سه شنبه 04 آذر 1399 - 19:24:04

انتخاب رنگ مو متناسب با چهره و شخصیت

 

 

نکات انتخاب رنگ مو متناسب با رنگ پوست و چشم

چگونه می توان رنگ و مش مناسب انتخاب کرد؟

 

هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست و چشم

 

 

 

 

فهرست مطالبی که در این آیتم خواهید خواند

 

شناخت انواع رنگ مو

رنگ موی متناسب با رنگ پوست و چشم

انتخاب درجه رنگ مناسب برای پوست های گرم و سرد

توجه به نکات مهم هنگام رنگ کردن موها

ویژگی های مهم برای انتخاب تکنیک مناسب رنگ کردن موها

توصیه هایی برای موهای رنگ شده

مزایا و معایب استفاده از رنگ مو

ترفندهای مهم قبل از استفاده از رنگ مو

 

 

یکی از مهمترین فاکتورهای زیبایی به خصوص در بین خانم ها، داشتن موهای زیبا، خوش رنگ و پر پشت است. بنابراین انتخاب رنگ موی مناسب می تواند تاثیر زیادی بر زیبایی چهره و نوع شخصیت هر فرد داشته باشد. برای انتخاب رنگ مو باید نکات زیادی را مد نظر قرار داد به عنوان مثال خانم ها باید رنگ هایی را انتخاب کنند که با رنگ پوست و سایر اجزای صورتشان هم خوانی داشته باشد و ظاهرشان را زیباتر و جذاب تر کند.
از آنجایی که رنگ مو یکی از پرمصرف ترین مواد آرایشی در بین خانم ها است، داشتن اطلاعات کافی درباره انواع و نحوه استفاده از آن برای هر خانمی که قصد رنگ کردن موهای خود را دارد امری لازم است زیرا برای آن تکنیک های مختلفی وجود دارد و انتخاب مناسب ترین روش بسیار با اهمیت است و باید در این خصوص به نکات زیادی توجه شود که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می شود.

 

شناخت انواع رنگ مو


رنگ مو به سه دسته موقت، نیمه موقت و دائم تقسیم می شود و هر کس مطابق با سلیقه و نیاز خود یکی از آن ها را انتخاب می کند اما رنگ موقت به دلیل تاثیر کوتاه مدت خود، طرفداران زیادی به خصوص در بین جوانان دارد. این نوع رنگ، با رنگ آمیزی لایه بیرونی ساقه مو به راحتی بعد از هر بار استفاده قابل شستشو است اما باید این نکته را در نظر داشت که استفاده طولانی مدت از این نوع رنگ مو باعث آسیب پذیری بیشتر موها و بروز مشکل برای ریشه مو می شود.
رنگ مو نیمه موقت بیشتر برای رنگ کردن موهای خاکستری مورد استفاده قرار می گیرد و برای تثبیت رنگ و ماندگاری آن، نیاز به استفاده از اکسیدان نیست. مصرف این نوع رنگ ها نیز در بین بانوان گسترش پیدا کرده زیرا می توان در صورت عدم رضایت، رنگ ها را بعد از چند بار شستشو و در طی مدت زمان کوتاه از روی موها پاک کرد.
برای ماندگاری بیشتر رنگ مو می توان از نوع دائمی آن استفاده کرد. در واقع این نوع رنگ به دلیل نفوذ تا عمق و ریشه مو و استفاده از مواد شیمیایی با فرمول پیچیده به راحتی و با شستشوی زیاد قابل پاک شدن نیست و باید تا رشد موهای جدید صبر کرد. با این حال استفاده از آن در بین آقایان و بانوان نسبتا شایع است.

 

هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست و چشم

 


رنگ موی متناسب با رنگ پوست و چشم


بسیاری از خانم ها هنگام انتخاب رنگ مو، به رنگ پوست و چشم های خود توجه نمی کنند و صرفا با الگو قرار دادن فردی خاص که از آن رنگ استفاده می کند دست به انتخاب می زنند. این امر ممکن است نتایج خوشایند و قابل قبولی برای فرد نداشته باشد و باعث پشیمانی و نارضایتی وی شود. انتخاب رنگ مو بیشتر از آنکه تحت تاثیر مد و سلیقه شخصی باشد تا حد زیادی به رنگ پوست چهره بستگی دارد زیرا موها بیشتر از قسمت های دیگر بدن به صورت نزدیکتر هستند بنابراین انتخاب رنگ نا مناسب می تواند چهره را رنگ پریده تر و پیرتر نشان دهد.
رنگ مو با توجه به نوع و رنگ پوست افراد به دو دسته سرد و گرم تقسیم می شود. پوست های گرم به پوست هایی اطلاق می شود که به رنگ زیتونی، طلایی و یا تیره هستند مانند رنگ پوست آسیایی ها و آفریقایی ها اما پوست های سرد مربوط به اشخاصی است که رنگ پوست روشن دارند و بیشتر در مناطق اروپایی و قاره آمریکا زندگی می کنند. افراد با پوست گرم، دارای چشمانی به رنگ قهوه ای و یا مشکی هستند و موهای تیره دارند بنابراین بهتر است از رنگ مو گرم که بیشتر شامل رنگ های تیره است استفاده کنند اما افرادی که دارای چشم های سبز و آبی و موهایی به رنگ روشن هستند باید بیشتر از رنگ های سرد برای رنگ کردن موهای خود استفاده کنند. 

 

هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست و چشم

 

 

انتخاب درجه رنگ مناسب برای پوست های گرم و سرد


برای افرادی که پوست گرم دارند رنگ های مشکی و خیلی تیره مناسب نیست زیرا رنگ صورت را تیره تر و محوتر نشان می دهد بنابراین برای این گونه افراد رنگ هایی نظیر قهوه ای تیره، قهوه ای طلایی، قهوه ای گرم، هایلایت قرمز، طلایی گرم، سایه بلوند طلایی و در کل تمام رنگ هایی که پایه قرمز، نارنجی و طلایی دارند توصیه می شود. برای این کار سایه های طلایی و برنز، تیره تر از رنگ پوست انتخاب می شود تا علاوه بر ایجاد رنگ مو زیبا، چهره را نیز زیبا تر و جذاب تر نشان دهد. استفاده از رنگ بنفش، خاکستری، آبی، گیلاسی، بژ و رنگ های روشن به هیچ وجه برای این افراد توصیه نمی شود.
افراد با پوست سرد می توانند از طیف گسترده ای از رنگ مو استفاده کنند چرا که به دلیل رنگ روشن پوست و چشم، اکثر رنگ ها برایشان قابل استفاده است. رنگ هایی مثل بلوند توت فرنگی، بلوند شامپاینی، مسی، قهوه ای شکلاتی و رنگ های پلاتینی گزینه های بسیار مناسبی برای آن ها هستند. همچنین برای کمتر جلوه کردن سرخی رنگ پوست، باید از رنگ هایی که این سرخی را بیشتر نشان می دهد پرهیز شود. 
اشخاصی که رنگ پوست متوسط دارند به این معنی که نه خیلی تیره و نه خیلی روشن هستند راحت تر می توانند مناسب ترین رنگ مو را برای خود انتخاب کنند. کارامل طلایی، قهوه ای گردویی، بلوند گندمی، دارچینی و زیتونی برای افراد با رنگ پوست متوسط بسیار مناسب است.

 

هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست و چشم

 

 

توجه به نکات مهم هنگام رنگ کردن موها


1) افرادی که در دوران کودکی موهای طلایی و روشن داشته اند ولی هم اکنون دارای موهای تیره هستند می توانند رنگ بلوند را در دوران بزرگسالی برای موهای خود انتخاب کنند اما درجه و سایه بلوند انتخابی، به میزان روشنی پوستشان بستگی دارد.
2) انتخاب رنگ بلوند خیلی روشن برای اشخاصی که موهای قهوه ای دارند توصیه نمی شود. سبک های  هایلایت و لولایت و بلوند تیره برای آن ها مناسب تر است.
3) رنگ قرمز و شرابی برای اکثر افراد قابل استفاده است به شرط آن که سایه و درجه رنگ به گونه ای انتخاب شود که با پوست آن ها تطابق داشته باشد. 
4) از آنجایی که موهای خاکستری به سختی رنگ می گیرند برای رنگ کردن آن ها بهتر است از رنگ مو موقت که کمی روشن تر از رنگ مو اصلی و یا هم رنگ با آن است استفاده شود.
5) برای موهایی که به مقدار زیاد سفید شده اند بهترین گزینه استفاده از رنگ بلوند خاکستری است زیرا جلوه  طلایی و بلوند به آن ها می دهد.
6) رنگ خاکستری باعث خنثی شدن رنگ صورتی پوست می شود اما در عوض استفاده از سایه های قرمز پوست صورتی را سرخ تر نشان می دهد.
7) برای نشان دادن برجستگی های صورت مانند استخوان گونه و شقیقه، می توان موهای نزدیک به آن ها را با هایلایت های ظریف شکل داد و برجسته تر کرد.
8) افرادی که چشم هایی به رنگ آبی یا قهوه ای روشن و پوست تیره دارند می توانند از رنگ موهایی نظیر بلوند عسلی و قهوه ای فندقی به همراه سایه کاراملی و یا طلایی استفاده کنند. پوست های روشن با چشمان آبی و یا سبز می بایست از رنگ مو روشن تر مانند بلوند یخی استفاده کنند.

 

هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست و چشم

 

 

ویژگی های مهم برای انتخاب تکنیک مناسب رنگ کردن موها


برای انتخاب رنگ مو باید ابتدا مشخص شود که هدف از رنگ کردن مو چیست؟ زیرا رنگ ها از نظر ماندگاری با یکدیگر تفاوت های زیادی دارند مثلا برای افرادی که هدف آن ها از رنگ کردن موها، پوشاندن موهای سفید است ثبات و ماندگاری رنگ اهمیت زیادی دارد اما افرادی که فقط برای یک شب و حضور در مهمانی قصد رنگ کردن موهای خود را دارند رنگ های موقت انتخاب بهتری است. یکی دیگر از ملاک های انتخاب رنگ مو، بلند و یا کوتاه بودن موها است. زیرا استفاده از برخی تکنیک های رنگ آمیزی مانند هایلایت روشن برای موهای کوتاه مناسب نیست و می تواند زیبایی و جذابیت موها را تحت تاثیر قرار دهد.
حالت گرفتن مو و صاف یا موج دار بودن آن نیز از دیگر عواملی است که بر تکنیک رنگ کردن مو تاثیر می گذارد. در این بین موهای کم موج و صاف راحت تر از سایر انواع مو قابل پیاده سازی تکنیک های مختلف برای رنگ آمیزی هستند اما این بدان معنا نیست که موهای مجعد و موج دار قابل رنگ کردن نمی باشند بلکه می توان با رعایت تمامی موارد به نتایج دلخواه و قابل قبولی دست پیدا کرد.

 

هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست و چشم

 

 

توصیه هایی برای موهای رنگ شده


• برای حفظ رطوبت موهای رنگ شده بهتر است از تقویت کننده ها و نرم کننده های مناسب استفاده شود.
• برای حفاظت از موهای رنگ شده در برابر آفتاب و جلوگیری از خشکی مو باید از روسری و یا کلاه استفاده شود.
• موهای خیس و مرطوب تا زمان خشک شدن نباید شانه شوند
• موها در سه ماهه اول بارداری به هیچ عنوان نباید رنگ شوند
• فاصله سشوار از موها باید زیاد باشد تا به ریشه مو آسیب نرسد. 

 

هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست و چشم

 


مزایا و معایب استفاده از رنگ مو


رنگ کردن موها یکی از راه های افزایش زیبایی و جلوه بخشیدن به ویژگی های ظاهری به خصوص در بین خانم ها است. بسیاری از خانم ها ترجیح می دهند که از رنگ موی با کیفیت و قیمت مناسب برای زیبایی بخشیدن به موهای خود استفاده کنند همچنین این ماده می تواند به راحتی موهای سفید را بپوشاند و این مشکل را برطرف کند. در کنار این مزایا می توان به موارد دیگری نظیر انتخاب رنگ دلخواه و مطابق با سلیقه، گستردگی رنگ ها و ویتامینه بودن آن ها که برای رشد مو بسیار موثر است اشاره کرد. کراتین موجود در برخی از رنگ ها باعث می شود ریزش موها کمتر شود و زیبایی و شادابی آن ها حفظ شود.
در کنار مزایایی که برای رنگ مو برشمرده شد، بیان معایب آن خالی از لطف نیست زیرا هر محصول شیمیایی در کنار مزایایی که می تواند برای سلامتی داشته باشد معایبی را نیز در بر دارد. برخی از رنگ هایی که برای موها مورد استفاده قرار می گیرد به دلیل استفاده از مواد سمی و مضر ممکن است به مرور آسیب های زیادی را به پوست سر و ریشه مو وارد کند. این آسیب ها شامل ریزش مو، سست شدن موها و التهابات پوستی است و با انجام اقدامات دیگری نظیر دکلره می تواند برای ساقه موها به مراتب شدیدتر باشد بنابراین قبل از استفاده از رنگ مو باید حتما به عواقب آن و خطرات احتمالی استفاده از رنگ های بی کیفیت آگاهی پیدا کرد.   

 

هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست و چشم

 

 

ترفندهای مهم قبل از استفاده از رنگ مو


قبل از خرید رنگ مو لازم است تا به نکات جزئی و در عین حال با اهمیت توجه شود تا از عوارض و نارضایتی های بعد از آن جلوگیری شود. این نکات شامل موارد زیر می باشد.
 رنگی که انتخاب می شود و مورد استفاده قرار می گیرد همیشه روشن تر از رنگی است که روی جعبه نشان داده شده بنابراین نباید به مدل روی جعبه اعتماد کرد.
 بهتر است برای رنگ موهای دائمی، رنگی تیره تر از آنچه مورد نظر است و برای رنگ های نیمه موقت، رنگ روشن تر انتخاب شود.
 برای رنگ کردن موهای پر پشت و بلند بهتر است دو بسته رنگ مو خریداری شود تا رنگها به تمام نقاط مو برسد و موها یک دست رنگ شوند.
 موهای موج دار، درشت، فر و دارای موخوره زودتر از سایر موها رنگ می شوند و موهای نرمال و نرم دیرتر رنگ به خود می گیرند بنابراین باید به زمان استفاده از رنگ بر روی موها توجه شود.
 هنگام رنگ کردن ریشه موها، سایر قسمت های نزدیک ریشه برای عدم رنگ پذیری بهتر است به روغن نارگیل آغشته شوند.
 برای پوشاندن قسمت های خاکستری می توان از درمان نقطه ای استفاده کرد بدین صورت که با یک رنگ مو نیمه دائمی فقط قسمت های مورد نظر را رنگ کرد.
 برای رنگ کردن تمام قسمت های مو بهتر است موها دسته بندی شوند و به صورت دسته ای رنگ شوند تا قسمتی بدون رنگ نماند.
 در صورتی که سر موها خشک است می توان با اضافه کردن مقداری شامپو به رنگ مو و سپس مالیدن آن به سر موها این مشکل را برطرف کرد.
 بعد از رنگ کردن موها برای تثبیت رنگ و جلوگیری از تیره تر شدن مو بهتر است از حالت دهنده استفاده شود.

 

هماهنگی رنگ مو با رنگ پوست و چشم

 


 


نظردهید

نام شما:
آدرس ایمیل:
سومین ماه سال را وارد کنید
لطفا در پاسخ از حروف الفبای انگلیسی استفاده نکنید.
نظر شما:

نظرات (0)

رژلب - سایت تخصصی آرایشی

سایت تخصصی آرایشی - رژلب
عنوان مطلب:
ژورنال: