جمعه 02 خرداد 1399 - 19:12:37

شناخت انواع رنگ مو

 

رنگ مو موقت و نیمه دائم

کاربرد رنگ مو دائمی

 

شناخت انواع رنگ مو

 

 

رنگ مو یکی از پرکاربردترین لوازم آرایشی اکثر خانم ها محسوب می شود. این محصول دارای انواع مختلفی اعم از رنگ مو دائمی و نیمه دائمی است که برای اهداف متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. از این رو بسیار حائز اهمیت است که ابتدا با انواع رنگ مو و کاربرد هر یک آشنا شوید تا راحت تر بتوانید آن ها را انتخاب کرده و مورد استفاده قرار دهید. در ادامه این مطلب از وب سایت رژلب، هر آنچه در مورد انواع رنگ مو باید بدانید را در اختیارتان قرار می دهیم تا ببینید کدام نوع رنگ مو برای شما مناسب است. با ما همراه باشید.


1. رنگ مو موقت


حتما شما هم تصاویر زیادی از رنگ موهای پاستلی و خاکستری که بسیار مد هستند را در شبکه های اجتماعی مشاهده کرده اید. این رنگ موها جذابیت و زیبایی بسیاری دارند اما قادر به ماندگاری طولانی مدت نیستند. رنگ موی موقت فقط قسمت بیرونی ساقه مو را می پوشانند؛ به همین دلیل دوام بالایی ندارند. بدین معنی که با هر بار شامپو کردن موها، رنگ جدید شسته خواهد شد و موهای شما به سایه طبیعی آن بر می گردد. برای استفاده از رنگ موی موقت، موهای شما باید از سلامت کافی برخوردار باشد و نباید روی موهای آسیب دیده به کار برده شود.
رنگ موی موقت دارای ماندگاری یک روزه است. رنگ موی یک روزه که اغلب به صورت اسپری مو در دسترس هستند را می توانید روی موها بزنید و پس از پایان روز با شستشوی موها، آن را کاملا از بین ببرید. رنگ موی موقت در تمام رنگ ها اعم از رنگ موی طبیعی و رنگ موهای پاستلی در تمام رنگبندی موجود هستند.

 


2. رنگ موی نیمه دائمی


اگر تمایل دارید کمی بیشتر به ظاهر موقت موهای خود بپردازید، می توانید از رنگ موهای نیمه دائمی کمک بگیرید. در تهیه این نوع رنگ موها معمولا از آمونیاک استفاده نشده است و آسیبی به موهایتان وارد نخواهد کرد. البته چه چیزی بهتر از این؟ رنگ موهای نیمه دائمی معمولا بین 10 تا 14 روز ماندگاری دارند و با هر بار شستشو از میزان تیرگی آن کاسته می شود. هر وقت نیاز به رنگ کردن موها داشتید و نمی توانستید بلافاصله به سالن های آرایشی بروید، از رنگ موی نیمه دائمی استفاده نمایید. این رنگ مو گزینه خوبی برای پوشش موهای خاکستری نیز محسوب می شود.
استفاده از رنگ موی نیمه دائمی فواید زیادی دارد. به عنوان مثال با استفاده از آن می توانید به براقیت و درخشش موهای کم رنگ خود کمک کنید. رنگ موی نیمه دائمی را نیز می توانید علاوه بر رنگ های طبیعی، در طیف رنگی متنوع و رنگارنگ خریداری و مصرف کنید. و از آنجایی که پس از چند بار شستشو قابل تغییر است، با خیال راحت می توانید هر رنگ دلخواه و رنگارنگی را امتحان نمایید.


3. رنگ موی دائمی


می خواهید رنگ موهای شما چیزی بین نیمه دائمی و دائمی باشد؟ پس از این نوع رنگ مو استفاده نمایید. این نوع رنگ موی دائمی به دلیل عدم ماندگاری کامل و فاقد آمونیاک بودن، شبیه به رنگ موهای نیمه دائمی است. اگر چه بین این دو تفاوت های اساسی وجود دارد. برخلاف رنگ موی نیمه دائمی، این نوع رنگ مو با اکسیدان ترکیب می شود که به آن اجازه می دهد تا به جای این که تنها سطح مو را بپوشاند، به عمق آن نفوذ کرده و ماندگاری را افزایش دهد. این نوع رنگ موی دائمی تا پس از 24 بار شستشو همراه شما خواهد بود.

 

 

4. رنگ مو پایدار یا تماما دائمی


اگر می خواهید مدت زمان زیادی از یک رنگ مو استفاده کنید، قطعا رنگ موی فوق به کارتان خواهد آمد. این رنگ موی پایدار به پردازش شیمیایی پیچیده تری نیاز دارد و بیشتر به عمق موهای شما نفوذ خواهد کرد. این بدان معنی است که رنگ موی شما می تواند تا هفته ها بدون علائم محو شدن، همراه شما باشد.
از رنگ موهای تماما دائمی می توان برای روشن تر یا تیره تر کردن موها استفاده کرد. این نوع رنگ مو به پوشش بالای موهای سفید و خاکستری کمک می کند. البته با وجود مزیت ماندگاری طولانی مدت رنگ موی فوق، سرانجام به دلیل رشد موها مجبور به استفاده مجدد رنگ مو خواهید شد. علاوه بر این، ممکن است مجبور شوید موهای خود را به تدریج رنگ کنید تا به ظاهر دلخواه خود دست یابید. گاهی اوقات نیز برای داشتن پایه موی روشن، نیاز به مصرف دکلره پیدا می کنید.

یکی از مزایای رنگ موهای پایدار یا تمام دائمی این است که می توانید متدهای گوناگون و جدیدی را روی موهای خود پیاده سازی نمایید. در ادامه قصد داریم شما را با این متدها بیشتر آشنا کنیم.


5. متد هایلایت مو


متد هایلایت به شما این امکان را می دهد که با رنگ کردن قسمت هایی از مو، به آن عمق، سایه و تن بدهید. در گذشته از روش های تکراری و خسته کننده ای برای هایلایت کردن موها که همه ما آن را با نام مش کردن می شناختیم استفاده می شد. امروزه اما روش های خوبی برای هایلایت کردن ابداع شده که آن را از تکراری بودن خارج کرده است.

 


6. متد آمبره مو


آمبره کردن مو به این ترتیب است که ریشه موها به رنگ طبیعی بوده و هر چه به قسمت انتهایی آن نزدیک می شویم، رنگ ها به تدریج روشن و روشن تر می شوند. در متد آمبره می توان از سه یا چند رنگ مو با تناژ های نزدیک به هم استفاده کرد.


7. متد بلیاژ مو


در متد بلیاژ از رنگ آمیزی روی موهای هایلایت شده استفاده می شود که موها را به طور طبیعی از نور برخوردار کرده و به جوانسازی چهره کمک بسیاری می کند.


8. رنگ ریشه


برای برخی افرادی که موهای سفید زیادی دارند، رنگ کردن کامل موها در فواصل زمانی اندک می تواند کار دشواری باشد. به همین دلیل توصیه می کنیم از متد رنگ ریشه استفاده کنند. خبر خوب این که محصولات رنگ ریشه می توانند از موقت تا دائم متغیر باشند و گزینه های بسیاری را برای پوشاندن آسان و سریع موهای خاکستری در دسترس قرار می دهند. یکی از گزینه های رایج و بسیار آسان برای انجام رنگ ریشه، اسپری رنگ مو موقت است که در کسری از ثانیه موهای شما را رنگ می کند. البته پس از شستشوی موی سر از بین می روند و نیاز به تمدید آن ها وجود دارد. از این گزینه می توانید برای مواقعی که با عجله قصد خروج از منزل را دارید، استفاده نمایید. البته اگر مایل به استفاده از گزینه های دائمی تر باشید، می توانید از انواع رنگ موهای دائمی استفاده نمایید.

 


9. استفاده از حنا


احتمالا با تاتو حنا روی پوست به خوبی آشنایی دارید و می دانید که امروزه استفاده از این ماده برای خالکوبی موقت پوست بسیار رواج دارد. اما جالب است بدانید که از حنا نه تنها برای خالکوبی پوست، بلکه برای رنگ آمیزی موهای سر نیز استفاده می شود. رنگ موی حنا ریشه گیاهی دارد و به طور معمول قهوه ای مایل به قرمز است. اگر نسبت به مصرف رنگ موهای شیمیایی آلرژی دارید، حنا گزینه خوبی برای شما است. استفاده از حنا برای افرادی که دارای شوره سر هستند نیز مفید است. اگر پوست سر شما خارش می کند یا پوسته پوسته شده است، حنا ارزش امتحان کردن را دارد.

 

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
کلمه "خوب" را بدون گیومه وارد کنید؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: