پنجشنبه 25 دی 1399 - 11:28:35

رنگساژ مو چیست + آموزش ساخت

 

رنگساژ چیست و چه کاربردی دارد؟

آموزش ساخت رنگساژ مو در خانه

 

رنگساژ مو در خانه

 

 

رنگ و مش یکی از لاین های مهم آرایش و زیبایی است که برای نتیجه بهتر، توصیه می شود حتما به متخصص مراجعه شود. چرا که در این صورت احتمال آسیب رسیدن به موها به حداقل رسیده و رنگ مو از جلوه بیشتری برخوردار خواهد بود. اما ما در این مطلب قصد داریم ترفندهایی به شما یاد بدهیم که خودتان در خانه موهایتان را به بهترین روش ممکن رنگ کنید. یکی از روش های رنگ کردن موها استفاده از رنگساژ است. رنگساژ مو کمک می کند تناژ زردی یا قرمزی موهای خود را از بین ببرید و موهای شما از براقیت و شفافیت زیبایی برخوردار باشد.


رنگساژ مو چیست؟


در ترکیب ساخت رنگساژ مو از آب استفاده می شود و به همین دلیل، به آن رنگ موی تضعیف شده می گوییم. این ساختار به دلیل فرمول ضعیف تری که نسبت به رنگ موی معمولی دارد، هیچ گونه ضرری به موها وارد نخواهد کرد. رنگساژ را می توانید روی موهای تماما دکلره یا موهای مش شده قرار دهید. همچنین می توانید با کمک آن تنوع رنگ موی خود را افزایش دهید و منجر به براق شدن موها شوید.


انواع رنگساژ مو


دو نوع رنگساژ دائمی و نیمه دائمی وجود دارد. رنگساژ دائمی را می توان در انواع شامپو، ژل، موس و اسپری یافت. برای استفاده از این محصولات، کافیست پس از حمام مقدار معینی را روی موها ریخته و خوب شانه بزنید تا همه قسمت مو به آن آغشته شود. اکثر رنگساژهای دائمی نیازی به شستشو ندارند و حدود یک هفته روی موها دوام خواهند داشت. نوع نیمه دائمی اما از ماندگاری بیشتر و تقریبا سه هفته ای برخوردار است. این محصول را نیز می توان به صورت ژل و واریاسیون تهیه کرد. روش استفاده نیز مانند رنگساژ دائمی است با این تفاوت که نیاز به آبکشی دارد.

 

رنگساژ مو در خانه


آموزش ساخت رنگساژ مو


برای ساخت رنگساژ مو ابتدا باید به حجم موها توجه داشته باشید. اگر موهای شما کوتاه است، 3 سانت رنگ مو، اگر موهایتان متوسط است، 7 سانت و اگر بلند است 15 سانت رنگ مو را با اکسیدان شماره 1 ترکیب کنید. همین مقدار آب به ترکیب رنگ مو و اکسیدان اضافه کنید و خوب بهم بزنید تا ترکیب یکدستی حاصل شود. توجه داشته باشید که قوام رنگساژ مو باید مانند ماست نه خیلی غلیظ و نه خیلی رقیق باشد. براش رنگ مو را به مقداری رنگساژ مو آغشته و شروع به مالیدن روی موها نمایید. سپس کل موها را شانه بزنید تا کل مو آغشته به رنگ شود.
برای انتخاب رنگساژ مو، به پایه موهای خود دقت کنید. اگر موهای شما دکلره است، رنگساژ مو را یک درجه تیره تر از پایه دکلره انتخاب کنید. به عنوان مثال اگر پایه دکلره شما 10 است، پیشنهاد می کنیم از رنگ مو شماره 9 یا 8 استفاده کنید.


مدت زمان ماندن رنگساژ روی موها با توجه به نوع مش یا دکلره بودن موها متفاوت است. اگر موهایتان دکلره است، حدود 10 دقیقه باید صبر کنید و سپس رنگساژ را آبکشی کنید. اما اگر موهایتان مش شده است، باید حدود 20 الی 25 دقیقه صبر کنید. البته در فواصل زمانی مشخص موها را خوب چک کنید و اگر رنگ مورد نظر شما را پیدا کرده بود فورا شستشو دهید. اگر قصد تغییر رنگ محسوسی را روی موهای خود دارید، توصیه ما به شما این است که به یک آرایشگر حرفه ای مراجعه کنید.


رنگساژ مو با واریاسیون


اگر به دنبال رنگ های فانتزی و جذاب هستید، می توانید با استفاده از واریاسیون برای خود رنگساژ بسازید. البته واریاسیون طول عمر کوتاهی دارند و صرفا جهت تنوع کوتاه مدت گزینه خوبی محسوب می شوند. واریاسیون ها یک نوع رنگ موی خالص هستند که با کمک آن ها می توان سایه های جذابی را در رنگ مو ایجاد کرد. همچنین استفاده از آن ها به تنهایی به صورت رنگساژ، کمک می کند تا رنگ موی فانتزی و خیره کننده ای را داشته باشید.

 

رنگساژ واریاسیونی


برای این کار کافیست چند سانت واریاسیون با توجه به اندازه موهایتان را با رنگ موی دلخواه و اکسیدان مناسب ترکیب کنید. دیگر نیازی به استفاده از آب نیست. ترکیب به دست آمده را خوب هم بزنید و روی کل موها قرار دهید. سپس آبکشی نمایید. یک روش دیگر برای استفاده از واریاسیون برای رنگساژ مو به این شکل است که چند سانت واریاسیون را درون شامپو بریزید و موهایتان را با آن ماساژ دهید. توجه داشته باشید که ترکیب به دست آمده باید روی موهای مرطوب قرار داده شود.


به یاد داشته باشید که واریاسیون، آسیب جدی را به موها به خصوص موهای مش یا دکلره شده وارد می کند. شما می توانید برای به حداقل رساندن این آسیب، واریاسیون را همراه با شامپو مورد استفاده قرار دهید. اگر چند سانت از ریشه موهای شما رشد کرده و رنگ آن مشکی است، نباید مستقیما رنگساژ را روی موها قرار دهید. ابتدا باید به اصطلاح رنگ ریشه روی موها قرار دهید. برای این منظور، رنگ دلخواه خود را با واریاسیون و اکسیدان ترکیب کرده و روی ریشه و سایر قسمت های مو قرار دهید تا کاملا یکدست شود. حدود نیم ساعت الی چهل و پنج دقیقه باید صبر کنید تا موها رنگ بگیرد و سپس واریاسیون را نیز روی موها قرار دهید. موها را به خوبی شانه بزنید و ده دقیقه صبر کنید. در نهایت موها را آبکشی کنید.


راهکارهایی برای افزایش ماندگاری رنگساژ مو


پس از این که موها را چک کردید و مطمئن شدید که به رنگ دلخواه شما رسیده است، زمان آن رسیده که موها را شستشو دهید. جهت افزایش ماندگاری رنگساژ مو و جلوگیری از کدر شدن موها، توصیه ما به شما این است که از ماسک تثبیت کننده رنگ مو استفاده کنید. استفاده از این ماسک باعث می شود موهایتان تقویت شده و رنگساژ مو از جلای بهتری برخوردار باشد.

 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
اولین ماه پاییز چه نام دارد؟
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: