دوشنبه 08 بهمن 1397 - 14:00:26

آنچه باید قبل از دکلره کردن مو بدانید

آموزش دکلره کردن مو

روشن کردن مو بدون استفاده از دکلره

 

همه چیز درباره دکلره کردن مو


امروزه افراد بسیاری تمایل به دکلره کردن موهای خود دارند؛ اما با توجه به معایب و مراقبت هایی که پس از انجام این کار مورد نیاز است، همواره بین دوراهی مانده اند. اگر قصد دارید موهای خود را دکلره کنید اما از خشک شدن یا سوختن موهای خود هراس دارید، به شما پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب آنچه باید قبل از دکلره کردن مو بدانید از سایت رژلب را از دست ندهید. همچنین ما برای شما روش هایی را آموزش می دهیم که می توانید بدون استفاده از دکلره به راحتی موهای خود را روشن کنید.


دکلره چیست؟

به فرآیند برداشتن رنگ مو که طی آن پیگمنت های طبیعی از ساختمان مو خارج می شود، دکلره یا دکلراسیون گفته می شود. به بیانی دیگر، اگر بخواهیم موهای طبیعی را بیش از 4 درجه روشن کنیم، ابتدا باید موها را دکلره کنیم و سپس از رنگ انتخابی استفاده نماییم. برای روشن کردن مو از پودر دکلره همراه با اکسیدان 12% استفاده می شود که با توجه به جنس موها، باید حدود 20 تا 30 دقیقه روی سر بماند. چنانچه موها ظریف باشند، بهتر است به جای اکسیدان 12% از اکسیدان 9% استفاده شود.

 


چگونه پودر دکلره موها را بی رنگ و روشن می کند؟

برای داشتن انواع رنگ موهای روشن مانند بلوند روشن، بلوند پلاتینه و سایر رنگ های فانتزی روشن، نیاز است که مو را به پایه خیلی روشن یا همان پایه دکلره 10 برسانیم. در واقع با انجام این کار، پیگمنت های تیره مو را از بین برده و مو را سفید می کنیم تا رنگ روشن به خوبی روی موها بنشیند. البته انجام این کار چندان راحت نیست و در صورتی که به درستی انجام نشود، صدمات جبران ناپذیر مانند سوختگی موها را به دنبال خواهد داشت.

 


آموزش دکلره کردن مو

ابتدا پودر دکلره را در یک ظرف غیر فلزی ریخته و اکسیدان 12% یا 9% را با توجه به جنس موهایتان به اندازه ای به پودر اضافه کنید که مواد به حالت ماست در بیاید. سپس موها را تقسیم کنید و با استفاده از فرچه مخصوص رنگ، مواد دکلره را روی دسته های باریکی از مو بمالید تا تمام نواحی به خوبی پوشانده شوند.
توجه داشته باشید که ابتدا رنگ را از قسمت پایینی ساقه مو شروع کرده و به سمت ریشه بیایید. همچنین بهتر است دکلره کردن مو را از قسمت پشت سر شروع کرده و به سمت جلوی مو بیایید؛ زیرا این قسمت ها دیرتر رنگ را به خود می گیرند. در صورتی که قصد دارید کل موها را رنگ کنید، کافیست مواد دکلره را به مدت 20 دقیقه روی نوک موها زده و سپس ریشه موها را نیز رنگ کنید. در صورت عدم استفاده از این روش، در پایان کار با موهای دو رنگ مواجه خواهید شد. در صورتی که موها را قبلا دکلره کرده اید، از قرار دادن بیش از حد مواد روی قسمت های رنگ شده خودداری کنید تا موها دچار آسیب نشوند.
پس از آن که مواد رنگ را روی تمام نواحی سر مالیدید، باید مدت زمانی را صبر کنید تا رنگ تیره مو از بین رفته و موها به رنگ روشن در بیایند. برای کسب اطمینان می توانید پس از گذشت 20 دقیقه، هر چند دقیقه یکبار موها را چک کنید. اگر حین انجام دکلره، موها نارنجی شدند اصلا نگران نباشید؛ چاره کار استفاده از تونر است.
اگر رنگ مشکی موها پس از 45 دقیقه برداشته نشدند، بیش از این صبر نکنید و مواد را کاملا بشویید. ماندن دکلره مو بیش از 45 دقیقه می تواند سوختگی موها را به دنبال داشته باشد. در این صورت می توانید چند روز به موها استراحت داده و از انواع نرم کننده استفاده کنید. سپس دوباره پروسه دکلره کردن مو را تکرار کنید.
چنانچه موها در فرآیند دکلره کردن به رنگ نارنجی تبدیل شده بود، به سراغ تونر بروید. توجه داشته باشید که هر نوع تونر برای مصرف خاصی ساخته شده است و هنگام مصرف باید به دستورالعمل های آن دقت کنید تا بدانید چه موقع و چند دقیقه می توانید از آن استفاده نمایید.
پس از این که طبق دستورالعمل های تونر پیش رفتید، بار دیگر موها را شامپو و نرم کننده بزنید. در این مرحله شاهد آن خواهید بود که موهای نارنجی و بد حالت جای خود را به رنگ موی روشن و زیبا داده است.

 


چگونه ریشه موها را دکلره کنیم؟

خانم هایی که قبلا موهایشان را دکلره کرده اند، پس از گذشت مدت زمانی باید ریشه های موی خود را دوباره رنگ کنند تا تضاد به وجود آمده برطرف شود. این کار نیاز به دقت بالایی دارد؛ چون احتمال دارد مواد دکلره بیش از حد روی ساقه مو که قبلا دکلره شده قرار گیرد و بسوزد. برای پیشگیری از بروز این مشکل، پیشنهاد ما در درجه اول به شما این است که نزد آرایشگر ماهر بروید. اما اگر به هر دلیلی قصد دارید خودتان در منزل ریشه موهایتان را دکلره کنید، موارد ذیل را به خوبی رعایت نمایید.
برای ریشه گیری موها اگر کمتر از 7 الی 8 سانت بود، باید مواد را از پشت سر گذاشته و به ریشه هایتان برسید تا یکدست شود. در صورتی که ریشه موهایتان بیش از 7 الی 8 سانت رشد کرده باشد، از آن جایی که یک سانت از ریشه موها زودتر روشن می شوند، بهتر است ابتدا از 2 سانت مانده به ریشه تا جایی که از قبل دکلره داشته را مواد بزنید و پس از این که ناحیه مورد نظر به رنگ زرد روشن رسید، مواد دکلره را روی ریشه موها قرار دهید و صبر کنید تا موها کاملا یکدست شوند. در صورتی که موهایتان تا پایه 6 و 7 روشن بود، دیگر برای روشن کردن نیازی به دکلره نیست و می توانید از دکو کرم استفاده کنید.

 


پایه دکلره یعنی چه؟

در ادامه با پایه های دکلره روی موی مشکی طبیعی آشنا خواهید شد.

1-پایه های تیره و معمولی
• پایه یک: قرمز
• پایه دو: قرمز نارنجی
• پایه سه: نارنجی قرمز
• پایه چهار: نارنجی

2- پایه های متوسط
• پایه پنج: نارنجی زرد
• پایه شش: زرد نارنجی
• پایه هفت: زرد

3- پایه های سخت و مشکل
• پایه هشت: زرد روشن
• پایه نه: زرد خیلی روشن
• پایه ده: پلاتینه

این تقسیم بندی پایه های دکلره را برای موهای مشکی طبیعی انجام دادیم اگر مویی بصورت طبیعی مشکی باشد بعد از اینکه دکلره و اکسیدان گذاشته شد به این صورت موها شروع به روشن شدن می کند بعد از این که شما دکلره را روی موها گذاشتید  اولین پایه ای که می بینید موها قرمز می شود که حالت قهوه ای مایل به قرمز و خیلی تیره است این پایه یک است. پایه دو قرمز متمایل به نارنجی است یعنی این رنگ قرمز آرام آرام شروع به نارنجی شدن می کند. پایه سه نارنجی قرمز است یعنی موها کاملا نارنجی می شود و کمی هم درآن قرمزی دیده می شود. پایه چهار هم کاملا موها نارنجی می شود و اصلا قرمزی ندارد.
این پایه ها را اگر شما خیلی حرفه ای شده باشید می توانید زمانی که دکلره روی موهایتان است و موهایتان خیس است تشخیص دهید که قرمزی و نارنجی آن چقدر است ، اگر مبتدی هستید و نمی توانید تشخیص دهید حتما باید موها را شسته و کاملا خشک کنید تا بتوانید رنگ واقعی آن را و اینکه در چه پایه ای هست ببینید.
توصیه می شود اگر میخواهید یاد بگیرید یا اگر آرایشگر هستید یا قصد دارید در آینده آرایشگر شوید باید حتما یک تکه موی طبیعی را  بیاورید از پشت موهای خود بچینید یا بخرید و وقتی که دکلره می زنید با چشم خود مراحل را دنبال کنید و این موها را بشویید و امتحان کنید این چند تکه مو را بگذارید و پایه ها را چک کنید تا کاملا با آن آشنا شوید.
این چهار مرحله ای که گفته شد تا مرحله نارنجی، خیلی سریع اتفاق می افتد و راحت ترین مرحله دکلره این است که شما یک موی مشکی تبدیل به نارنجی کنید خیلی راحت بوده و روی اکثر موها امکان پذیر است و خیلی راحت موها به پایه نارنجی می رسد.

 

آشنایی با پایه های دکلره مو

 

پایه پنج که نارنجی متمایل به زرد است یعنی در واقع نارنجی روشن است، این پایه هم به راحتی به دست می آید. پایه شش زرد نارنجی است موها تقریبا زرد شده و یک رگه های نارنجی در آن می بینید و پایه هفت هم موها زرد می شود.
این سه پایه هم پایه های متوسطی برای مو هستند. یعنی چهار پایه اول پایه های تیره ای بودند و گفته شد که راحت روی همه موها به دست می آید این سه پایه ، پایه های متوسطی هستند که به نسبت اینکه اگر موهای شما رنگ مشکی غیر طبیعی یا شرابی یا بادمجانی نخورده باشد تا پایه زرد اگر موها سالم باشد خیلی راحت به دست می آید.  تا پایه زرد که پایه شماره 7 است موها روشن تر می شود ولی سه پایه آخری که درواقع پایه 10 را یعنی همان پلاتینه را که اکثر ما ایرانیان موهای مشکی داریم خیلی سخت به آن پایه می رسد اصلا شاید هم نرسد پلاتینه که خیلی سفید است کاملا بدون هیچ پیگمنتی است . پایه شماره هشت پایه زرد روشن است یعنی زرد را کاملا روشن کنید تشخیص بین 7 و 8 و 9 خیلی سخت است و اشتباه بیشتر آرایشگران بیشتر در این سه پایه است چون پیگمنت زرد ، دانه های زرد در رنگ مو چون مویی که مشکی است همه دانه های رنگی را دارد آبی و قرمز و زرد دارد و اول آبی بیرون می آید بعد قرمز بعد زرد که خیلی مقاوم است و خیلی سخت از مو بیرون می آید مثلا در پایه نه که زرد خیلی روشن است هنوز هم مو زرد است ولی خیلی روشن است و شما برای بیشتر هایلایت ها و بیشتر رنگ های خیلی روشن که اکثر خانم های ایرانی می پسندند همین پایه 9 زرد خیلی روشن عالی است. کلا پایه 8 و 9 و 10 پایه سخت و مشکلی است یعنی روی هر مویی درنمی آید و بیشتر آنهایی که می خواهند این کار را بکنند و غیر حرفه ای هستند به موها آسیب می زنند تا به این سه پایه برسند که پیشنهاد می شود که هیچوقت این کار را نکنید چرا که زیبایی و سلامت موهای شما خیلی بهتر از این است که موی خوشرنگ داشته باشید اگر موهای شما سالم و براق و شیک باشد و خوش حالت بایستد خیلی بهتر از این است که موهای آسیب دیده و رنگ پلاتینه روی موهایتان داشته باشید .

 

 

خانم خانم گردشکن متخصص رنگ و لایت و کراتین و احیا در شمال تهران الهیه

 

 

نکته: اگر کسانی که به طور طبیعی موهایشان شماره 4 است مثلا موهایشان قهوه ای است یا مثلا به طور طبیعی قهوه ای روشن یا شماره 5 است یا کسانی که بطور طبیعی موهای زیتونی دارند یا موهایشان شماره 6 یا 7 است یا شماره روشن ، طلایی یا بلوند دارند ، چطور باید پایه ها را تشخیص دهند؟ این افراد چند پایه اولیه را روی موهایشان ندارند مثلا کسی که موهایش طلایی یا زیتونی است شما اگر روی موهایش دکلره بزارید به پایه قرمز ، قرمز نارنجی یا نارنجی نمی رسد یعنی شما اصلا اینها را نمی بینید. تقریبا از نارنجی روشن که همان نارنجی مایل به زرد باشد موهایش شروع به باز کردن می کند یعنی سه چهار مرحله اول که موهایش به طور طبیعی روشن بوده از آنجا به بعد پیش می رود و  این که پیگمنت های موهایشان پیگمنت های آبی و قرمز موهایشان خیلی کم است و موهایشان خیلی روشن است و شاید اصلا آبی نداشته باشد قرمز روی موهایشان خیلی کم است و زمانی که می خوهید بگذارید باید خیلی مراقب باشید تایم موهای اینها کمتر است تا کسانی که موی مشکی دارند، البته کلا این چند مرحله که پایه تیره دارد پایه متوسط و پایه خیلی سخت و روشن دارد اینها کلا باید روی موی طبیعی در عرض 45 دقیقه یا 45 دقیقه تا 1 ساعت اتفاق بیفتد اگر به این پایه ها مخصوصا پایه های آخری خیلی سخت می رسید و شما می خواهید تایم زیادی دکلره را روی مو نگه دارید این است که باعث می شود موی شما آسیب ببیند پس اگر فرضا شما می خواهید پایه شماره 4 را داشته باشید و به موهایتان بزنید این خاطرتان باشد که کسی که می خواهد موهایش را شرابی کند مثلا می خواهد نارنجی پایه شماره 4 را به موهایش بدهد و موهایش مشکی است یادتان باشد که شما اگر بخواهید مثلا موها را از پشت سر بردارید و لایه لایه به آن دکلره بزنید هرچقدر هم دست شما فرز و تند باشد باز دوباره بخواهید تمام موها را برسید مثلا تا قسمتهای جلوی مو را دکلره کنید قسمتهای پشت پایه شماره 4 را رد کرده است. پس اگر می خواهید به پایه نارنجی برسید اصلا موهایتان را لایه به لایه مواد نزنید چون که ممکن است تا شما بخواهید به قسمتهای جلو برسید قسمت های پشت مو پایه نارنجی را رد کرده باشد بنابراین موادتون ، دکلره یا کرم Deco تان را با اکسیدان ضعیف مثلا 6% درست کنید برای پایه های پایین و اینکه موهایتان هم به صورت شامپویی دکلره بزنید و یادتان باشد که اگر ریشه های موهایتان پوست سرتان حساس است نزنید و قسمت های پایین مو را دسته ای گرفته و مواد بزنید و ماساژ دهید همچنین دسته بعدی سریع مواد بزنید و ماساژ دهید و در آخر هم به ریشه موهایتان بزنید که خیلی زود موهایتان رنگ باز نکند پس یادتان باشد که اگر موهای شما جنس خاصی دارد ضخیم یا خیلی رنگ تیره است ممکن است با رنگ موی کسی که موهایش نازکتر و روشن تر است فرق بکند و زمانی که به این پایه ها می رسد مثلا ممکن است طی زمان یک ریع یا بیست دقیقه یک موی مشکی به پایه 4 یا 5 برسد ممکن است برای یک مویی که نازکتر است و جفتشان هم مشکی است و یکی ضخیم و یکی نازک است موها فرق بکند و ممکن است مدت زمانش هم فرق بکند یکی زودتر یکی دیرتر. ولی یادتان باشد که بیشتر از 45 دقیقه ، 45 دقیقه تا یک ساعت دکلره را روی موهایتان نگه ندارید ولی اگر پایه های خیلی بالاتری می خواهید مثلا 9 یا 10 می خواهید سعی کنید موهایتان را در چند مرحله و تو روزهای متفاوت و متوالی ، که این هفته موهایتان را تا پایه 6 یا 7 ببرید و موهایتان را حسابی تقویت کنید و دو هفته بعد موهایتان را یک درجه روشن تر کنید و دکلره کنید و بعد دو سه هفته بعد دوباره این کار را انجام دهید اگر موهایتان را آرام آرام روشن کنید مطمئن باشید که موهایتان آسیب نمی بیند و یک شبه ره صد ساله نروید.

 


یک پودر دکلره خوب چه ویژگی هایی دارد؟

توجه داشته باشید که پودر دکلره خوب غبار ندارد؛ بدین معنی که اگر از فاصله 30 سانتی متری پودر دکلره را داخل ظرف بریزیم، هیچ گونه غباری بلند نشود. یک پودر دکلره خوب بعد از ترکیب با اکسیدان نباید کف کند. بهتر است برای حفظ سلامت و رطوبت موهای دکلره شده، پودر دکلره ای را انتخاب کنید که حاوی چربی باشد. یعنی زمانی که پس از کار دست خود را می شویید، چربی آن روی دست به خوبی احساس شود. این چربی موجب براق بودن موی دکلره شده می شود و از بروز آسیب جلوگیری به عمل می آورد.

 


چگونه موها را دکلره کنیم که نسوزد؟

برای آن که موها به سلامتی به پایه برسند و از بروز سوختگی در آن پیشگیری کنیم، باید صبوری زیادی به خرج دهیم. بدین معنی که ابتدای کار به جای استفاده از اکسیدان 12% که روند کار را تسریع می بخشد اما با خشک کردن مایع کورتکس مو باعث آسیب به آن می شود، از اکسیدان با ولوم پایین تر استفاده کنیم. به طور مثال اگر قصد دکلره کردن موی نرم و نازک را داریم، می توانیم از اکسیدان 6% و پودر دکلره سفید برای شروع کار استفاده کنیم. سپس زمانی که موها به پایه 7 یا رنگ زرد رسیدند، از اکسیدان آنتی قرمز به همراه پودر دکلره به کار ببریم.

 


دکلره کردن موها چه ضرری دارد؟

علاوه بر درد و التهاب پوست سر مشکلات دیگری نیز با دکلره کردن موها به وجود می آید. به طور مثال با دکلره کردن، موها شکننده شده و ساقه های مو خشک می شوند. به علاوه در صورتی که موها بلند باشند، ممکن است خشک تر از معمول شده و برای حفظ سلامت آن ها مراقبت های بیشتری به عمل آید.
روش های زیادی برای نرم کردن موها وجود دارد که ممکن است به طور موقتی مشکل خشکی موها را حل کنند ولی تنها ظاهر موها را تغییر می دهند و در طولانی مدت تاثیر چندانی ندارند. به علاوه دکلره کردن موها، احتمال شکنندگی، دوشاخگی و وز شدن موها بیشتر شده و در بسیاری از این موارد برای ترمیم موها باید قسمت دکلره شده را کوتاه کرد. علاوه بر آسیب هایی که به دلیل دکلره کردن روی موها به وجود می آید، استفاده از سشوار و اتو مو نیز موها را خشک تر کرده و با سرعت بیشتری از بین می برد.
غیراز دکلره کردن کل موها، رنگ کردن ریشه موها نیز نباید فراموش شود. زیرا معمولا پس از شش تا هشت هفته ریشه موها به رنگ اصلی آن ها در آمده و برای از بین بردن این دو رنگی باید ریشه موها را رنگ کرد. اما این کار هم زمان بر بوده و هم هزینه های زیادی دارد. به علاوه از آن جایی که رنگ کردن ریشه موها نیاز به تخصص دارد، نباید توسط افراد آماتور انجام شود. زیرا ممکن است ریشه موها و کف سر بسوزد.

 


دکلره کردن موهای بدن و صورت

دکلره کردن صورت و بدن به عنوان یکی از بهترین متدهای از بین بردن یا پنهان کردن موهای زائد نیز به شمار می رود. در واقع از آن جایی که دکلره قادر است رنگ تیره مو را از بین ببرد و به رنگ بلوند خیلی روشن در آورد، گزینه خوبی برای افرادی محسوب می شود که به هر دلیلی نمی توانند موهای صورت یا بدن خود را اصلاح کنند.
برای دکلره کردن موهای صورت و بدن می توان طبق دستورالعمل کارخانه عمل کردو بدین صورت که از ترکیب اکسیدان 3% و پودر دکلره ترجیحا سفید که از نوع آبی ضعیف تر است، موادی به دست آورده و به وسیله یک فرچه تمیز روی نقاط مورد نظر از صورت یا بدن قرار دهیم. مواد را روی پوست قرار داده و 3 الی 10 دقیقه صبر می کنیم تا رنگ بگیرد. این زمان بستگی به ضخامت موها و حساسیت پوست شما خواهد داشت.
پروسه دکلره کردن موهای صورت و بدن درست به مانند دکلره کردن موهای سر است؛ با این تفاوت که حتما باید از محصولات ملایم تر استفاده شود. هنگام شستشوی مواد دکلره از مو و پوست حتما توجه داشته باشید که وارد چشم نشوند؛ به دلیل این که احتمال آسیب رسیدن به بینایی بسیار زیاد است.

 


سایر روش های روشن کردن موها

برخی خانم ها ترجیح می دهند موهای خود را بدون آسیب رساندن به پایه روشن برسانند. در صورتی که از مهارت کافی برخوردار باشید، به راحتی می توانید بدون استفاده از دکلره و تنها با استفاده از اکسیدان و رنگ موی مناسب، موهای تیره خود را به پایه روشن در آورید.
چنانچه موهای نازکی دارید که رنگ نشده اند و قصد دارید آن ها را سه درجه روشن تر کنید، با استفاده از اکسیدان 9% و ترکیب آن با رنگ دلخواه می توانید به این امر دست بیابید. هر چه مو از ضخامت بیشتری برخوردار باشد، باید از اکسیدان بالاتری استفاده کرد. اکسیدان شماره یک یا 6% برای موهایی که باید تنها یک درجه روشن شود، مناسب است. اکسیدان 12 درصدی نیز برای روشن کردن 4 تا 5 درجه مو کاربردی است. دقت داشته باشید که رنگ و اکسیدان به تنهایی هیچ تاثیری نداشته و حتما باید با هم مورد استفاده قرار گیرند.
برای روشن کردن موهایی که سفیدی آن بیش از 50 درصد است، می توان از رنگ موهای 000 استفاده کرد. در برخی برندهای رنگ موی معروف نیز رنگ هایی با نام اسپیشال بلوند وجود دارند که می توان با استفاده از اکسیدان مناسب و بدون پودر دکلره، پایه مو را تا 6 درجه روشن کرد.

 

روشن کردن مو با دکوکرم


چگونه با دکو کرم موها را روشن کنیم؟

دکو کرم یا کرم دکلره مو محصولی است که با هدف روشن کردن مو ها استفاده می شود اما برخلاف پودر دکلره این محصول حالت کرمی دارد و از نظر شکل ظاهری شبیه به رنگ مو است. درواقع دکوکرم  وال وار یک  کرم مملو از روغن های بسیار قوی برای محافظت از مو در حین دکلره و روشن کردن مو است.
پیشنهاد می گردد برای روشن کردن ریشه مو و موهای تازه روییده شده از نسبت یک به یک یا یک به یک و نیم با کرم اکسیدان 6% استفاده نمایید. برای روشن کردن ساقه موها از اکسیدان 9% یا 12% به نسبت یک به یک استفاده می کنیم. مدت زمان ماندن مخلوط دکوکرم بر روی موها به جنس مو فرد و درجه روشن کنندگی بستگی دارد.

 


چگونه با واریاسیون 000 موها را روشن کنیم؟

نوعی رنگ مو که در آن نیازی به دکلره کردن موها نبوده و تنها با کمرنگ کردن پیگمنت های مو، موها روشن می شوند، رنگ موی روشن کننده یا رنگ مو 000 نامیده می شود. این رنگ مو حاوی آمونیاک است که کوتیکول مو را باز کرده و رنگ پذیری آن را ساده تر می کند. کافیست دو برابر مقدار رنگ مو را با اکسیدان 40 ترکیب کرده و موها را روشن کرد. البته بسیاری از آرایشگران حرفه ای توصیه می کنند که برای گرفتن نتیجه بهتر، می توان پس از رنگ کردن موها و شستن آن ها، از تونر استفاده کرده تا به رنگ موی مورد نظر دست یافت.

 


مراقبت های بعد از دکلره کردن موها

بعد از دکلره کردن از شامپوهای ملایم مانند شامپو بچه و نرم کننده استفاده کنید، زیرا باعث لطافت بیشتر موها و شانه کردن آسان آنها می شود و حتما بعد از استحمام سطح مو را با یک لایه از لوسیون ها و روغن های محافظ بپوشانید تا بتدریج مو بتواند به حالت اولیه برگردد. همچنین برای شکل دادن به این موها هرگز از باد گرم سشوار، اتوی مو و اسپری های حالت دهنده استفاده نکنید، چرا که در صورت استفاده، شکنندگی و خرد شدن مو را به همراه دارد.

 

مراقبت های بعد از دکلره کردن مو


در مقاله آنچه باید قبل از دکلره کردن مو بدانید، درباره دکلره کردن مو، آموزش دکلره کردن، عوارض دکلره و بسیاری موارد دیگر توضیح داده شد. چنانچه تجربه ای از دکلره کردن مو دارید، خوشحال می شویم آن را با ما از طریق نظرات در میان بگذارید.

 

 

 

خانم خانم گردشکن متخصص رنگ و لایت و کراتین و احیا در شمال تهران الهیه

 

خانم خانم گردشکن متخصص رنگ و لایت و کراتین و احیا در شمال تهران الهیه

 

خانم خانم گردشکن متخصص رنگ و لایت و کراتین و احیا در شمال تهران الهیه

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (8)

سلام ،، افرادی که موهای سفید دارند و قصد دکره کردن مو هایشان را دارند ، چگونه باید موهای سفید را با بقیه موها یکدست کنند ؟
چهارشنبه 29 آبان 1398 - 02:47:28
واقعا نمیدونم چطوری باید ازتون تشکر کنم تمام عمر با ندونستن این نکات بسیار علمی که به این روشنی و واضحی بیان کردید به خودم و موهام آسیب زدن و آسیب زدم واقعا خدا خیرتون بده ممنونم ازتون ????
شنبه 25 آبان 1398 - 16:35:04
????
شنبه 25 آبان 1398 - 16:33:12
سایتتون فوق العاده است ...من دارم دوره های ارایشگری رو میرم ...ولی جواب بیشتر سوالامو اینجا پیدا میکنم
با عرض سلام و ارادت
راستش را بخواهید من خیلی دنبال اطلاعات این چنینی از دکلره بودم و هرچه سوال میکردم خانومهای محترم جوابی بهتون نمیدادن تا به این سایت اومدم اونم کاملا بصورت تصادفی و ازتون نمی‌دونم چطور تشکر کنم زبانم قاصر از تشکر است واقعا سپاسگذارم چون خیلی از سوالاتی که داشتم را جوابشونو گرفتم نمی‌دونستم چطور باید دکلره کنم و فکر میکردم چون دکلره خارجی و قیمت بالا نمیخرم نمیتونم به پایه ده برسم ولی الان فهمیدم که نه اینطور نیست و همش فکر میکردم یه جای کار را درست نمی‌رم ولی الان فهمیدم که این کار ، کار هر کسی نیست و باید واقعا این کاره باشی ازتون سپاسگذارم با راهنمایی های شما من امشب موهامو دکلره میکنم و امیدوارم موفق بشم از سایت خوب شما کمال تشکر را دارم پاینده و برقرار باشید خدانگهدار
شنبه 13 بهمن 1397 - 14:12:24
سلام واقعا عالیه خیلی از اشکالاتم برطرف شد ممنون از مطالب مفیدتون
پنجشنبه 11 بهمن 1397 - 22:24:54
خیلی ممنون واقعااشکالاتم برطرف شدمیشه ترکیب رنگهاروهم بگین برامون
سه شنبه 09 بهمن 1397 - 13:51:24
بسیار ممنون و سپاسگذارم بابت این مقاله ی کامل و مفید
رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: