلره مو به مدت 30 تا 40 دقیقه می گذاریم بماند.

رنگ مو نسکافه ای روشن

50 میل رنگ موی کرم کاراملی روشن، 50 میل رنگ موی بلوند شکلاتی روشن، 25 میل رنگ موی بلوند روشن را به همراه میزان مساوی از اکسیدان و 5 سانت واریاسیون نقره ای ترکیب کرده و روی پایه 8 دکلره قرار می دهیم.

رنگ مو کاراملی روشن

50 میل رنگ مو بلوند بژ، 50 میل بلوند طلایی روشن، 30 میل بلوند خاکستری پلاتینه را به همراه 5 سانت واریاسیون 000، 10 سانت واریاسیون نقره ای، 1 سانت واریاسیون دودی و اکسیدان شش درصد ترکیب کرده و روی موی پایه 10 دکلره به مدت زمان 35 تا 45 دقیقه قرار می دهیم.


نحوه استفاده از اکسیدان در رنگ مو ترکیبی


برای پایه مو 1 تا 4 بهتر است از اکسیدان 6 درصد، پایه مو 5 تا 10 از اکسیدان 9 درصد و پایه مو دکلره از اکسیدان 12 درصد استفاده کنیم.


ترکیب رنگ مو برای تیره کردن موهای دکلره شده


می توان از ترکیب دو رنگ سری گرم به طور مثال شکلاتی و طلایی شماره 3 یا 4 استفاده کرده و با اکسیدان شماره 1 ترکیب کنیم. اگر قصد دارید موها را به رنگ قهوه ای یا زیتونی تیره کنید، ابتدا از رنگ سری طبیعی و زیتونی به نسبت مساوی با اکسیدان 1 و کمی آب مخلوط کنید و روی موها بگذارید. در صورتی که قصد دارید رنگ موی قبلی خود را پاک کنید می توانید از ریموور استفاده کنید که برای انجام آن بهتر است به آرایشگاه های تخصصی مراجعه شود.

 

ترکیب رنگ مو برای موهای بلوندی که زرد شده است


یک قاشق غذاخوری پودر دکلره، مقداری مساوی اکسیدان، یک کف دست شامپو و کمی آب را با هم ترکیب کرده و روی موهای خیس می گذاریم 5 دقیقه بماند. سپس موها را شسته و با فرمول زیر رنگساژ می کنیم.
به اندازه یک نخود W4، یک بند انگشت C9 و A10، چند قطره اکسیدان و مقداری آب را با هم ترکیب کرده به گونه ای که ترکیب مانند دوغ شل شود. اگر قبلا موهای خود را بلوند کرده اید و الان ریشه موهایتان درآمده است، می توانید با فویل به صورت ردیفی موها را جدا کرده و کنار بگذارید. سپس بقیه موها و ریشه را رنگ تیره بزنید. از این روش می توان در خانم هایی که موهای سفید دارند و ریشه مو آن ها دو رنگ است، به کار برد. موهایی که رنگ آن ها طبیعی است نیز می توان با استفاده از کلاه تارهای نازکی را بیرون آورده و به رنگ ریشه مو، درآورید.


ترکیب رنگ مو برای یکدست کردن موهای مش شده


رنگ N3 و W3 را به نسبت 2 به 1 با کمی اکسیدان و آب ترکیب می کنیم؛ به گونه ای که ترکیب مانند ماست شل شود. تکه های مش را به صورت جداگانه با این مخلوط رنگ کرده و زمانی که به اندازه کافی تیره شدند، موها را شسته و با رنگ دلخواه آن را رنگ می کنیم.


رنگ مو مناسب برای پوست سرد و سفید


اگر پوست شما سفید و سرد با رگه های آبی باشد، انتخاب رنگ موهای طلایی، کاراملی و عسلی برای شما بسیار مناسب خواهد بود.


رنگ مو مناسب برای پوست سبزه و گرم


برای افرادی که دارای پوست سبزه و گرم هستند، رنگ های بلوطی، شکلات تیره و ابریشمی تیره انتخاب مفیدی به حساب می آیند. اگر دارای پوست متوسط با تناژ گرم هستید، رنگ موی قهوه ای گرم مانند طلایی و عسلی نیز گزینه های خوبی هستند.

 

 

رنگ مو ترکیبی با توجه به رنگ پوست


رنگ مو مناسب برای پوست خنثی


انواع رنگ موهای قرمز، نسکافه ای، دودی و رنگ های فانتزی برای شما مناسب هستند.

 

فرمول ترکیب رنگ موهای روشن

 

با شروع فصل گرما، تمایل خانم ها به رنگ موی روشن بیشتر می شود. در ادامه 10 ترکیب رنگ موی پرطرفدار را برای شما گردآوری کرده ایم که امیدواریم مورد پسندتان قرار گیرند.

10 ترکیب رنگ مو پرطرفدار

یکی از رنگ موهای پرطرفدار برای کسانی که به رنگ موهای روشن علاقه مندند، رنگ مو نسکافه ای است. برای ترکیب این رنگ مو بدین صورت عمل کنید:

ترکیب رنگ مو نسکافه ای: رنگ ریشه 7/46 + اکسیدان 9% برای لایت نیز 7/46 به مقدار یک تیوپ + رنگ 7/47 نصف تیوپ + رنگ 6/20 یک چهارم تیوپ + اکسیدان 6%

ترکیب رنگ مو بیسکوییتی: رنگ مو  بیسکویتی روشن شماره 8 + رنگ مو کاپوچینو شماره 9 + 10 میلی گرم رنگ مو بنفش روشن + رنگ مو کنفی روشن شماره 9.88 + 1 سانت واریاسیون نقره ای و 1 سانت واریاسیون دودی  + اکسیدان 6 % که روی پایه رنگ مو 8 گذاشته می شود.

ترکیب رنگ مو صورتی فانتزی: رنگ مو طلایی شماره 9 + رنگ مو طلایی شماره 7 + مسی شماره 7 + چند سانت بنفش را روی پایه دکلره 9 یا 10 انجام دهید.

ترکیب رنگ مو نقره ای مرواریدی: رنگ مو 12/12 از برند وال وار به میزان نصف تیوپ + رنگ مو 12/1 به میزان نصف تیوپ + رنگ 11/0 به میزان 1/4 تیوپ + اکسیدان 6% که این ترکیب را روی پایه 10 قرار می دهید.

ترکیب رنگ مو دودی طلایی: رنگ مو 9/31 به میزان نصف تیوپ از برند وال وار + رنگ 9/0 به میزان 1/3 + اکسیدان 9% که روی پایه رنگ مو 9 گذاشته می شود.

ترکیب رنگ مو کرم: رنگ مو 10/47 از برند وال وار را به میزان 1/4 تیوپ + رنگ 12/0 به میزان 1/3 تیوپ + اکسیدان 9% روی پایه رنگ مو 10 قرار می گیرد.

ترکیب رنگ مو کرم و طلایی: رنگ مو 12/5 به میزان 1/3 تیوپ + رنگ 10/47 به میزان 1/4 تیوپ که از برند وال وار هستند را با اکسیدان 9% ترکیب کنید. زمینه مو در این رنگ باید روی پایه 9 و 10 باشد.

ترکیب رنگ مو قرمز آتشین: ابتدا زمینه مو را با رنگ 7/66 و اکسیدان 9% آماده سازی کنید و برای لایت از رنگ مو 7/66 را به میزان یک تیوپ + 7/46 به میزان نصف تیوپ + 6/20 به میزان نصف تیوپ + اکسیدان 9% استفاده نمایید.

ترکیب رنگ مو عسلی شکلاتی: ابتدا پایه موها را دکلره 9 گذاشته و برای ترکیب رنگ از عسلی خیلی روشن 9/34 + رنگ مو شکلاتی طلایی 8/33+ رنگ مو طبیعی 8 استفاده می کنید.

ترکیب رنگ مو بیسکوییتی بژ: ابتدا زمینه مو را به رنگ بلوند روشن اکسترا شماره 8 درآورید. برای هایلایت می توانید پایه مو را دکلره 8 کنید. سپس از ترکیب رنگ مو نسکافه ای شماره 8 + رنگ مو بیسکوییتی شماره 6 + رنگ مو بژ شماره 7 استفاده کنید.

فرمول ترکیب رنگ موهای تیره پرطرفدار 2019

اگر از آن دسته افرادی هستید که رنگ موهای تیره را ترجیح می دهید، پیشنهاد می کنیم رنگ های پرطرفدار زیر را از دست ندهید:

10 ترکیب رنگ مو پرطرفدار

ترکیب رنگ مو بلوطی: رنگ 6 به میزان 1/3 تیوپ + رنگ 5/4 به میزان 1/2 تیوپ + رنگ 6/1 به میزان 2 سانتی متر

ترکیب رنگ نسکافه ای شکلاتی: دودی 7 + شکلاتی 7 به میزان 10 سانت روی پایه طبیعی مو

ترکیب رنگ زیتونی دودی: دودی 6 به میزان 30 میلی + زیتونی 7 به میزان 40 میل + بژ 6 به میزان 20 میل + واریاسیون نقره ای به میزان 3 میل + زمینه پایه 7. برای هایلایت نیز سوپوپلاتینه دودی به میزان 20 میل + بژ 9 به میزان 10 میل + واریاسیون دودی به میزان 2 میل + واریاسیون نقره ای به میزان 3 میل روی پایه 10 دکلره

ترکیب رنگ مسی متوسط: رنگ مو 6/66 به میزان یک بند از برند وال وار + رنگ 7/3 و 7/0 به میزان یکسان + اکسیدان 6% که روی پایه 7 اعمال می شوند.

ترکیب رنگ تنباکویی: برای زمینه مو رنگ 6/0 به میزان 1/3 تیوپ + رنگ 6/45 به میزان 1/4 + رنگ 6/7 به میزان 1/4 تیوپ. برای لایت نیز رنگ 7/0 به میزان 1/3 تیوپ + رنگ 7/57 به میزان 1/2 تیوپ+ رنگ 7/46 به میزان 1/6 تیوپ

شرابی تیره: ابتدا لایت ها را به پایه 6 برسانید و از رنگ 5 شرابی استفاده کنید.

دودی نسکافه ای: رنگ مو 6/0 به میزان 1/3 تیوپ + رنگ 6/1 به میزان 1/2 تیوپ + رنگ 6/47 به میزان 1/4 تیوپ + اکسیدان 6% روی پایه 6 

قهوه ای تیره: نسکافه ای 6 به میزان 60 میل + دودی 6 به میزان 30 میل + شکلاتی 6 به میزان 20 میل + واریاسیون نقره ای به میزان 2 سانت + اکسیدان 6 %

بلوطی: رنگ 6/0 به میزان 1/3 تیوپ + رنگ 5/4 به میزان 1/2 تیوپ + رنگ 6/1 به میزان 2 سانت + اکسیدان 6% روی پایه 6

فندقی بیسکوییتی: بیسکوییتی شماره 6 + فندقی شماره 7 به میزان 7 سانت + رنگ مو بلوند متوسط طبیعی شماره 7 + اکسیدان 6% روی پایه دکلره 8

 

 

در مقاله نکاتی که در ترکیب رنگ مو باید به آن ها توجه داشت از سایت رژلب به بیان انواع طیف های مختلف رنگ مو و تناسب آن ها با رنگ پوست پرداختیم. همچنین، نحوه ترکیب چند رنگ پرطرفدار را نیز خدمتتان ارائه کردیم که امیدواریم مورد پسندتان واقع شوند. چنانچه تجربه ای از ترکیب رنگ مو دارید، خوشحال می شویم آن را به ما از قسمت نظرات در میان بگذارید.


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (1)

سلام خسته نباشید
من 2ماه پیس مو هام رو دکلره کردم و به پایه6 رسید و یه رنگ دودی زیتونی روش گذاشتم الان اگه رنگ دودی قهوه ای و بلوند خاکستری رو ترکیب کنم خوب میشه روش یانه؟؟ چون میخوام این تناز زردی رو بگیره
برای گرفتن سفیدی پهلو موها با ترکیب بالا میشه یا قبلش باید سفیدی رو با رنگ طبیعی بگیرم
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: